Nu stikker hun ikke af???
Fra : Kim2000

Dato : 25-08-07 07:29

Var der nogen der så Taskforce på DR1 den anden dag?

Kritikken var den at man kunne købe et elektrisk halsbånd til hunden uden
problemer og at det gør hunden tosset.

Og det gør det så sandelig, vores hund stoppede godt nok med at stikke af,
den stoppede med at gå ud i det hele taget og ville slet ikke være i haven,
så efter få uger blev det droppet igen og det endda selvom vi brugte penge
på en personlig hundetræner, der skulle lære os at bruge det.

Så fremstillingen af halsbåndet i Taskforce var bestemt ikke forkert eller
overdrevet, der så åbenbart er nogle folk der har endt med at aflive hunden
fordi den blev skør af halsbåndet må siges at være helt vanvittigt, man
lægger vel for pokker da mærke til hvordan ens hund har det og reagerer med
det samme? Specielt når man tager så voldsomt et middel i brug, men åbenbart
ikke.

Nå, men det var sidste år, hun har genfundet humøret, og hegnet er smidt
væk, men som jeg tidligere har fortalt stikker hun af et par gange om dagen,
men på et tidspunkt gav vi simpelthen mere eller mindre op og erkendte at
hunden bare ikke kunne holdes inde på matriklen, vi pillede det store hegn
på 180 ned og satte det gamle på 110 op, da hun alligevel nemt kunne hoppe
over det på 180, vi pillede det fysiske strømhegn ned, da hun var komplet
ligeglad (begrundelsen har jeg fået at vide er den, at hvis hun er hurtig
nok så kan det ikke mærkes) og det eneste hegnet derfor kunne gøre var at
give naboens børn stød. Så nu er det eneste hegn altså 110 cm højt og der er
endda et hul i det, så hun kan vade igennem det. Og hvad så?

Ja, de sidste 3 uger har hun været løbet hjemmefra een gang!! Og der gik hun
over på den anden side af vejen (som der vel kører 10-20 biler på i løbet af
et døgn) og hjem igen. Guderne må vide hvorfor, måske er hunden bare så gak,
at den skal vide den kan komme ud når den vil og når den kan det, så vil den
gerne være hjemme. Jeg undres over den hund.
mvh
Kim

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-08-07 09:27

> [...]
den
> gerne være hjemme. Jeg undres over den hund.

Så vil jeg sige... 1000 gange hellere et elhegn.... Det forfærdelige ved
el-halsbånd, er jo at hunden ikke aner, hvad der ramte den.... Det er ikke
så slemt at have en fjende, men at have en fjende, man ikke ved hvem er,
eller hvordan den ser ud, eller hvor fjenden er, må være i høj grad
sindsforstyrrende.... Og vi har jo læst her i gruppen, om børn, som stort
set, brugte det for sjov. Et el-hegn, er til at forstå for hunden, det er
samme sted, hver dag, det er synligt, og gør ingen forskel.... Hunden lærer
hurtigt, at leve med et el-hegn. Hunden aner ikke, om hegnet er der, for at
holde den inde, eller andre ude.... Men den ved, efter første gang, at
kontakt med hegnet gør ondt.... Så det bliver som, at snuse til et pindsvin.

M.V.H....Benny..

M.V.H....Benny..

Fra : Coppi

Dato : 25-08-07 16:48

"Hej.

Vi har haft fedekvæg som selvfølgelig var indhegnet med elhegn. Da vi fik
Andrea satte vi en ekstra tråd op for neden på hegnet, så hun ikke skulle
løbe ind og blive trådt ihjel.
For et par somre siden stak hun af hele tiden, det resulterede i at jeg
satte elhegn rundt om haven ud mod vejen, siden har hun ikke været på vejen
også selv om det eret år siden der har været strøm i hegnet og det sidder
faktisk heller ikke særligt godt mere.

coppi

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-08-07 17:22

"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vejen også selv om det eret år siden der har været strøm i hegnet og det
> sidder faktisk heller ikke særligt godt mere.

Jeg har får, og begge mine hunde har stor respekt for el-hegnet skal jeg
lige hilse og sige. Den store ville, et stykke tid efter det første møde
mellem dens næse og elhegnet, ikke med ned til fårerne. Den lille har været
i det et par gange, uden det havde en synlig efekt, men for to uger siden
fik den sit maveskind ind på en tråd, og det skabte respekt. Den fik faktisk
et brandsår, der hvor tråden ramte. Jeg har da også dummet mig et par gange
og selvom man har gummistøvler på, får man godt nok et rap der kan mærkes,
af sådan et hegn beregnet til får.

Da vi købte vore hus, var der en gammel støder, som jeg ved en fejl kom til
at tænde for, selvom det gamle hegn var totalt forfaldent. Den store af
hundene, som dengang var hvalp, hylede helt vildt, da han løb ind i en
ledning en dag. Jeg prøvede at røre ved det, og jeg kunne kun mærke ganske
lidt, så hvis man påtænker at hegne sin hund inde med et alm. elheng,
behøver det altså åbenbart ikke være ret kraftigt.

Bjarne K.

Fra : Søren LH

Dato : 25-08-07 19:27

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse

> [...]
> lidt, så hvis man påtænker at hegne sin hund inde med et alm. elheng,
> behøver det altså åbenbart ikke være ret kraftigt.

Nej, får har klove mellem sig og jorden, vi har sko, medens hunden går
direkte på sin hud. Den mærker det meget stærkere end får og vi.

Mvh
Søren