Undgå serverside validering i asp.net
Fra : andreas2411@gmail.co~

Dato : 26-08-07 19:44

Hej

Sidder og roder med mit første projekt i asp.net... Jeg har en
database med nogle indgange som jeg skriver ud på en asp.net side med
brug af en asp:Repeater. Jeg vil gerne for hver indgang have en knap
der sletter indgangen. Til det formål har jeg en javascript funktion
som sætter værdien i et hidden felt til id for den indgang der skal
slettes. Knappen ser således ud:

<input type="button" onclick="delete_entry(<%#Container.DataItem("id")
%>)" value="Slet">

Og funktionen sætter værdien og submitter formen. Grunden til at jeg
ikke bruger en asp:Button med runat="server" er at så kan jeg ikke få
lov at skrive <%#... %> i onclick="...". Problemet med ovenstående
metode er at jeg ikke kan undgå serverside validering (jeg har nogle
formfelter et andet sted på siden) - causesvalidation="false" virker
kun når jeg også har runat="server". Kan jeg få knappen til at lade
være med at validere? Bør jeg bruge en helt anden metode?

På forhånd tak
/Andreas

Fra : Jørn Andersen

Dato : 26-08-07 20:06

On Sun, 26 Aug 2007 11:44:04 -0700, andreas2411@gmail.com wrote:

>Sidder og roder med mit første projekt i asp.net...

Du får nok mere ud af at spørge i den rigtige gruppe. ASP.Net-spørgsmål
hører til i: dk.edb.programmering.dotnet

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : andreas2411@gmail.co~

Dato : 26-08-07 20:20

On 26 Aug., 21:06, Jørn Andersen <j...@jorna.dk> wrote:

> Du får nok mere ud af at spørge i den rigtige gruppe. ASP.Net-spørgsmål
> hører til i: dk.edb.programmering.dotnet

Ok, beklager off-topic, jeg flytter det - tak for hjælpen.

/Andreas