Postfix kan ikke sende mails videre i syst~
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-08-07 23:43

Greetings!

Jeg kan ikke længere modtage mails. Jeg har ikke ændret noget så et
program er gået i skoven - men hvilket?

Maskinen er en Debian Sarge med Postfix, PostGrey og SpamAssassin.

Fra syslog:
Aug 28 00:20:49 localhost postfix/pipe[23637]: panic: attr_scan0: bad
flags: 0x8007
Aug 28 00:20:50 localhost postfix/qmgr[23501]: warning: premature
end-of-input on private/spamfilter socket while reading input attribute name
Aug 28 00:20:50 localhost postfix/qmgr[23501]: warning:
private/spamfilter socket: malformed response
Aug 28 00:20:50 localhost postfix/qmgr[23501]: warning: transport
spamfilter failure -- see a previous warning/fatal/panic logfile record
for the problem description

Jeg har genstartet Postfix. Jeg har genstartet SpamAssassin og jeg kan
ikke genstarte PostGrey (PostGrey er ikke startet på nuværende tidspunkt).

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-08-07 06:17

Jesper Poulsen wrote:
> Jeg har genstartet Postfix. Jeg har genstartet SpamAssassin og jeg kan
> ikke genstarte PostGrey (PostGrey er ikke startet på nuværende tidspunkt).

Nå, jeg fik liv i PostGrey - af en eller anden årsag vil den ikke læse
indholdet af /etc/default/postgrey

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-08-07 11:13

Jesper Poulsen wrote:
> Jeg kan ikke længere modtage mails. Jeg har ikke ændret noget så et
> program er gået i skoven - men hvilket?

Nå, problemet er løst. Fik en kammerat til at kigge tingene lidt igennem
og efter en times tid geninstallerede han Postfix.

Jesper Poulsen