To spørgsmål omkring Linux
Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 09-07-01 15:40

Hvilken ting skal markeres under kerne-konfiguration, for at få sin USB mus
til at fungere?

Hvad skal bruges for at få 3D/OpenGL til at virke i Linux, eventuelt med
nogle guider til installation og konfiguration. Jeg har hørt noget om
Mesa3D.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-07-01 18:19

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 09-07-01 16:24

Det er et Riva TNT2 32 mb .. kan du lave en guide til mig?

..

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-07-01 18:33

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 09-07-01 16:49

Vil jeg prøve, takker :)

"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> skrev i en meddelelse
..

Fra : "René Nielsen"

Dato : 09-07-01 21:36

I artikel <9icmqr$23he$1@news.cybercity.dk>, skrev "Lasse Mikkelsen"
<lbm@fatalerror.dk>:
> Hvilken ting skal markeres under kerne-konfiguration, for at få sin USB
> mus til at fungere?
USB menuen - som kræver at du har en kernel 2.219 og opefter (der skulle
det først virke ordentligt - men ellers er der menuen USB Mouse (kan ikke
lige huske hvad den helt præcis hedder)

René

--
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 09-07-01 16:48

Det er lige det - jeg har forsøgt at gøre det mest logiske i den menu .. det
funker ikke. .

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 09-07-01 18:19

Er der overhovedet ingen der kan hjælpe med min USB mus?

Nogen der ved om der findes nogle drivere til interne 56k modemer?

Fra : Finn Nielsen

Dato : 09-07-01 21:04

"Lasse Mikkelsen" <lbm@fatalerror.dk> writes:

> Er der overhovedet ingen der kan hjælpe med min USB mus?

Jeg har selv en mus på PS/2 porten og en trackball på USB så hvis du nu
lover at quote ordentligt (http://www.usenet.dk/netikette/quote.html)
kan jeg måske hjælpe.

Der skal et par moduler ind i kernen før det virker, under selve USB
menuen har jeg valgt at compile følgende som moduler "Support for USB",
"UHCI (Intel PIIX4, VIA, ...) support" (check selv at det er denne driver
dit bundkort bruger) og under "USB Human Interface Devices (HID)" har jeg
valgt "USB Human Interface Device (full HID) support".

Derudover skal du under "Input core support" have valgt "Mouse Support".

Nogle af disse options afhænger af hinanden så det er ikke sikkert du kan
vælge de options jeg har beskrevet i den rækkefølge jeg har nævnt dem.

For at sikre at modulerne altid loades (det blev de ikke altid) har jeg
indsat følgende sidst i /etc/rc.d/rc.local:

-----klip------
# USB Devices
modprobe input
modprobe mousedev
modprobe hid
-----klip------

For hvordan du skal konfigurere X vil jeg henvise til
http://www.linux-usb.org/USB-guide/book1.html

--
Finn Nielsen - http://www.zznyyd.dk/

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 10-07-01 12:52

> For at sikre at modulerne altid loades (det blev de ikke altid) har jeg
> indsat følgende sidst i /etc/rc.d/rc.local:

> [...]

Kan man ikke bare have dem i selve kernen, altså ikke i moduler?

Fra : Christian Laursen

Dato : 10-07-01 13:03

> Kan man ikke bare have dem i selve kernen, altså ikke i moduler?

Jo.

Christian Laursen

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 10-07-01 14:06

> Jo.

Mange tak :)

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-07-01 22:07

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 10-07-01 12:52

> Dårlige chancer - men prøv alligevel at kigge her:
>
> http://www.linmodems.org

Tak, jeg kikker på det.

Fra : Steen Suder

Dato : 09-07-01 22:15

Lasse Mikkelsen wrote:

<KLIP>

> Nogen der ved om der findes nogle drivere til interne 56k modemer?

Du kan være "heldig" at det blot er et "alm." modem. I dette tilfælde
skal du blot identificere om det optræder som COM4 eller tilsvarende.
Gør det det kan blot anvende det som konventionelt eksternt modem.

Hvilket mærke/type er modem'et?

Er det derimod et "Windows"-modem kan du kigge på henvisningen tidligere
i tråden til http://www.linmodems.org/.

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 10-07-01 12:53

> Hvilket mærke/type er modem'et?

Et Dynalink 56k internt PCI modem.

> Er det derimod et "Windows"-modem kan du kigge på henvisningen tidligere
> i tråden til http://www.linmodems.org/.

Vil jeg gøre.

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 10-07-01 18:48

> Nogen der ved om der findes nogle drivere til interne 56k modemer?

Jeg fandt nogle drivere der fungerede, altså næsten. Der er nemlig et
problem endnu. Jeg har fået driveren installeret og modemet sat til
/dev/modem. Men når jeg i Red Hat opretter en opkaldsprofil til CyberCity og
forsøger at ringe op, kan jeg godtnok høre modemet sige en svag lyd i
starten, ligesom i Windows. Men når den har stået i omkring 30 sek. melder
den fejl. Ganske simpelt. Hvad kan gå galt?

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 10-07-01 18:45

> Hvilken ting skal markeres under kerne-konfiguration, for at få sin USB
mus
> til at fungere?

Nu har jeg fået min Logitech IFeel USB mus til at virke - både i konsol og
X - tak for hjælpen til alle der hjalp.