ekstern multimedie-harddisk
Fra : JH

Dato : 19-08-07 12:22

Er der nogle har jer der har erfaring med en ekstern multimedie harddisk.
Der er utallige tilsalg der alle kan afspille diverse videoformater, men jeg
søger en der:
er støjsvag (evt passiv kølinh)
kan give mit nye fladsskærms-tv et flot billede
(lan er ikke et must men ville være herligt)
fornuftig pris
bør kunne firmwareopdateres

På forhånd tak fo inputs

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-08-07 21:45

"JH" <jhtet@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er støjsvag (evt passiv kølinh)
> kan give mit nye fladsskærms-tv et flot billede
> (lan er ikke et must men ville være herligt)

Er det en computer, som du kalder en harddisk?
Ellers har jeg svært ved at forstå dit spørgsmål.
En harddisk er en tingest, hvor man opbevarer sine datafiler.
Så det har ikke noget med multimedie at gøre, udover at den selvfølgelig
også kan opbevare multimediefiler.
En harddisk kan ikke sende billede til en skærm. Den kan kun opbevare
billedet.
En harddisk skal normalt ikke firmwareopdateres.
Så dit spørgsmål giver umiddelbart ingen mening.

Kurt

Fra : JH

Dato : 20-08-07 18:08

Jeg har nok udtrykt mig uklart
En del producenter, fx iomega:
http://www.iomega-europe.com/section?SID=cea7af3bb7bfbaef056168098dfbbcc7a3d:4735&secid=39287
har lavet multimedia storage der fungerer som en ekstern harddisk der
samtidig har video og audioudgang, således at den kan afspille den lagrede
musik og video samt fx billeder mv. Jeg har set dem med både usb firewire og
lan indgange og HD udgang mv. se link.
JH

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-08-07 18:28

JH wrote:

> Jeg har nok udtrykt mig uklart
> En del producenter, fx iomega:
> http://www.iomega-europe.com/section?SID=cea7af3bb7bfbaef056168098dfbbcc7a3d:4735&secid=39287

Ok, det er en hardware media player med indbygget harddisk. Ud fra
specifikationerne mht videoformater til afspilning minder den om denne
model, som Aldi sælger
http://bluetinum.net/ViewProducts.asp?default=3642
Bluetinum afspilleren har dog ikke indbygget harddisk, men man kan
tilslutte en ekstern USB harddisk (incl. 2.5" modeller som skal
strømforsynes over USB), eller man kan køre en media server (flere
muligheder) på sin PC og streame video filerne via LAN eller WLAN. Jeg
har selv denne media player (den var på tilbud i Also for 999 kr).
Personligt synes jeg at LAN delen er ret cool, da man ikke skal kopiere
sine redigerede hjemmevidoer (eller hvad man nu har...) til en ekstern
harddisk.

Bluetinum har ingen blæser (du spurgte til støj). DVD drevet er dog alt
andet end lydløst.

Der er også TViX modellerne
http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=5904

.... og mange andre, som typisk er bygget over en chip fra Sigma Designs.

Senere på året skulle der kommer modeller som kan afspille H.264 i en
MKV (Matroska) container.

Et godt råd er nok at købe den slags på nettet, så man kan returnere det
hvis det ikke falder i din smag.