Den store løgn
Fra : janengelbrechtpeders~

Dato : 27-08-07 00:38

Anders Fogh Rasmussen er statsminister i Danmark af 2 årsager: han har
magtet at flytte en del tidligere socialdemokratiske vælgere til
venstre ved at postulere at han er lige så stor en garant for
veldfærdsstaten som soc.dem. og fordi han ved samarbejdet med DF
Anders Fogh har indtil nu ikke villet røre ved topskatten idet det
velfærdsstaten, hen imod det der hidtil har holdt ham væk fra magten i
Nyrups tid: leflen for de rige der har nok i forvejen. Venstre og især
de konservative forsøger at postulere at det man i realiteten ønsker
er at øge udbuddet af arbejdskraft. Jeg kan ikke se logikken ?
Topskattelettelser kan da aldrig få flere i arbejde. Det må da være
arbejdsmarkedsfradrag og/eller sænkelse af bundskatten for folk i
arbejde der kan tilføre folk til arbejdsmarkedet. Ingen forventer vel
at folk der arbejder min. 37 timer pr. uge vil påtage sig yderligere
jobs ? Det må være dem der pt. er på overførselsindkomster der skal
have et incitament økonomisk til at påtage sig et arbejde. Kun sådan
kan man øge udbuddet af arbejdskraft.

Et andet argument har været at man afholder folk fra at arbejde mere
ved at have en høj topskat. Hallo....folk kan sku ikke arbejde mere
end de gør nu. Folk efterspørger faktisk mere fritid til bl.a. familie/
børn hvis man spørger dem i meningsmålinger...de efterspørger ikke
mere arbejde!!!!!

Konklusionen er at sænkelsen af topskatten kun tjener til at føje de
konservative og deres kernevælgere nord for København! Det ar vi
gennemskuet. En ordentlig skattereform går ud på at give
skattelettelser i bunden. Men kun til folk i arbejde.

Anders Fogh har også forsøgt at få sig en grøn profil (delvist pga. et
topmøde i København omkring miljø senere)...her forsøger han at
overhale enhedslisten venstre om og der er ingen grænser for hvad han
vil komme med af nye tiltag for at sænke udledningen af CO2. Reelt er
det blevet til øgede grønne udgifter og intet andet! Noget der primært
rammer lavindkomstgrupperne. Man har skåret ned på forskningsmidlerne
til udvikling af vedvarende energi og ikke gjort det billigere for
elselskaberne at udvikle strøm fra f.eks. vindmøller. Men ok... olien
er jo praktisk talt gratis vi pumper den selv op af jorden og staten
scorer kassen på det......

På sundhedsområdet kommer regeringen med store planer om at højne
bl.a. kræftbehandlingen. Men man nævner ikke at det ikke kan lade sig
gøre fordi en tidligere konservativ regering skar kraftigt ned på
lægestudiet i 80érne (ja det tager ekstremt lang tid at uddanne
speciallæger!!!) der er bare ingen kvalificerede læger til at
diagnosticere og behandle i stor stil! Man nævner heller ikke at
Danmark har en af de ringeste sundhedsvæsener i den vestlige verden :
vi ligger som nr. 34 på WHOs liste! (USA er nr. 37 og her har kun de
velbjærgede adgang til behandling ....mange millioner har ingen
forsikringsdækning...og dem der har dækning ender alligevel med at
betale en stor del selv med personlige konkurser til følge!).
Regeringen har ved deres behandlingsgarantier kun opnået at flytte de
læger der er til den private sektor hvor de kan tjene fedt på at
sygesikringen sender deres patienter over for at opfylde garantierne
om hurtig behandling...desværre til en uhørt overpris....men det er jo
ikke imod liberal politik hvor alting gøres bedre af nogen der kan
tjene en profit!

Venstres orientering mod midten er og bliver tomt propaganda når man
stadig lefler for ultrakonservative kræfter der ønsker goder til de
mest velbjærgede i dette land på bekostning af flertallet. Jeg ved da
godt at mange danskere idag betaler topskat og de vil få en minimal
lettelse. Men var det ikke bedre at gøre det man påstår man går efter:
at øge udbuddet af arbejdskraft ved at gøre det mere attraktivt at
påtage sig et stykke arbejde : det gør man ved at lette i bunden af
skattesystemet. Det er utopi at tro at dem der idag betaler topskat
kan og vil arbejde mere end de allerede gør...de fleste af dem kan
simpelt hen ikke påtage sig større arbejdsbyrder. De skal jo også have
et privatliv! Og dermed giver det ingen mening at lette topskatten for
at øge arbejdskraften...Så enten er der tale om bedrageri eller
ja...så er de bare ikke ret intelligente til højre for midten i dansk
politik!

