Erfaring med Matrox G400..?
Fra : "René Nielsen"

Dato : 09-07-01 22:10

Hej NG
Jeg sad og overvejede om jeg skulle investere i et Matrox G400 grafikkort
- bl.a. fordi at der er Dual Head muligheden med et Tv som skærm (til DVD)
Og ville så checke om der er nogle herinde, som har gjort bekendtskab med
dette kort. (og evt. Matrox's Linux drivere)

René

--
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]

Fra : Steen Suder

Dato : 09-07-01 22:04

""René Nielsen\" \"" wrote:

> [...]
> Og ville så checke om der er nogle herinde, som har gjort bekendtskab med
> dette kort. (og evt. Matrox's Linux drivere)

Jeg bruger selv et G400 og jeg foretrækker Matrox pga. billedkvaliteten
og Matrox' holdning til Linux. nVidia skulle være hurtigere, men laver
kun dårlige, lukkede drivere til deres kort.
Efter sigende skulle G400 være favoritkortet blandt flere af XFree86
udviklerne.
Linux har også framebuffer support for bl.a. G200/G400. Så kan man få
eget bootlogo

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Henrik Farre

Dato : 10-07-01 04:17

Yello
(Hvis jeg har svare to gang så ignore den her.)

I artikel <9icrvv$5a8$1@sunsite.dk>, skrev "René Nielsen"
<mig@renenielsen.com>:

> [...]
> skærm (til DVD) Og ville så checke om der er nogle herinde, som har
> gjort bekendtskab med dette kort. (og evt. Matrox's Linux drivere)

Dualhead svinger bare. Meget let at konfigurer med PowerDesk (Matrox's
eget sw.). Har kørt DH på to skærme, men det skulle også være let at
sætte op til at køre på et TV. btw. så har jeg et G400Max og bruger
Matrox's egne driver.

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre (enrique@obel.auc.dk)

Webpage: http://Welcome.to/Webbench
-If I where God, I would recompile the penguin with --enable-flying.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-07-01 22:32

"Henrik Farre" <look@my.signature.txt> writes:

> [...]
> eget sw.). Har kørt DH på to skærme, men det skulle også være let at
> sætte op til at køre på et TV. btw. så har jeg et G400Max og bruger

En af mine venner købte også et G400 kort for at køre dualhead, men
han fandt ud af at den sekundære port kun kunne køre 1280*1024 i 60
Hz, og så var det faktisk ikke noget værd for ham. Han satte så et
G200 kort i ved siden af i stedet, og det ved jeg at han har været
meget glad for (jeg har bare været lidt misundelig :).

Måske har de forbedret den sekundære port siden? Det er så vidt jeg
husker ca. et år siden han købte det G400 kort.

--
Jacob
It compiles, let's ship it!

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt

Fra : Henrik Farre

Dato : 10-07-01 05:36

I artikel <m3hewlyejk.fsf@paven.bunk.cc>, skrev "Jacob Bunk Nielsen"
<spam@bunk.cc>:

> [...]
>
> Måske har de forbedret den sekundære port siden? Det er så vidt jeg
> husker ca. et år siden han købte det G400 kort.

Ja i G450, skulle kunne køre 2x 1600x1200.
Jeg har ikke prøvet at køre det, da den anden skærm ikke kunne klare det.