Spamfilter til mobiltelefon?
Fra : Annette Christensen

Dato : 25-08-07 12:57

Hej gruppe

En af mine venner bruger sin mobiltelefon til at læse e-mails med, da han
ikke har nogen computer.

Han er plaget af e-mail spam og har bedt mig undersøge, om der findes en
form for spamfilter, da hans udbyder ikke tilbyder et centralt spamfilter.

Jeg har i min søgen indtil nu kun kunnet finde sms spam filtre.

Derfor vil jeg høre, om nogen her i gruppen har kendskab til og/eller
erfaring med e-mail spamfiltre til mobiltelefoner.

På forhånd tak

Venlig hilsen
Annette

Fra : J.K.Arning

Dato : 25-08-07 18:45

On Sat, 25 Aug 2007 13:57:28 +0200, "Annette Christensen"
<anc@post8.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Derfor vil jeg høre, om nogen her i gruppen har kendskab til og/eller
>erfaring med e-mail spamfiltre til mobiltelefoner.

Det findes ikke.

Den eneste løsning er i givet faldat omdirigere mailen til en konto
der har en god spam detektering som f.eks. gmail.

Fra : Annette Christensen

Dato : 25-08-07 22:01

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> skrev i en meddelelse

> Det findes ikke.
>
> Den eneste løsning er i givet faldat omdirigere mailen til en konto
> der har en god spam detektering som f.eks. gmail.

Tak for dit hurtige svar. Mit næste spørgsmål er så, om gmail kan
videresende mails til en mobiltelefon? Han har som sagt ikke en computer.

Venlig hilsen
Annette

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-08-07 22:36

"Annette Christensen" <anc@post8.tele.dk> wrote in

> Tak for dit hurtige svar. Mit næste spørgsmål er så, om gmail kan
> videresende mails til en mobiltelefon?

GMail kan sættes op som en helt almindelig pop3 email. Den kan hentes med
enhver email klient.

Fra : Annette Christensen

Dato : 26-08-07 08:48

"Kent Oldhøj" > skrev i en meddelelse ...

> GMail kan sættes op som en helt almindelig pop3 email. Den kan hentes med
> enhver email klient.

Ok, mange tak for hjælpen, det siger jeg videre.
Venlig hilsen
Annette

Fra : Claus E Beyer

Dato : 27-08-07 05:51

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> "Annette Christensen" <anc@post8.tele.dk> wrote in

> GMail kan sættes op som en helt almindelig pop3 email. Den kan hentes med
> enhver email klient.

Desværre understøtter GMail ikke "Efterlad en kopi af meddelelsen på
server", således at man senere kan hente e-mailen ned til sin computer, når
man først har læst den på mobiltelefonen.

Claus

Fra : Annette Christensen

Dato : 27-08-07 07:53

"Claus E Beyer" <> skrev i en meddelelse
> [...]
> når
> man først har læst den på mobiltelefonen.

Hej Claus

I dette tilfælde ville det dog kun være en fordel, da min ven ikke har en
computer og derfor ikke har brug for at kunne hente en kopi fra serveren. Ak
ja, hvor er det dog forskelligt, hvilke funktioner man har behov for

Venlig hilsen
Annette