Hvilken counter er den bedste?
Fra : Peter Juul Kristense~

Dato : 26-08-07 10:51

Er der nogen der kender dette produkt:

http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/iclk?sa=l&ai=BnbbGnUz
RRqaCM6bCStKK5HzB2PwE0fP1BcCNtwHQy2kQBBgEIL-bnQYoBDgAUNjc25z-____
_wFg0Zm5gtAHmAHFjZUPsgEUd3d3LnBldGVyb2drYXJpbmEuZGu6AQoxMjB4NjAwX
2FzyAEB2gEuaHR0cDovL3d3dy5wZXRlcm9na2FyaW5hLmRrL1dlYi9WZWxrb21tZW
4uaHRtbKkCGIb89kqDiD6oAwGwA7nDpQrIAwfoA6YD&num=4&adurl=http://www
..HitCount.dk&client=ca-pub-2272886849282973&nm=7

Eller hvad bruger I?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Juul Kristense~

Dato : 26-08-07 10:55

Her vist et korrekt link (?)

[url]http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/iclk?sa=l&ai=BnbbGn
[...]
k&client=ca-pub-2272886849282973&nm=20[/url]

Sorry

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 26-08-07 12:47

Den Sun, 26 Aug 2007 09:56:12 +0000 skrev Peter Juul Kristensen:

> [...]
> HFjZUPsgEUd3d3LnBldGVyb2drYXJpbmEuZGu6AQoxMjB4NjAwX2FzyAEB2gEuaHR0cDovL
> 3d3dy5wZXRlcm9na2FyaW5hLmRrL1dlYi9WZWxrb21tZW4uaHRtbKkCGIb89kqDiD6oAwGw

Hvis du nu i stedet fortalte om hvilke krav og forventninger du
stiller/har til en tæller, så var det måske muligt at hjælpe dig.

Karl Erik Christensen

www.ranunkelvej.com - www.ranunkelvej.com/sai/

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 26-08-07 13:35

Så vidt jeg kan se, taler vi om denne url: http://www.hitcount.dk/
Personligt er jeg mere og mere gået over til bare at bruge det statistik,
som de fleste webhoteller inkluderer i prisen.
De er som regel lige så gode og detaljerede som dem, man kan købe sig til
via hitcountere.

Offtopic:
Rent kodemæssigt ligner siden i øvrigt noget, der ikke har udviklet sig
siden 2001.

<script language="javascript"> // Heller ikke valid kode
Layoutet ser ud til at være styret af tabeller og ikke css

Dette har ikke i udgangspunktet ikke et klap at gøre med, om deres statistik
er god eller dårlig, men sender mig et signal om, at de i lighed med mig er
amatører. Også layoutet ligner noget fra forrige århundrede.

OK! chart.dk og peak.dk kører også med ikke-valid kode, men de er da i det
mindste gratis.

Fra : Rune Jensen

Dato : 26-08-07 15:04

"Philip Nunnegaard" skrev i en meddelelse...

> Offtopic:
> Rent kodemæssigt ligner siden i øvrigt noget, der ikke har udviklet sig
> siden 2001.

Ja, efter at have set deres kode på deres egen side, og læst betingelsen:

"Tællerens HTML kode må ikke modificeres på nogen måde, og skal indsættes i
sin originale form."

....ville jeg holde mig langt, langt fra denne service. Hjemmesiden er
sandsynligvis lavet i Frontpage, i hvert fald er det deres grimme template,
så vidt jeg kan skimme, og koden minder mig sådan om det. Kan de ikke engang
finde ud af noget simpel HTML-kode på den hjemmeside, hvor de sælger
servicen, så skal man passe på med at indsætte andet af deres kode på ens
egen side, for så har de nok slet ikke styr på det overhodet

MVH
Rune Jensen

Fra : Peter Vesth

Dato : 26-08-07 16:54

Rune Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> servicen, så skal man passe på med at indsætte andet af deres kode på ens
> egen side, for så har de nok slet ikke styr på det overhodet

Hej NG

Kan nogen give mig en god forklaring på nødvendigheden af overhovedet, at have
en counter på hjemmesiden. Er det en nødvendig oplysning til brugeren, eller for
side ejeren?