Fra : Jesper

Dato : 27-08-07 00:54

<janengelbrechtpedersen@gmail.com> wrote:

> [...]
> jobs ? Det må være dem der pt. er på overførselsindkomster der skal
> have et incitament økonomisk til at påtage sig et arbejde. Kun sådan

Når man jager 5.000 højtuddannede ud af landet og får 25.000 andre til
at gå uden om Danmark pga de høje skatter, så er der grund til at kigge
nærmere på topskatten.
Hertil kommer at topskatten fremmer sort arbejde.

> [...]
> end de gør nu. Folk efterspørger faktisk mere fritid til bl.a. familie/
> børn hvis man spørger dem i meningsmålinger...de efterspørger ikke

Nogen kan, nogen kan ikke. Dem uden børn f.eks kan jo godt gi' et eksta
nap. Eller dem hvor ungerne er fløjet fra reden.

> [...]
> gennemskuet. En ordentlig skattereform går ud på at give
> skattelettelser i bunden. Men kun til folk i arbejde.

Skattelettelser i bunden giver notorisk mindre end dem i toppen og er i
øvrigt meget, meget dyrere. Det er en billig omgang at sløjfe
topskatten. Ca 3,9 mia kr om året, eller 14 dages overskud på
statsbudgettet!

> [...]
> elselskaberne at udvikle strøm fra f.eks. vindmøller. Men ok... olien
> er jo praktisk talt gratis vi pumper den selv op af jorden og staten

Der er ingen fremtid i vedvarende energi pga den stokastiske natur. Vi
har valget mellem at fremstille el af kulkraft og atomkraft.

> [...]
> om hurtig behandling...desværre til en uhørt overpris....men det er jo
> ikke imod liberal politik hvor alting gøres bedre af nogen der kan

Hvis en konservativ regering skar ned på lægestudiet i 80erne, hvorfor
genoprettede en socialdemokratisk ledet regering det så ikke i 90erne og
hvad gjorde Nyrupregeringen i øvrigt ved det store antal studerende fra
andre nordiske lande der optog studiepladser på lægestudiet?

> [...]
> at øge arbejdskraften...Så enten er der tale om bedrageri eller
> ja...så er de bare ikke ret intelligente til højre for midten i dansk

Faktum er, at næsten halvdelen af lønmodtagerne betaler topskat i dag.
Den gang topskatten blev indført i 80'erne var det kun 10%, så skulle vi
ikke i det mindste se at få hævet den topskattegrænse så det igen kun er
de 10% der tjener mest der kommer til at betale topskat?
--
Jesper

Fra : Tveskaeg

Dato : 27-08-07 16:22

On Mon, 27 Aug 2007 01:53:56 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

> [...]

Hvis du vil af med Fogh må du først skabe fred i socialdemokratiet
hvor nu på 16 år raser en borgerkrig om hvilken linie det parti skal
følge.

Det må da give stof til eftertanke at de er næsten usynelige i
medierne mens DF(når de selv vil) tilsyneladende ikke har problemer
med at skaffe sig en overskrift eller være blandt de første 3
historier der nævnes i radio eller tv aviserne.

Fra : Hr Pedersen

Dato : 27-08-07 01:45

> [...]
> nærmere på topskatten.
> Hertil kommer at topskatten fremmer sort arbejde.

Top-mellem og bundskatten fremmer tilsammen sort arbejde. Men den
største synder ved vi alle er MOMSEN!

> Nogen kan, nogen kan ikke. Dem uden børn f.eks kan jo godt gi' et eksta
> nap. Eller dem hvor ungerne er fløjet fra reden.
Meget få vil yde en ekstra indsats. Det vil aldrig modsvare det det
koster at sænke topskatten i øget BNP det vi får ind ved at nogle øger
deres arbejdsindsats!

