Er det synd at putte hunden i bagagerummet~
Fra : JSM

Dato : 27-08-07 22:36

Jeg havde Fata med i hundeskoven i lørdags. Og vi var kørt dertil i min
4-dørs sedan. Da vi har forladt hundeskoven og er tilbage på P-pladsen
bliver jeg råbt an af en dame som ser at jeg lukker Fata ind i bilens
bagagerum. " Hej du der - du lukker da ikke bare hunden inde i bagagerummet.
Det er sgu da synd for den." Jeg svarer at jeg for så vidt er enig med
hende, hvis ikke lige det var fordi bagsædernes ryglæn i min sedan kan
lægges ned, sådan at hunden ikke ligger i et mørkt lukket rum men i
virkeligheden ligger med det meste af overkroppen inde i kabinen. Da hun så
det, faldt hun så lidt ned på jorden og syntes egentlig ikke at det var så
forfærdeligt alligevel. Men hvad synes gruppen ? Er det synd at transportere
sin hund på den beskrevne måde ? Selv ville jeg ikke synes om, at man
transporterede sin hund i et helt lukket bagagerum, men når der er åbent ind
til kabinen synes jeg ikke det gør noget. Enig/Uenig ?

mvh
Jesper

PS Jeg synes det var helt fint, at damen gad og turde reagere på hvad hun
opfattede som mishandling af et dyr. Hatten af for det!

PPS. Til gengæld var det med nogen undren jeg bagefter så hvordan hun selv
transporterede sin hund rundt. Den blev lukket ind i en af de her
plast-transport kasser med en gitterdør i enden, som vendte ud mod
bagklappen. Og da hun først havde lukket bagklappen på sin berlingo kunne
den stakkels hund sgu lige så godt have siddet i et lukket bagagerum...

Fra : Bjarne K.

Dato : 28-08-07 09:36

"JSM" <jesper@spamnejtakaagade33.dk> wrote in message

> [...]
> bagklappen. Og da hun først havde lukket bagklappen på sin berlingo kunne
> den stakkels hund sgu lige så godt have siddet i et lukket bagagerum...

Sådan som du gør, er da hel fint. Jeg tror ikke selv jeg kunne finde på at
smække mine 2 hunde ind i selve bagagerummet. Måske hvis jeg havde en
mercedes, og vidste de fik luft nok. Har også set man kan få en slags
luftkasse at sætte ind.

Bjarne K.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-08-07 10:27

"JSM" <jesper@spamnejtakaagade33.dk> writes:

> [...]
> sin hund i et helt lukket bagagerum, men når der er åbent ind til
> kabinen synes jeg ikke det gør noget. Enig/Uenig ?

Siri ligger altid bag i vores Suzuki Alto, og man kan ikke finde meget
mindre bil eller meget større hund. Bagsæderne er naturligvis lagt ned
og hun har altid vand i bilen. Og der ligger hun rask væk et par
timer, når vi skal køre langt. Hun kan stå op og hun kan ligge
udstrakt.

Nej, jeg kan ikke se noget som helst synd i det. En sjælden gang har
hun også ligget i det lukkede bagagerum i mine forældres bil, hvis
vores bil ikke lige har været i nærheden. Men jeg er helt sikker på at
hun foretrækker et kvarter i den bil og så en times gåtur i en ny og
spændende skov i stedet for at være hjemme.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Ralph

Dato : 28-08-07 14:45

> [...]
> og hun har altid vand i bilen. Og der ligger hun rask væk et par
> timer, når vi skal køre langt. Hun kan stå op og hun kan ligge

Bruger hun sikkerhedssele?

> [...]
> hun foretrækker et kvarter i den bil og så en times gåtur i en ny og
> spændende skov i stedet for at være hjemme.

Klart at foretrække hvis man ikke har en sele eller plads til et hundebur.

--
Ralph

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-08-07 15:51

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> writes:

> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en meddelelse
>
> Bruger hun sikkerhedssele?

Nej. Det er ikke lykkedes os at finde en sele der er stor nok til
hende.

Mvh Trine