Computer uden onboard graffik?
Fra : desktop

Dato : 24-08-07 10:06

Jeg har kigget på en del samlet PC'er uden skærm på edbpriser.dk men alle
kommer med onboard graffik. Findes der overhovedet nogen samlet PC'er idag
som ikke har onboard graffik?

Hvis man søger på mainboards er det også ret svært at finde kort uden
onboard graffik. Kigge jeg på de forkerte maskiner eller det det blot sådan
som maskiner bliver lavet idag?

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 24-08-07 10:13

"desktop" <sddd@sd.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvis man søger på mainboards er det også ret svært at finde kort uden
> onboard graffik. Kigge jeg på de forkerte maskiner eller det det blot

Der er da masser af færdige PC'er med dedikeret grafikkort.
Som regel har micro ATX bundkort onboard grafik og full ATX har ikke.

Fra : Nicolai

Dato : 24-08-07 10:35

Karl Erik Nielsen wrote:

> Der er da masser af færdige PC'er med dedikeret grafikkort.

Kan et grafikkort ikke være dedikeret, hvis det er onboard?

nicolai

Fra : Nicolai

Dato : 24-08-07 10:17

desktop wrote:
> Jeg har kigget på en del samlet PC'er uden skærm på edbpriser.dk men alle
> kommer med onboard graffik. Findes der overhovedet nogen samlet PC'er idag
> som ikke har onboard graffik?

Så vidt jeg husker, er edbprisers udvalg af samlede maskiner fra 2-3
forhandlere. Masser af firmaer sælger uden onboard grafik.

> Hvis man søger på mainboards er det også ret svært at finde kort uden
> onboard graffik. Kigge jeg på de forkerte maskiner eller det det blot sådan
> som maskiner bliver lavet idag?

Rigtig mange billig-maskiner i dag, sælges med onboard grafik. Udover
billig-maskiner, er der også mange som bruger onboard grafik hvis de vil
have et system der larmer eller fylder mindre.

www.shg. dk har mange samlede maskiner uden onboard, men deres billigste
serie har onboard. Så du skal nok kigge efter noget som skal koste lidt
mere end dem du har kigget på indtil nu.

nicolai

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-08-07 13:35

Nicolai skrev:

>er der også mange som bruger onboard grafik hvis de vil have et system der
>larmer eller fylder mindre.

Larmer pc'ere mere ved brug af onboard grafik ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ad Infinitum

Dato : 24-08-07 14:55

> Larmer pc'ere mere ved brug af onboard grafik ?
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Ivan. Nicolai skrev mindre, læs det lige igen!

Fra : Nicolai

Dato : 24-08-07 15:07

Ivan V. Klattrup wrote:

> Larmer pc'ere mere ved brug af onboard grafik ?

Hehe, for andre som skulle være i tvivl, så menes der "larmer mindre og
fylder mindre".

nicolai

Fra : Ad Infinitum

Dato : 24-08-07 13:13

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-08-07 13:18

"Ad Infinitum" <nop@nop.dk> crashed Echelon writing

> Nu ved jeg ikke lige om du vil bygge selv eller købe færdigt, men har
> købt et conroe865pe bundkort og det er unde grafik.

Når han skriver han har kigget på samlede PCere på edbpriser.....?!

--
Bjarke Andersen

Fra : J

Dato : 24-08-07 13:31

On Fri, 24 Aug 2007 11:06:11 +0200, "desktop" <sddd@sd.com> wrote:

> [...]
>
>Hvis man søger på mainboards er det også ret svært at finde kort uden
>onboard graffik. Kigge jeg på de forkerte maskiner eller det det blot sådan

Hvis du ser her:
http://www.prcdata.dk/produktliste/computere/22/performance-desktop/4/

så er alle Gaming Pc'ere med nogle kanon grafikkort. Samt der er noget
Performance med geforce 7300 grafikkort. Sidstnævnte er f.eks.
tilstrækkeligt til Linux 3D desktop, - men det er vel ikke det, du
skal have.

Shg.dk kan også sammensætte hvad som helst. Ikke at jeg tør anbefale
dem. Men nogle bruger dem.

mvh

John

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 24-08-07 13:34

> [...]

>Hvis man søger på mainboards er det også ret svært at finde kort uden
>onboard graffik. Kigge jeg på de forkerte maskiner eller det det blot sådan

Hvis du sætter et grafik kort i en maskine med onboard grafik, vil
onboard kortet som oftest (hvis ikke altid) automastisk blive koblet
fra.

For prisen koster et onboard næsten intet, så det behøver du ikke
tænke på.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Rado

Dato : 24-08-07 19:14

On Fri, 24 Aug 2007 14:34:07 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

>For prisen koster et onboard næsten intet, så det behøver du ikke
>tænke på.

Og det er nu smart at have hvis grafikkortet skulle brænde af og det
er lørdag eftermiddag...

Rado
--

"Jeg vil fastholde den påstand, at kosmisk religiøs følelse
er den stærkeste og ædleste drivkraft bag videnskabelig

Fra : Nicolai

Dato : 24-08-07 19:15

Rado wrote:

> Og det er nu smart at have hvis grafikkortet skulle brænde af og det
> er lørdag eftermiddag...

Så hellere slagte en af de andre computere mens man venter. :)

> Rado

nicolai

Fra : Rado

Dato : 24-08-07 19:10

On Fri, 24 Aug 2007 11:06:11 +0200, "desktop" <sddd@sd.com> wrote:

>Hvis man søger på mainboards er det også ret svært at finde kort uden
>onboard graffik.

Intel har et par stykker:

http://www.intel.com/products/motherboard/d975xbx2/index.htm
http://www.intel.com/products/motherboard/dp965lt/index.htm