Problemer Med Dropdown menuscript
Fra : Thomas Sørensen

Dato : 24-08-07 20:51

Hej

Jeg har fundet en menu på nettet, som jeg har lidt problemer med at få
til at virke i MSIE...

http://www.sesco.dk/ny.php?ID=1&lang=da

Fejlen kan frembringes ved at kører musen over menu punkterne i toppen,
og se hvad der sker med højden på siden.... (fejlen er kun i MSIE) ?

Fejlen kommer kun på de sider hvor der er en fact. boks i siden...

Jeg har prøvet mig frem og fundet ud af at fejlen ligger i linje 353 i
menu scriptet http://www.sesco.dk/scripts/curtainMenu.js
i linjen står der: document.getElementById(node).style.display = "block";

Har svært ved at se hvor problemet ligger ? nogle der har en ide ?

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 24-08-07 22:55

Thomas Sørensen skrev:
> [...]
> til at virke i MSIE...
>
> http://www.sesco.dk/ny.php?ID=1&lang=da

> Har svært ved at se hvor problemet ligger ? nogle der har en ide ?

Der ser ikke ud til at være nogen scriptfejl,
men snarere en fejl i dit layout
Dit #content-område har ikke MSIE
egenskaben hasLayout.
Prøv at sætte denne egenskab
ved hjælp af
div#content {
zoom:1;
}

Engeering Systems skal da vist være
Engineering Systems?

div id="fuck_MSIE" ???
Ain't gonna happen.
Men ved nærmere eftersyn kunne det måske
være den, der mangler hasLayout.

Se evt.
http://webdesign101.dk/css/floatcontainer.php

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Thomas Sørensen

Dato : 25-08-07 11:37

Tak for svaret.

Jørgen Farum Jensen skrev:
> Der ser ikke ud til at være nogen scriptfejl,
> [...]
Det har ikke nogen effekt desværre, :(

> Engeering Systems skal da vist være
> Engineering Systems?
tak, der er en million stave fejl der skal rettes inden den udgives.

> div id="fuck_MSIE" ???
> Ain't gonna happen.
> Men ved nærmere eftersyn kunne det måske
> være den, der mangler hasLayout.

Den er slettet, det var en test jeg havde lavet for at se om det ville
hjælpe
at sætte en div om de 2 float's

> Se evt.
> http://webdesign101.dk/css/floatcontainer.php
Interessant læsning tak.

Fra : Thomas Sørensen

Dato : 02-09-07 19:56

Virkelig ikke nogen der kan hjælpe :(

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 02-09-07 21:40

Har lige siddet og leget lidt med det.
Så vidt jeg kan se, er der en </div> for meget i koden.

Prøv at se, hvad der sker, hvis du fjerner </div> lige efter email-adressen
i det gule felt på denne side:
http://www.sesco.dk/ny.php?ID=6&lang=da

Altså:

Har ikke lige talt op, om det samlede billede skulle stemme derefter, men
det hjalp da på sidehøjde-problemet. (ie7)

Fra : Thomas Sørensen

Dato : 04-09-07 15:50

Philip Nunnegaard skrev:
> [...]
>

> Har ikke lige talt op, om det samlede billede skulle stemme derefter,
> men det hjalp da på sidehøjde-problemet. (ie7)
Mange Tak :)

Det løste problemet, nu kan siden bare ikke w3 validere mere, men det
burde være en smal sag at rette til :)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-09-07 21:05

Thomas Sørensen wrote:

> Det løste problemet, nu kan siden bare ikke w3 validere mere, men det
> burde være en smal sag at rette til :)

Du har ikke afsluttet din kommentar med -->

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Thomas Sørensen

Dato : 06-09-07 08:46

Erik Ginnerskov skrev:

> Du har ikke afsluttet din kommentar med -->

Hvad for en kommentar ?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-09-07 16:39

> Hvad for en kommentar ?

<------------- Fjern denne

Ovenstående linje er en html-kommentar. Den skal afsluttes, den mangler
forrresten også et udråbstegn:

<!------------- Fjern denne -->

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 07-09-07 18:39

> Ovenstående linje er en html-kommentar. Den skal afsluttes, den mangler
> forrresten også et udråbstegn:

<-----Fjern denne var slet ikke ment som en del af HTML'en, men bare en
bemærkning om, at han skulle fjerne denne </div>

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-09-07 21:07

Philip Nunnegaard wrote:

> <-----Fjern denne var slet ikke ment som en del af HTML'en, men bare
> en bemærkning om, at han skulle fjerne denne </div>

Ups. Jeg må altså vænne mig af med at være så længe oppe, når jeg har været
stået op før solen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk