Friskole betaler børn for at opføre sig or~
Fra : Svend Poulsen

Dato : 25-08-07 08:15

Gæt hvilken slags friskole ?

Mvh. Svend

Fra : Wilstrup

Dato : 25-08-07 08:59

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@hotmail*.com> skrev i
meddelelsen news:3FQzi.3$We7.0@news.get2net.dk...
> Gæt hvilken slags friskole ?

Det er der ikke noget nyt i - man har altid, også i private
familier -benyttet lommepengesystemet som en del af
disciplineringen. "Gør du ikke hvad vi siger, så vanker der
ingen lommepenge" etc.

Det foregik såmænd også i mit hjem - og i alle andres hjem,
som jeg fik kendskab til - og selv i dag er der såkaldte
"hvide"forældre, der opdrager på den måde kombineret med
hjemmefængsel (stuearrest).

Fra : Svend Poulsen

Dato : 25-08-07 09:18

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kendskab til - og selv i dag er der såkaldte "hvide"forældre, der opdrager
> på den måde kombineret med hjemmefængsel (stuearrest).

Du mener altså at det er ok at jeg som skatteyder skal betale for forældre
der ikke kan få deres børn til at opføre sig ordentlig ?

Svend

Fra : Wilstrup

Dato : 25-08-07 09:27

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@hotmail*.com> skrev i
meddelelsen news:fARzi.10$Qv.1@news.get2net.dk...

> Du mener altså at det er ok at jeg som skatteyder skal
> betale for forældre der ikke kan få deres børn til at opføre
> sig ordentlig ?

Sålænge vi har en mulighed for at sende vores børn i
privatskoler - sådan som det er tilfældet her - og så længe at
vi via skattebilletten betaler godt 85 % af udgifterne til
disse skoler fra samfundets side, så længe vi altså accepterer
at der findes statsstøttede privatskoler, så længe mener jeg
at disse skoler kan anvende den pædagogik de vil inden for
lovgivningens rammer.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 25-08-07 11:43

> [...]
> altså accepterer at der findes statsstøttede privatskoler, så længe mener
> jeg at disse skoler kan anvende den pædagogik de vil inden for

Det er da helt iorden, så må vi jo håbe at "hvide danskere" som du siger
det, også benytter sig af lejligheden til at få statsstøtte, til at opføre
sig ordentlig og på den måde kan forældre spare de 200kr i måneden til
lommepenge.

Svend

Fra : Per Vadmand

Dato : 25-08-07 14:40

Svend Poulsen wrote:
> "Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Du mener altså at det er ok at jeg som skatteyder skal betale for
> forældre der ikke kan få deres børn til at opføre sig ordentlig ?

Sig mig, har du aldrig hørt om flidspræmier? Da jeg gik i skole for snaret
rigtigt mange år siden, fik de elever, der havde været mest flittige - eller
bedst til at fedte - ved afslutningen overrakt flotte boggaver af rektor.
Hvad er forskellen?

Per V.

--
Nu har den sure, gamle mand sørme skrevet en roman til! Læs om den her:
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : Svend Poulsen

Dato : 25-08-07 17:37

> [...]
>
> Per V.
>

> --
> Nu har den sure, gamle mand sørme skrevet en roman til! Læs om den her:

Du mener altså at staten skal være med til at betale børn i 9 klasse 200kr.
i lommepenge om måneden for at opføre sig ordentlig, da forældrene ikke kan
lære dem at opføre sig ordentlig ?

Har nu ikke selv oplevet at elever har fået flidspræmier i min skoletid, på
de skoler jeg har gået på og der har der da været en hel del elever.

Det er nok noget der er kommet til efter jeg stoppede i folkeskolen.

Svend

Fra : Wilstrup

Dato : 26-08-07 10:48

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@hotmail*.com> skrev i
meddelelsen news:NTYzi.28$Ov5.0@news.get2net.dk...

> Du mener altså at staten skal være med til at betale børn i
> 9 klasse 200kr. i lommepenge om måneden for at opføre sig
> ordentlig, da forældrene ikke kan lære dem at opføre sig
> ordentlig ?

Du fatter det ikke, vel? Det drejer sig om privatskoler - det
er altså forældrene og ikke staten der betaler til den
opførselspræmie, der er tale om. Skolerne får hverken mere
eller mindre i tilskud af den grund.

Havde det drejet sig om en folkeskole, så havde det været en
anden sag. Men heller ikke her holder det - for der er altid
afsat penge (få) til særlige forhold, ligesom det står
forældrene frit at oprette en såkaldt elevfond, der betaler
for visse elever i særlige omstændigheder.

Du mister altså intet og betaler ikke mere i skat af den
grund.

Endelig synes jeg det lyder temmelig småtskårent at harcellere
over sølle 200 kr. for nogle ganske få elever. Jeg troede ikke
at du gik i så små sko.

> [...]
> været en hel del elever.
>
> Det er nok noget der er kommet til efter jeg stoppede i

Vås - flidspræmier er blevet anvendt i ganske mange år siden
folkeskolen begyndte sit virke i 1814 - og der er aldrig sket
en formel afskaffelse af disse ting, som dog forsvandt med at
man gav karakterer for flid.

Men der er stadig tale om en privatskole -ikke en folkeskole,
så det er det, du hele tiden (med vilje) overser.

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-08-07 13:13

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen

> Vås - flidspræmier er blevet anvendt i ganske mange år siden folkeskolen
> begyndte sit virke i 1814 - og der er aldrig sket en formel afskaffelse af
> disse ting, som dog forsvandt med at man gav karakterer for flid.

Tidligere nøjedes man med små klistermærker med dannebrogsflag.

Mvh
Martin

Fra : Svend Poulsen

Dato : 27-08-07 01:12

> [...]
> disse ting, som dog forsvandt med at man gav karakterer for flid.
>
> Men der er stadig tale om en privatskole -ikke en folkeskole, så det er

Nu kan du jo godt lide moderne pædagogiske teorier Wilstrup, hvor børn skal
udfolde alle sine evner ikke ?

Det er dig der kommer med lallede vås, når du åbenbart ved hvordan hver og
en folkeskole er bliver drevet her i Danmark de sidste 30 år !!!

Svend