Køre bil i Polen til Oswiecin
Fra : Jakob Griffel

Dato : 26-08-07 13:23

Hej

Vi tager nok en tur til bl.a. Oswiecin (Auschwitz) en af dagene. Vi
overvejer at køre i bil og evt. overnatte undervejs. Er der nogen der har
prøvet det i Polen? Jeg har nok for mange fordomme omkring Polen men er lidt
nervøs for at køre der. Uautoriserede fartbøder, falske politibetjente,
tyverier fra campingpladser osv. Så toget er også en mulighed vi har snakket
om. Det er jo også spændende.
Har i prøvet den tur i bil? Og hvor har i overnattet henne?

På forhånd mange tak for input.

--
Hilsen Jakob

Fra : J W Nielsen

Dato : 26-08-07 13:35

Hej...
Kørte turen for et par år siden og det gik egentligt ok.
På vejen tilbage skulle vi tanke og valgte (fejlagtigt) en ret lille
tankstation/cafeteria/rasteplads ud til hovedvejen. Da vi kørte ind og
parkerede, kom der en mængde mennesker frem og ville polere bilen. Samtidig
kom der nogle meget indladende og villige unge damer, som åbenbart kunne
tilbyde nogle attraktive ydelser...
Det var lidt ubehageligt og vi kørte igen... Tror bare man lige skal se sig
for, inden man smider bilen et sted.
Ellers en fin tur uden problemer.
I skal absolut også aflægge Krakow et besøg, når I er på de kanter.
Flere har også nævnt en saltmine i området, men det nåede vi desværre ikke.

Rigtig god tur.

Mvh Jørgen

Fra : Bjarne

Dato : 26-08-07 23:38

Jakob Griffel skrev:
> [...]
> om. Det er jo også spændende.
> Har i prøvet den tur i bil? Og hvor har i overnattet henne?

Jeg ville da foretrække nattoget med sovevogn fra Berlin til Krakow.

I bil bør man holde sig til bevogtede parkeringspladser, med mindre man
parkerer et sted, hvor man kan sidde og holde øje med bilen.

Det med landevejsrøverier m.v. har jeg kun hørt om ovre østpå og tror
ikke det er så meget i det vestlige Polen.

Saltminerne er meget seværdige.

Bjarne

Fra : Peter

Dato : 27-08-07 14:27

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mulighed vi har snakket om. Det er jo også spændende.
> Har i prøvet den tur i bil? Og hvor har i overnattet henne?

Jeg har kørt der flere gange uden problemer. Har overnattet på B&B og
camping pladser (de fleste har hytter.)

Det er mest det østlige polen der er problemer, har aldrig oplevet noget
ubehageligt i det vestlige polen.

Men som alle andre steder skal man optræde med omtanke, dvs. låse bilen,
lægge kamepraer osv. et ikke synligt sted. Parker på overvågede
betalingspladser, kør ikke om natten osv.

Polakkerne er flinke mennesker

Mvh Peter

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 27-08-07 21:05

Hej Jakob!
I kan finde, hvor kz-lejren Auschwitz ligger helt præcis ved at søge på
navnet Auschwitz på Map24 http://www.dk.map24.com/
En hjemmeside om Auschwitz http://www.auschwitz.org.pl/
Mvh. Jesper

Fra : Søren

Dato : 23-09-07 12:16

Jeg kørte bil i Polen flere gange.

Kun én stor ulempe: dårlig vej - hovedvej, landsvej, men motorvej er meget
fint.
Du parker bil, helst sammen andre mange biler og p-plads med vagt
Jeg føler mig tryghed

Hils
Søren