> [...]
> øvrigt meget, meget dyrere. Det er en billig omgang at sløjfe
> topskatten. Ca 3,9 mia kr om året, eller 14 dages overskud på
Prøv at trække det kæmpebeløb fra i dit regnestykke der bruges på
overførselsindkomster. Så begynder der at tegne sig et andet billede.
Det kræver dog justeringer i priserne for børnepasning også.

> Der er ingen fremtid i vedvarende energi pga den stokastiske natur. Vi
> har valget mellem at fremstille el af kulkraft og atomkraft.
Vrøvl. Der skal forskes mere. Bl.a. i fusion. Lykkes fusion vil det
være næsten gratis energi der kun minimalt belaster naturen.
Vindenergi kan i et land som Danmark komme op og dække en langt større
del af vores energiforbrug. Forskning i batteriudvikling og
brændselsceller vil kunne udkonkurere benzin og diesel på meget kort
sigt på transportområdet. Al denne forskning skal ske på globalt plan
selvfølgelig. Men olieproducerende nationer mangler desværre
incitamentet til det. Ingen gider jo skue mere end 40 år frem i tiden.
Og så længe har vi i alletilfælde masser af olie og
naturgas....desværre....for CO2 udledningen kan gøre det ekstremt
meget dyrere på lang sigt at negligere den omtalte forskning!

> [...]
> hvad gjorde Nyrupregeringen i øvrigt ved det store antal studerende fra
> andre nordiske lande der optog studiepladser på lægestudiet?
Desværre er nordisk samarbejde et ømt punkt for socialdemokraterne.
Det vil de helst ikke pille ved. Den nuværende regering har også kun i
lille udstrækning gjort noget, man har ikke taget konsekvensen og helt
opsagt samarbejdet om studiepladser. Det rykker desværre ikke ved at
der ikke massivt bliver oprettet flere nødvendige
lægeuddannelsespladser i dag heller! Men det giver selvfølgelig heller
ingen resultater før de nuværende politikere for længst er gået
af......

> [...]
> ikke i det mindste se at få hævet den topskattegrænse så det igen kun er
> de 10% der tjener mest der kommer til at betale topskat?
Jo gerne. Helt rigtigt signal at sende. Pengene vælter bare ikke ned
fra himlen....Pengene skal ikke tages fra velfærd eller nye grønne
afgifter på el , vand og varme. Dog gerne grønne afgifter på transport
her trænger vi til at tvinge folk over i energivenlige biler inkl.
erhvervstransporten og den kollektive trafik. Man kunne også omlægge
MOMSen ved at lave en ekstra lav fødevaremoms (vil gavne vores
landbrug også :) ) en generelt lavere moms på basisvarer og så gerne
en højere MOMS til at financiere skattelettelser på alle luksusvarer
og usunde fødevarer.
Desværre vil folk så købe luksusvarerne i EU lande med lavere MOMS så
det skal koordineres i EU. Fødevarerne vil folk nok kun i sjældne
tilfælde gide have problemer med at importere til eget brug. Så der
kan godt tjenes en god sum hjem til staten her. Kombinerer man dette
med skat på gevinster ved hussalg, lavere fradrag for renteudgifter ja
så kan man fint sænke topskatten ved at hæve grænsen for hvor folk
skal betale den. Skal vi have yderligere skattelettelser kunne man jo
passende skære ned på det offentlige forbrug til bl.a. militæret.
Dette skal selvfølgelig kun operere indenlands og forsvare vores
grænser og være tilpasset det umiddelbare trusselsniveau. Her var der
en del milliarder til skattelettelser at hente. Endelig bør man
selvfølgelig sørge for at den danske stat får ligeså gode aftaler om
nye olie og gas fund som Norge har. F.eks. hvis der findes yderligere
olie i Nordsøen eller evt. på nordpolen engang. Mærsk har en alt for
god aftale idag.

Fra : Jesper

Dato : 27-08-07 05:28

Hr Pedersen <janengelbrechtpedersen@gmail.com> wrote:

> Top-mellem og bundskatten fremmer tilsammen sort arbejde. Men den
> største synder ved vi alle er MOMSEN!

Hvis du betaler topskat og hyrer en håndværker der ligeledes betaler
topskat, så skal du før skat tjene 913 kr for at kunne give håndværkeren
100 kr i hånden efter topskat og moms. Fjerner du momsen falder prisen
til 730 kr. Fjerner du i stedet topskatten kommer du helt ned på 463 kr,
ergo er det noget vås!

