Hvordan slukker man en MX900?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 20-08-07 17:45

Hvordan slukker man en Logitech MX900 bluetooth mus? Jeg troede den selv
ville slukke når den mistede forbindelsen til bluetooth modtageren, men det
er åbenbart ikke tilfældet.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-08-07 17:57

Hej!

Lasse Jensen wrote:

> Hvordan slukker man en Logitech MX900 bluetooth mus? Jeg troede den selv
> ville slukke når den mistede forbindelsen til bluetooth modtageren, men det
> er åbenbart ikke tilfældet.

Hvis der ikke er en on-off kontakt under musen, kan man ikke slukke den

Man kan på den nye MX1000, men f.eks. ikke på min MX700

Har faktisk overvejet at lave et eller andet selv...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Lasse Jensen

Dato : 20-08-07 20:52

Kim Voss Schrader wrote:

> Hej!

> Hvis der ikke er en on-off kontakt under musen, kan man ikke slukke den

Det er da rimelig dårlig ingeniør arbejde.

> Man kan på den nye MX1000, men f.eks. ikke på min MX700
>
> Har faktisk overvejet at lave et eller andet selv...

Jeg må nok også igang med loddekolben. Der er bare ikke skide god plads inde
i den. Nå, men det kan kun vise aig at være lærerigt.

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 21-08-07 09:20

> [...]
> inde
> i den. Nå, men det kan kun vise aig at være lærerigt.

Tjaeee, den helt oplagte gider du vel ikke..... At pille baterierne ud?

/Ole

Fra : Lasse Jensen

Dato : 21-08-07 10:53

/Ole (6000) wrote:

> Tjaeee, den helt oplagte gider du vel ikke..... At pille baterierne ud?

Nææh. Det er den besværlige løsning

Fra : Holst

Dato : 21-08-07 09:33

Lasse Jensen wrote:

> Det er da rimelig dårlig ingeniør arbejde.

Man kan jo altid diskutere, hvad det er. Det er vel et valg, man har
truffet.

Hvorfor vil du overhovedet slukke den? Min MX700 går i en eller anden
dvaletilstand, når den ikke bruges, har jeg indtryk af.

> Jeg må nok også igang med loddekolben. Der er bare ikke skide god plads inde
> i den. Nå, men det kan kun vise aig at være lærerigt.

Det er måske derfor, de har valgt ikke at inkludere en sådan.

Hvorfor ikke bare pille batterierne ud. Eller købe en anden mus med en
on/off-knap.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 21-08-07 10:59

Holst wrote:

> Man kan jo altid diskutere, hvad det er. Det er vel et valg, man har
> truffet.

Ja. Men fra deres side kunne det ordnes rent i software.

Mistet forbindelse til modtager? Vent 120 sekunder og sluk så. Tryk på
connect knappen? Tænd og søg efter modtager. Knappen er der jo alligevel.

> Hvorfor vil du overhovedet slukke den? Min MX700 går i en eller anden
> dvaletilstand, når den ikke bruges, har jeg indtryk af.

Jeg skal bruge den til min bærbare og jeg gider ikke den skal ligge i tasken
og dræne batterierne. Jeg har ikke indtryk af at den går i dvale. Hvis den
mister forbindelsen til modtageren ligger den og blinker.

Fordi nu fik jeg den her billigt brugt.

Fra : Max

Dato : 21-08-07 09:44

Hej Lasse

> Det er da rimelig dårlig ingeniør arbejde.

Hvorfor det, man slipper på den måde for de brugere der kommer og
fortæller at nu virker deres mus ikke, og så er det fordi de har glemt
at de har slukket for den.

Er det ikke rimeligt dårligt at du som kunde ikke undersøger om musen
indeholder det du har brug for inden du køber ?

Forøvrigt så har den type mus ofte indbygget dvalemode der belaster
batterierne meget, meget lidt.

--
Mvh Max

Fra : Lasse Jensen

Dato : 21-08-07 11:05

Max wrote:

> Hej Lasse

> Hvorfor det, man slipper på den måde for de brugere der kommer og
> fortæller at nu virker deres mus ikke, og så er det fordi de har glemt
> at de har slukket for den.

De mennesker har samme problemer med deres printere og røde trafiklys.

> Er det ikke rimeligt dårligt at du som kunde ikke undersøger om musen
> indeholder det du har brug for inden du køber ?

Jeg forventede nok mere af Logitech end jeg burde, jo. Men mit headset af
samme frabrikat og med samme trådløse teknologi kan tændes og slukkes.

Fra : Jørgen E.

Dato : 21-08-07 16:44

> Hej!

> Hvis der ikke er en on-off kontakt under musen, kan man ikke slukke den
>
> Man kan på den nye MX1000, men f.eks. ikke på min MX700

Og hvorfor er det lige i vil slukke den ? Min. MX700 kører på de samme
batterier som den blev leveret med for i hvert fald 3 år siden og uden
problemer. Den lader jo automatisk op når jeg ikke bruger den.

Fra : Holst

Dato : 21-08-07 16:57

Jørgen E. wrote:

> Og hvorfor er det lige i vil slukke den ? Min. MX700 kører på de samme
> batterier som den blev leveret med for i hvert fald 3 år siden og uden
> problemer. Den lader jo automatisk op når jeg ikke bruger den.

Batterierne i min MX700 holdt nok kun halvandet eller to år, og så
virkede de ikke rigtig længere. Jeg har længe haft planer om at købe
nogle nye genopladelige, men jeg har ikke fået gjort det endnu. Så I de
sidste halvandet-to år har jeg kørt på Duracell-batterier. De holder nok
en måneds tid for et sæt, førend de skal skiftes.

Fra : Nicolai

Dato : 21-08-07 17:36

Jørgen E. wrote:

> Og hvorfor er det lige i vil slukke den ?

Tænk hvis alle kineserne sagde det samme?

Fra : Holst

Dato : 21-08-07 18:43

Nicolai wrote:

> Tænk hvis alle kineserne sagde det samme?

Det gør de ikke, for hvorfor skulle de dog det. Mere end 900 mio. af dem
har ingen mus.

Fra : ShutEye

Dato : 21-08-07 19:14

> Det gør de ikke, for hvorfor skulle de dog det. Mere end 900 mio. af dem
> har ingen mus.

Nå. De landsbyer jeg har set i Kina havde da masser af mus :)
Trådløse endda!

Fra : Nicolai

Dato : 21-08-07 19:44

Holst wrote:

> Det gør de ikke, for hvorfor skulle de dog det. Mere end 900 mio. af dem
> har ingen mus.

Det krævede selvfølgelig at man kunne se tingene i perspektiv.

Fra : Jørgen E.

Dato : 21-08-07 22:56

"Nicolai" <example@example.invalid> skrev i en meddelelse

> Tænk hvis alle kineserne sagde det samme?

så skal du nok overveje om du overhovedet skal have en PC
eller støm i huset i det hele taget.
I øvrigt batter det som en skrædder en hvis sted. Når jeg går
forbi den lokale kommunekontor ser guddødemig jævnligt
adskillige PC-er der står med tændt skærm og det hele
midt om aftenen.

Fra : Nicolai

Dato : 22-08-07 11:27

Jørgen E. wrote:

> så skal du nok overveje om du overhovedet skal have en PC
> eller støm i huset i det hele taget.

Hvorfor det da? Man kan da godt have strøm og stadig gøre tingene med
omtanke, og det gælder selvfølgelig ikke kun strøm. Desuden skulle du
ikke tage det som en fornærmelse, men det gælder sgu alle steder, at man
ikke behøver gi' los bare fordi man kan.

> I øvrigt batter det som en skrædder en hvis sted. Når jeg går
> forbi den lokale kommunekontor ser guddødemig jævnligt
> adskillige PC-er der står med tændt skærm og det hele
> midt om aftenen.

Tja, 2 ting. Én forkert gør ikke andre forkerte ret. Og jeg synes
bestemt også det er forkert på kommunen, men alt dette opdager mennesket
jo af sig selv på et tidspunkt. Jeg ved godt mange lever i nu'et og er
ligeglade.
Men uanset, så er der ikke noget som retfærdiggører at man ikke selv kan
udvise omtanke.

Og til dem som tænker tanken; ja, jeg kan ikke redde verden, men hvis vi
alle gjorde et forsøg ville det se meget bedre ud.

nicolai