E61 som 3g modem på Mac?
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 25-08-07 16:27

Hej,

Er der nogle som har fået Nokia E61 til at virke som et 3g modem på en Mac?

Jeg har lige købt en E61 men kan ikke få den til at virke som modem (via
3g nettet) på min Mac... Jeg har søgt lidt på nettet, men kan ikke finde
noget om hvordan det virker eller at det rent faktisk ikke virker...

Jeg har 3.dk som operatør, er der nogle alternativer med min E61 som de
mon kan tilbyde der virker?

Samtidig, er der nogle der ved hvordan jeg opdaterer softwaren på den?
Det lader til at 3 har låst den, så jeg ikke kan bruge Nokia Software
Updater, til at opdaterer firmwaren?

/Thomas

Fra : J.K.Arning

Dato : 25-08-07 18:43

On Sat, 25 Aug 2007 17:27:20 +0200, Thomas Løjmann Jørgensen
<lojmann@lojmann.dk> wrote:

> [...]
>3g nettet) på min Mac... Jeg har søgt lidt på nettet, men kan ikke finde
>noget om hvordan det virker eller at det rent faktisk ikke virker...

Du skal tilsutte tlf. til Mac og se om den kan installere en standart
driver til mobil modem over usb. Derefter laver du en almindelig
opkaldsforbindelse der ringer på til *99# og hvis opkaldsforbindelsen
kræver et brugernavn og et password indtaster du VOID i begge felter.

Thats it.

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 26-08-07 18:53

Hej,

J.K.Arning wrote:
<snip>
> [...]
> opkaldsforbindelse der ringer på til *99# og hvis opkaldsforbindelsen
> kræver et brugernavn og et password indtaster du VOID i begge felter.

Det giver en GPRS forbindelse, ikke? Eller er det via hi3g nettet?

/Thomas

Fra : J.K.Arning

Dato : 02-09-07 10:46

On Sun, 26 Aug 2007 19:52:35 +0200, Thomas Løjmann Jørgensen
<lojmann@lojmann.dk> wrote:

>Det giver en GPRS forbindelse, ikke? Eller er det via hi3g nettet?

Det er det samme.

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-07 13:45

Fandt selv en løsning :)

Se den her:
http://lojmann.dk/2007/08/26/make-nokia-e61-work-as-bluetooth-modem-on-mac/

Løs mine andre artikler om Nokia E61 her:
http://lojmann.dk/category/technics/e61/

/Løjmann