> Meget få vil yde en ekstra indsats. Det vil aldrig modsvare det det
> koster at sænke topskatten i øget BNP det vi får ind ved at nogle øger
> deres arbejdsindsats!

Det er kun én af mange faktorer. Men f.eks. hvis du får valget mellem
lavtbeskattede frynsegoder og højtbeskattet løn i lønningsposen, så vil
topskatten få folk til at vælge fryns. Og når der ikke kan konverteres
mere til fryns, så er incitamentet til at gøre en ekstra insats være
meget lille. Skal overtiden udbetales eller afspaseres? Hvis topskatten
bestemmer, så vælger mange at afspasere?

> Prøv at trække det kæmpebeløb fra i dit regnestykke der bruges på
> overførselsindkomster. Så begynder der at tegne sig et andet billede.
> Det kræver dog justeringer i priserne for børnepasning også.

Hvad har det med sagen at gøre? Det er der dækning for indenfor de 3,9
mia skattebesparelse.

> [...]
> lægeuddannelsespladser i dag heller! Men det giver selvfølgelig heller
> ingen resultater før de nuværende politikere for længst er gået

I dag er antallet af studerende fra andre nordiske lande faldet
drastisk, takket være den nuværende regering.

> [...]
> nye olie og gas fund som Norge har. F.eks. hvis der findes yderligere
> olie i Nordsøen eller evt. på nordpolen engang. Mærsk har en alt for

Det er jo forkert! Der er over 100 mia i overskud på statsbudgettet om
året. Den danske stat har glimrende aftaler vdr nykonsessionerede
oliefelter. Mærsk betaler markedspris, staten kan ikke få mere ved at
sælge de samme oliefelter til andre koncessionshavere. Årsagen til at
det er så god en forretning for Mærsk, er fordi udstyret og boringerne
forlængst er afskrevet.
Det er ingen god idé at brandskatte boliger, de er nemlig den buffer der
gør, at Danmark er i stand til at klare kriser langt bedre end de lande
vi sammenligner os med. I dårlige tider kan boliger nemlig belånes og
dermed fungere som et sikkerhedsnet i krisetider. Derudover vil
brandskatning af ejerboliger forskyde balancen til lejeboliger, hvorved
presset på lejeboligmarkedet vil stige stærkt.

--
Jesper

Fra : Chrisjoy

Dato : 27-08-07 07:35

On Aug 27, 1:37 am, janengelbrechtpeder...@gmail.com wrote:
> Topskattelettelser kan da aldrig få flere i arbejde.

Hvis vi kan først bli enig om at det ikke er noe som heter
"skattelettelser", fordi dette impliserer at bandittstaten
har rett på pengene, så kan vi kanskje ha en rasjonell
diskusjon om dette. Navnet er skattereduksjon.

Da er det nettopp meget enkelt å vise at ikke bare er
det slik at det staten slutter å stjele fra folket, leder
til arbeidsplasser, men det er DET ENESTE som leder
til arbeidsplasser. Arbeidsplasser oppstår ene og alene
av de midler som den enklelte har i overskudd på sitt
husholdningsbudsjett. Dette investerer han, og av dette
blir det arbeidsplasser. Arbeidsplasser oppstår ikke
på noen annen måte enn dette. (Jeg inkluderer ikke
offentlige stillinger i begrepet 'arbeidsplasser' da disse
stillinger opprettholdes av statlig legalisert tyveri, og
fortjener ikke den ærefulle benevnelse: arbeidsplass.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-08-07 09:13

<janengelbrechtpedersen@gmail.com> wrote in message

> [...]
> er at øge udbuddet af arbejdskraft. Jeg kan ikke se logikken ?
> Topskattelettelser kan da aldrig få flere i arbejde.

Formålet med at sænke topskatten er ikke at få flere i arbejde, men at få
dem, der allerede er i arbejde, til at arbejde mere. Det kan dels være ved,
at folk arbejder flere timer, eller det kan være gennem, at de bliver på
arbejdmarkedet i længere tid.

> [...]
> arbejde der kan tilføre folk til arbejdsmarkedet. Ingen forventer vel
> at folk der arbejder min. 37 timer pr. uge vil påtage sig yderligere

Nej, men flere timer om nugen er da så afgjort en mulighed for rigtig mange
mennesker. Således svarer næsten 3 ud af 4 danskere, at de mener, at det vil
få folk til at arbejde mere, hvis marginalskatten sænkes.