Selv går jeg bare op og kikker på statistikken på mit webhotel.

Mvh.

Peter

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 26-08-07 17:09

> [...]
> eller for
> side ejeren?
>
> Selv går jeg bare op og kikker på statistikken på mit webhotel.

Præcis det samme her, som jeg skrev i mit tidligere indlæg.

Har man egen server, kan der måske være noget om det.
Men så ville jeg nok hellere klaske min egen hjemmelavede counter op ved
hjælp af én tabel til de rå data (dato og klokkeslæt, ip-adresse,
HTTP_ACCEPT_LANGUAGE og andre oplysninger, jeg kunne tænke mig at have med.
Og så et antal tabeller til de mere brugervenlige visninger.

De eksterne countere var noget, jeg tilmeldte mine hjemmesider dengang jeg
havde dem liggende på min TDC-plads, der ikke understøttede
serverside-scripts og dengang jeg var newbie med asp.

Fra : Rune Jensen

Dato : 27-08-07 06:10

"Peter Vesth" skrev i en meddelelse...

> [...]
> have
> en counter på hjemmesiden. Er det en nødvendig oplysning til brugeren,

Mja. Det er jo nok for sideejeren. Derfor bør sådan en oplysning egentlig
også skjules, f.eks. bag et link. Det har jeg nu først lært, efter at have
fået indekseret en side, hvor beskrivelsen i søgeresultatet bl.a. fortalte
antallet af personer online den dag, den blev indekseret. Jeg ved så heller
ikke, hvordan det lyder, når siden læses op. det må være lidt irriterende at
vente på, hvis sidestatistikken står på hver side, og den ikke er skjult.

> Selv går jeg bare op og kikker på statistikken på mit webhotel.

Det kan man også sagtens. De er efterhånden blevet rigtigt grundige, og jeg
bruger også min udbyders statistik jævnligt.

MVH
Rune Jensen

Fra : Konrad

Dato : 27-08-07 12:38

Philip Nunnegaard wrote:
> [...]
> statistik, som de fleste webhoteller inkluderer i prisen.
> De er som regel lige så gode og detaljerede som dem, man kan købe sig

Google Analytics er vel fuldt ud dækkende?

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-08-07 01:49

Peter Juul Kristensen skrev:

> Eller hvad bruger I?

Jeg bruger ikke andet end den normale statestik
hos min udbyder, og den er ret omfattende.

Jeg har ikke behov for at vise besøgstallet, jeg
mener ikke at mine brugere kan bruge det til noget
som helst.

Der er sikket mange se-min-hamster-sider der vil
prale af at have 14 besøgende på en dag, og mange
andre der vil vise at de har mange tusind besøg, men
jeg ser det ofte som falsk varebetegnelse.

Jeg kommer ofte ind på sider hvor jeg kan opdatere
tælleren med et tryk på F5, og så tror jeg slet ikke på
den slags mere.

Mange tæller-scripts kan i øvrigt ikke lave valid kode,
man får valideringsfejl når man sætter det ind, og man
må ikke ænde i koden

Hvad er det du vil vise brugeren?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Konrad

Dato : 27-08-07 12:41

Peter Juul Kristensen wrote:
> [...]
> 4uaHRtbKkCGIb89kqDiD6oAwGwA7nDpQrIAwfoA6YD&num=4&adurl=http://www
> .HitCount.dk&client=ca-pub-2272886849282973&nm=7

18.07.2007 : "En programmeringsfejl har bevirket, at en grafiskcounter
(synlig tæller) med et besøgstal over 32767 besøgende har fejlet og ikke
talt besøgende."

Så man bruger altså små integers til at tælle med, og har aldrig tidligere
haft en kunde med mere end 32767 besøgende, så fejlen blev opdaget?

Det er jo ikke en programmeringsfejl - det er en alvorlig designfejl.