Sådan bør staten tjene penge
Fra : dktekno

Dato : 24-08-07 16:42

Staten skal starte virksomheder op,
der skal kunne konkurrere mod private, udenlandske virksomheder. Den
statsejede virksomhed har den fordel,
at den danske stat giver virksomheden opstartskapital, som virksomheden ikke
skal betale renter af,
modsat de udenlandske virksomheder, som jo må låne af en privat bank, og
skal betale renter.

Dette giver vores statsejede virskomheder et godt grundlag at starte ud på.
Virksomheden skal drives
på kapitalistisk vis, dvs. ingen løbende tilskud til virksomheden. Denne
statsvirksomhed med arbejdspladser i
f.eks. Indien eller Kina, skal tjene penge til den danske velfærdsstat.

Der skal oprettes hundredevis af disse statsejede virksomheder, og det er
målet, at de skal udkonkurrere de andre
europæiske og amerikanske virksomheder, og skabe et monopol i Indien og
Kina, så den danske velfærdsstat er
sikret, uden at den almindelige arbejdende dansker skal betale ekstra i
skat.

Disse virksomheder skal ikke sælges. Statens virksomheder skal ikke sælges,
da der ikke er nogen grund til det.
En privat virksomhed vil jo bare flytte ud af landet, hvis skattebyrden
bliver for høj. Ved at virksomheden er
statsejet, går al overskuddet (minus det der skal bruges til udvikling af
virksomheden) direkte til den danske
velfærdsstat.

Fra : hanzen

Dato : 24-08-07 16:57

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver for høj. Ved at virksomheden er
> statsejet, går al overskuddet (minus det der skal bruges til udvikling af

Det system er prøvet.
Det virker ikke.
--
hilzen
hanzen

Villy Søvndal (SF):
»Vil statsministeren redegøre uddybende for
specialstyrkebasen Fort Bragg, der angiveligt
er placeret under den grønlandske indlandsis?«

Fra : Chrisjoy

Dato : 24-08-07 17:44

On Aug 24, 5:56 pm, "hanzen" <han...@mailmigej.dk> wrote:

> Det system er prøvet.
> Det virker ikke.

Grunn: Fravær av en eier som jager efter profitt, og når den oppstår,
bruker den til nytelsesmidler for seg selv, som igjen genererer ønske
om mer, som igjen leder til anstrengelse for å skaffe mer profitt.
Gratislån kan måle seg imot dette insitament, som en mus' piss
i forhold til havet.

Hvor mange ganger skal vi tillate sosialister å forsøke seg på
psykopate samfunnsmodeller som udelukker grådighet, før vi
rettskafne mennesker sier at nok er nok, og skyter hele gjengen?

Fra : @

Dato : 25-08-07 16:52

On Fri, 24 Aug 2007 17:42:03 +0200, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

>Staten skal starte virksomheder op,

det har vi ikke råd til

>der skal kunne konkurrere mod private, udenlandske virksomheder.

det har vi slet ikke råd til

>Den
>statsejede virksomhed har den fordel,
>at den danske stat giver virksomheden opstartskapital

og med kapital følger indflydelse

og erfaringerne taler imod at det er en god ide'

man prøvede i 70 år i Rusland(med Sibirien)
et område med egen forsyning af stort set alle råstoffer og
landbrugsarealer i rå mængder, det gik selvfølgelig galt alligevel,

politikere skal blande sig langt udenom erhvervslivet

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Peder B. Pels

Dato : 21-09-07 23:46

> [...]

> udenlandske virksomheder. Den statsejede virksomhed har den fordel, at den

= skatteyderne

> giver virksomheden opstartskapital, som virksomheden ikke skal betale
> renter af, modsat de udenlandske virksomheder, som jo må låne af en privat
> bank, og skal betale renter.

Lad mig gætte, du er ikek fan af lige markedsvilkår, vel?

> [...]
> tilskud til virksomheden. Denne statsvirksomhed med arbejdspladser i
> f.eks. Indien eller Kina, skal tjene penge til den danske velfærdsstat.

Er du pludselig fan af effektiv kapitalisme? Utroligt.

> [...]
> virksomheder, og skabe et monopol i Indien og Kina, så den danske
> velfærdsstat er sikret, uden at den almindelige arbejdende dansker skal

OK, så udbytteri af indiske borgere for at sikre sandke velstand er nu i
orden?

Og tro at du jævnligt gør dig til talsmand for kommunistiske
synspunkter...

Javel ja.

> Disse virksomheder skal ikke sælges. Statens virksomheder skal ikke
> sælges, da der ikke er nogen grund til det. En privat virksomhed vil jo
> bare flytte ud af landet, hvis skattebyrden bliver for høj.

Kors.

> Ved at virksomheden er statsejet, går al overskuddet (minus det der skal
> bruges til udvikling af virksomheden) direkte til den danske
> velfærdsstat.

Ræk mig brækspanden.

-- regards , Peter B. P. http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk
"Blame freedom for the problems caused by its lack" <--- is the essence
of the arguments of most anti-libertarians.