MS Windows
briani 27239
Fjern 'overflødigt' fra Vista
Fra : Kurt G

Dato : 26-08-07 10:07

Vi fik i vor forening for nylig to nye PC-er. Da leverandøren sagde,de ikke
mere kunne leveres med XP, fik vi Vista.
De to nye PC-er er imidlertid langt langsommere end den 4 år gamle PC og jeg
tror, at det er Vista der æder kræfterne.

Vi vil gerne have mere part på opstarten og systemet i det hele taget.
Hvad og hvordan kan man slå det unødvendige moderne lir (3-d visning mm)
fra, som Vista er befængt med?

Mvh Kurt

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 26-08-07 10:51

Kurt G wrote:
> [...]
>
> Vi vil gerne have mere part på opstarten og systemet i det hele taget.
> Hvad og hvordan kan man slå det unødvendige moderne lir (3-d visning

Til en start, så prøv at fjerne Norton, og alt relateret til det, og
installer et andet antivirus-software.
Det burde allerede hjælpe en del på hastigheden.

Jeg gjorde selv det samme på en nyindkøbt laptop, der udviste samme
symptomer som du beskriver, og det hjalp meget.

Evt. kan I prøve det gratis AntiVir, det kan findes på
http://www.free-av.com

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Kurt G

Dato : 26-08-07 13:53

"Henrik Stavnshøj" <hesta@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> symptomer som du beskriver, og det hjalp meget.
>
> Evt. kan I prøve det gratis AntiVir, det kan findes på

Jeg startede med at undlade at installere Norton, så det burde ikke være
den, der belaster.
I stedet installerede jeg AGV (så vidt jeg husker).
Men jeg har ikke præcis overblik over, om der er noget i forbindelse med
Norton, der kører alligevel.

Er der ikke mulighed for at afmontere alt det med f.eks. 3-d visningen?
/Kurt

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-08-07 11:00

Kurt G skrev:

>Hvad og hvordan kan man slå det unødvendige moderne lir (3-d visning mm)
>fra, som Vista er befængt med?

Måske blackviper har noget du kan bruge
http://www.blackviper.com/WinVista/supertweaks.htm og
http://www.blackviper.com/WinVista/servicecfg.htm

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kurt G

Dato : 26-08-07 22:17

> Måske blackviper har noget du kan bruge
> [...]
Jeg vil studere dem nærmere, de ser interessante ud.
Kurt

Fra : Tomas Jensen

Dato : 26-08-07 15:25

Kurt G skrev:
..
> Hvad og hvordan kan man slå det unødvendige moderne lir (3-d visning mm)
> fra, som Vista er befængt med?
>
> Mvh Kurt

Højreklik på Skrivebordet > Personlige indstillinger > Vinduesfarve og
-udseende... og så vælg alt andet end Aero.

Mvh Tomas

Fra : Kurt G

Dato : 26-08-07 22:17

"Tomas Jensen" <hatofjern@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Højreklik på Skrivebordet > Personlige indstillinger > Vinduesfarve
> og -udseende... og så vælg alt andet end Aero.

Det vil jeg gøre.
Tak.
Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 27-08-07 18:44

> [...]
> Højreklik på Skrivebordet > Personlige indstillinger > Vinduesfarve
> og -udseende... og så vælg alt andet end Aero.

Jeg har nu kigget på det, men der findes ikke noget, der hedder Aero.
Vi har valgt Vindows Standard, måske er det derfor.

Mvh Kurt

Fra : Tveskaeg

Dato : 27-08-07 16:11

On Sun, 26 Aug 2007 11:07:16 +0200, "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net>
wrote:

> [...]
>
>Vi vil gerne have mere part på opstarten og systemet i det hele taget.
>Hvad og hvordan kan man slå det unødvendige moderne lir (3-d visning mm)

Ofte kan XP ikke installeres på nye maskiner fordi der sidder en SATA
disk og XP ikke indeholder drivere til SATA controllere.

Men hvis du selv kan finde en WinXP SATA driver der understøtter den
controller der sidder på bundkortet, findes typisk på bundkort
producentens hjemmeside, kan du embedde den ind i en WinXP
installation med et program der hedder NLite.

Det har jeg selv gjort med succes på to forskellige maskiner der
oprindeligt blev leveret med Vista.

Fra : Kurt G

Dato : 27-08-07 18:50

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> installation med et program der hedder NLite.
>
> Det har jeg selv gjort med succes på to forskellige maskiner der

Tak for oplysningen.
Der er SATA-diske deri, så jeg vil spørge leverandøren, hvad han kan levere
af drivere.

Mvh Kurt

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-08-07 20:51

Tveskaeg skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Ofte kan XP ikke installeres på nye maskiner fordi der sidder
> en SATA disk og XP ikke indeholder drivere til SATA
> controllere.

Nyeste opdaterede XP kan genkende en del SATA diske - og til dem,
der ikke kendes direkte, der kan man finde drivere på
fabrikanternes hjemmesider til download.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard