Problemer under opstart
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 23-08-07 14:41

Hej

Jeg samlede en PC'er i starten af juni. Pludselig i dag vil den så
ikke starte op. Jeg tænder for den, og den begynder at starte op (der
kommer lys i CPU køleren), men kort efter går den død, hvorefter den
kort efter starter op igen og gør det samme igen og igen.

Jeg prøver så endnu engang i eftermiddag - efter jeg lige har vendt
PC'en lidt på siden først - og den starter op uden problemer. Hvad kan
være galt - og hvad er mest oplagt, der er galt?

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 23-08-07 16:55

Hejsa

Min PC nægter at starte op hvis min USB printer er tændt - en slukket
printer - ingen problemer

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Jens G

Dato : 23-08-07 17:12

On Thu, 23 Aug 2007 17:55:06 +0200, www.netink.dk /
www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk <infoFJERN@netinkFJERN.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Min PC nægter at starte op hvis min USB printer er tændt - en slukket
>printer - ingen problemer

Din PC tror måske fejlagtigt at din printer er et boot-bart USB drev?

Prøv om du kan finde noget om boot fra USB devices i din PC's BIOS, og
slå det fra.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 24-08-07 16:05

Hesja

>Prøv om du kan finde noget om boot fra USB devices i din PC's BIOS, og
>slå det fra.

Ja, det er nemlig det den gør - der er indbygget kortlæser i printeren

Og nej, kan ikke slå det fra - bruger det nemlig ganske ofte - skal
bare huske at printeren skal være slukket

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 23-08-07 17:38

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Manglende køling af CPU'en. Jeg har selv været ude for, at en af de
clips, som holder kølepladen fast mod CPU'en, knækkede med det resultat,
at den startede op kortvarigt og så gik i stå. Efter en afkøling kunne
den gøre det samme igen.

mvh/Preben

Fra : Nicolai

Dato : 23-08-07 17:59

Preben Andersen wrote:

> [...]
> clips, som holder kølepladen fast mod CPU'en, knækkede med det resultat,
> at den startede op kortvarigt og så gik i stå. Efter en afkøling kunne

Men det hænger vel ikke sammen med, at efter nogle timer så starter den
og kører igen?

> mvh/Preben

I øvrigt har min også gjort det samme nogle gange og jeg har primært min
PSU mistænkt for at være en anelse underdimensioneret i forhold til opstart.

nicolai

Fra : Nicolai

Dato : 23-08-07 18:03

Peter Elmkvist Snabe wrote:
> [...]
> PC'en lidt på siden først - og den starter op uden problemer. Hvad kan
> være galt - og hvad er mest oplagt, der er galt?

Det har min gjort en 2-3 gange, altså hvor den bare står og genstarter
indtil jeg hiver strømmen fra den. Så prøver jeg igen og så kører den.
Da den kun har gjort dette 2-3 gange på et år, har jeg aldrig gidet
bruge tid på at fejlsøge. Så hvis du giver dig i kast med det og finder
fejlen, må du gerne poste det her.

Min tanke var en lidt underdimensioneret PSU, som ved opstart ikke kan
levere helt strøm nok hvorved at systemet står og hopper og derfor
aldrig rigtig kommer igang. Men som sagt, jeg ved det ikke.

nicolai