> Det må være dem der pt. er på overførselsindkomster der skal
> have et incitament økonomisk til at påtage sig et arbejde. Kun sådan
> kan man øge udbuddet af arbejdskraft.

Nej. Ledigheden i Danmark er rekordlav, så der er ikke et stort, uudnyttet
arbejdskraftsudbud blandt folk på overførselsindkomster. De fleste, der
modtager overførselsindkomster i dag, er i en situation, hvor den enten ikke
kan arbejde, eller ikke har så ringe kvalifikationer, at de ikke kan få et
arbejde.

Derfor har mange erkendt, at den eneste egentlige reserve af arbejdskraft er
folk, der gerne vil arbejde mere, men som ikke gøre det p.ga topskatten.

> Et andet argument har været at man afholder folk fra at arbejde mere
> ved at have en høj topskat. Hallo....folk kan sku ikke arbejde mere
> end de gør nu.

Det er der så rigtig mange danskere, der mener, at de godt kan.

Fra : Hr Pedersen

Dato : 28-08-07 00:28

Egentlig synes det som om man mangler perspektiv på Christiansborg.
Hvorfor skal alting handle om beskatning af arbejde, renteindtæfter,
afkast på værdipapirer ? Hvorfor satser man ikke istedet på at
beskatte fortjeneste ved handler og større afgifter på alt usundt og
miljøbelastende? Kun virksomheder beskattes af deres fortjeneste ved
handler med varer og serviceydelser og det ganske beskedent når man
tager deres fradragsmuligheder i betragtning og den ganske lave
selskabsskat. For min skyld kunne man godt gøre som Ny Alliance
forslår: afskaffe både mellem og topskat: indføre flatrate skat! Det
skulle bare gøres ved en total omlægning af skatte og afgiftssystemet.
Man kunne f.eks. spørge sig selv hvorfor staten skal financiere store
dele af folks huse (rentefradrag) når staten ikke til gengæld kan få
andel i provenuet ved salg af samme huse..... Samtidig kunne man
begynde at sanere fradragene i samfundet: lavere skat skal
selvfølgelig betyde farvel til en helt masse fradrag. Man skal også
huske hvad der vil ske ved lavere skatter: det vil medføre lavere
lønninger på sigt (mindre stigninger i reallønnen!! )

Socialdemokratiet er ikke afvisende overfor en skattereform. Men
regeringen ønsker den reelt ikke. De ønsker kun at røre ved
topskatten. Men regeringen skal jo bruge et flertal så mon ikke DF er
deres eneste mulighed for dette...og DF vil tage sig betalt for en
lettelse i topskatten!!!! Vælger regeringen at vente til efter et valg
og kommer dette valg snart vil regeringen istedet kunne lave
skatteændringer med Ny Alliance og evt. de radikale da alt tyder på at
det kunne give et alternativt flertal...men det er spekulationer med
usikre odds/mandattal....tager vi udgangspunkt i det nuværende
folketing vil eneste mulighed være DF. Jeg trøster mig med at de har
udmeldt at bl.a. pensionister og førtidspensionister skal holdes
skadesløse (regeringen ville financiere skattelettelsen med øgede
grønne afgifter). Jeg savner dog samme hensyn overfor grupperne:
studerende på SU, enlige forsørgere med lave indkomster,folk på andre
former for offentlig forsørgelse (starthjælp,bistandshjælp,
efterløn,overgangsydelse,sygedagpenge, dagpenge mv.) fra DFs
side.......

En god ting har forslaget om lettelser i topskatten dog medført:
problemer for regeringen...de får tæsk i meningsmålingerne :) Så jeg
hilser skam forslaget meget velkomment.....................

Fra : Peder B. Pels

Dato : 28-08-07 02:26

> [...]

> stadig lefler for ultrakonservative kræfter der ønsker goder til de
> mest velbjærgede i dette land på bekostning af flertallet.

Javel. Det må være derfor at marginalskatten har forblevet uændret, men
ssamtlige af skattelettelserne i de sidste 4 år er gået til lav og
mellemindkomster.

Prøv at ryste hovedet engang.

--
regards , Peter B. P.