Loop 3 gange, indsæt linjeskift, og forfra~
Fra : Jeppe Richardt

Dato : 26-08-07 16:53

Hej Gruppe..

Jeg havde tænkt mig at hive nogle data ud, når det er gjort tre gange
skal den så gå ned på næste linje, og hive de næste data ud osv..

Altså fx:
navn1, navn2, navn3
navn4, navn5, navn6
navn7

Problemet er, at jeg ikke ved hvad man skal skrive for at kunne
indsætte noget hver tredje gang?

Håber nogle sidder inde med et svar

Mvh Jeppe

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 26-08-07 17:01

> Altså fx:
> navn1, navn2, navn3
> navn4, navn5, navn6
> navn7

Mulighed: Sæt en tæller ind i loopen.

tal = 0

loop start

tal = tal + 1
response.write rs("navn")
if tal = 3 then
response.write "<br />"
tal = 0
end if

loop slut

Hvis du ikke ønsker at sætte tallet lig nul hver 3. gang, kan den klares
sådan:

if tal/3 = int(tal/3) then
response.write "<br />"
end if

Fra : Jeppe Richardt

Dato : 26-08-07 17:19

On 26 Aug., 18:00, "Philip Nunnegaard" <phi...@fjerndettehitsurf.dk>
wrote:

> Mulighed: Sæt en tæller ind i loopen.
>
> tal = 0
>
> loop start
>
> tal = tal + 1
> response.write rs("navn")
> if tal = 3 then
> response.write "<br />"
> tal = 0
> end if
>
> loop slut

Jeg får en fejl:

Microsoft VBScript compilation error '800a0408'

Invalid character

/sites/test.asp, line 24

if tal = 3 then
---------------^
(Den peger på lige efter then)

Min kode ser såden her ud..

---------------------Kode-Start---------------------
Dim strPnavn, tal
tal = 0

Do

strPnavn = rs("produktnavn")
tal = tal + 1
Response.Write strPnavn
if tal = 3 then
response.write "<br>"
tal = 0
end if

rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF
---------------------Kode-Slut---------------------

Kan du se hvad der er galt?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 26-08-07 18:36

On Sun, 26 Aug 2007 09:19:03 -0700, Jeppe Richardt <marci@marci.dk>
wrote:

>Jeg får en fejl:
>
>Microsoft VBScript compilation error '800a0408'
>
>Invalid character

- som betyder ugyldigt tegn

>/sites/test.asp, line 24
>
>if tal = 3 then
>---------------^
>(Den peger på lige efter then)

Altså et ugyldigt tegn lige efter "then"

>Min kode ser såden her ud..
<snip>

>if tal = 3 then

<snip>
>Kan du se hvad der er galt?

Der er et - eller rettere flere - ugyldige tegn efter "then".
Du kan bare ikke se dem. Men prøv at markere teksten - eller sætte
tekst-cursoren lige før "then" og brug højre-pil - så kan du se, der er
noget.
Fjern det.

Nogle gange skal man bare tage fejlmeddelelserne helt bogstaveligt

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jeppe Richardt

Dato : 26-08-07 19:32

On 26 Aug., 19:36, Jørn Andersen <j...@jorna.dk> wrote:
> [...]
> noget.
> Fjern det.
>
> Nogle gange skal man bare tage fejlmeddelelserne helt bogstaveligt

Aha.. Det har jeg godt nok aldrig oplevet før..
Men så han man da set det med..

Jeg takker jer begge rigtig mange gange for jeres gode hjælp!

Fra : Jørn Andersen

Dato : 26-08-07 20:03

On Sun, 26 Aug 2007 11:32:10 -0700, Jeppe Richardt <marci@marci.dk>
wrote:

>Aha.. Det har jeg godt nok aldrig oplevet før..
>Men så han man da set det med..

Det er sikkert noget din newsreader har lavet. Den er OK i Philips
oprindelige indlæg.

>Jeg takker jer begge rigtig mange gange for jeres gode hjælp!

Velbekomme!

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,