Andet multimedie
bentjuul 3670
Hurtig flatbed scanner
Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-08-07 16:49

Hej alle

Har prøvet hardwaregruppen uden det store held, så nu tillader jeg mig at
spørge her.

Nogen der kender en lille scanner med hurtig scanning og god software?

Den skal helst være lille og kunne strømfødes fra USB.
Farve-scanning i fx 600 dpi, meget gerne under 10-20 sek/side.

Det skal være muligt at scanne i single pass, og med automatisk indstilling,
så man hurtigt kan få scannet en masse.
Evt ved at man på forhånd opsætter den til en bestemt scanningsprofil (fx
tekst-indscanning).

Scanningen skal helst ske uden at man behøver betjene computeren for hver
scanning, så filnavnet skal kunne defineres på forhånd.

Gerne med mulighed for scanning til PDF, men rå scanning til fx TIFF er også
fin.

Den skal kunne klare A4, og låget skal kunne tages af, så man kan scanne en
bog..

Er blevet anbefalet software fra Silverfast. Nogen der har erfaring med dem?
Eller andre?

På forhånd tak for hjælpen.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert

Fra : Per Hansen

Dato : 25-08-07 18:13

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> mentioned this

> [...]
> scanne en bog..
>
> Er blevet anbefalet software fra Silverfast. Nogen der har erfaring

Ikke noget under at der ikke var nogen som kunne hjælpe dig i
hardware gruppen, du søger en scanner der slet ikke eksisterer.
Med det som at dine krav er, skal du minimum sætte dine krav til
en lille office maskine.

Du er better off med en desideret multi funktionsmaskine i stil
med en Canon Pixma, der både kan scanne og kopiere med tasterne
på maskinen, men ved køb af den lille office maskine får du så
også en der kan scanne op til 1200dpi og lave nogle fantastiske
flotte printninger, selv ved print af billeder.
Anbefaler MP600 modellen.

--
Per Hansen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-08-07 18:29

"Per Hansen" <onoman99****opoetikon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hardware gruppen, du søger en scanner der slet ikke eksisterer.
> Med det som at dine krav er, skal du minimum sætte dine krav til

Hvad er det for nogle krav der er uforlignelige med en dedikeret scanner?

> Du er better off med en desideret multi funktionsmaskine i stil
> med en Canon Pixma, der både kan scanne og kopiere med tasterne
> på maskinen

Hvor hurtig er den?

Gør tasterne ret meget andet end at starte software på maskinen?
Min HP-scanners (HP Scanjet 5590) knapper er ikke andet end software-kald..
De kan sågar programmeres til at starte lommeregneren...

Fra : MJ

Dato : 26-08-07 14:23

> [...]
> Min HP-scanners (HP Scanjet 5590) knapper er ikke andet end
> software-kald.. De kan sågar programmeres til at starte lommeregneren...

Dette ville nok hjælpe hvis du gav et hint af hva prisleje du har tankerne

Canon 1210 mener den ligger til ca 8k
Canon 7080 ca 75k
Xerox Digipath ca 120k
Eller en FreeFlow Scanner ca 210 k+ .... men så spiser den også 80 a3 i
1200dpi 24 bit farve på 60 sek !!!!!!!!

mvh
mj

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-08-07 14:54

"MJ" <spamthis@kkopi.dk> skrev i en meddelelse
> Dette ville nok hjælpe hvis du gav et hint af hva prisleje du har tankerne

Lejet er sub 10k.

> Canon 1210 mener den ligger til ca 8k

Den er vældig stor, men kunne være et kig værd. Hvad tager den om en side?

> Canon 7080 ca 75k
> Xerox Digipath ca 120k
> Eller en FreeFlow Scanner ca 210 k+ .... men så spiser den også 80 a3 i
> 1200dpi 24 bit farve på 60 sek !!!!!!!!

Ja, det er nok overkill
Tror også de fleste arkiver ville kigge hvis jeg kom anstigende med sådant
udstyr.

Det skal bruges til noget lokalhistorisk arbejde hvor jeg har brug for at
indscanne en hel del kilder (10k+ bog-sider) for at kunne indeksere noget
information.