Problemer med LiteOn DVD brænder
Fra : Jan Hougaard

Dato : 19-08-07 10:26

Tidligere sendt i dk.edb.hardware.drev.dvd. Desværre uden hjælp.

Jeg har forgæves forsøgt at få en LiteOn DVD brænder til at virke.
Modellen er LH-20A1H487C
Drevet kan ikke vise billeder og der kommer fejl når man forsøger
at installerer programme osv der ligger på cd/dvd.

Motherboardet er et Acorp 4845GLQ

Jeg har fået byttet drevet, da jeg troede at der var fejl på drevet.
Det ser nemlig ikke ud til, at der er problemer med en ældre Pioneer
dvd-brænder og en ældre BenQ cdrom-brænder jeg har til at ligge.

Jeg har opdateret bios på motherboard, firmware på brænderen.
Installeret ASPI drivere, men intet hjlæper.

H j æ l p !

--
Mvh Jan Hougaard

Bemærk spamfilter ved email.
Erstat invalid med dk.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 19-08-07 12:16

Jan Hougaard wrote:
> [...]
>
> Jeg har opdateret bios på motherboard, firmware på brænderen.
> Installeret ASPI drivere, men intet hjlæper.

Har du prøvet at skifte IDE-kablet?
Det kan jo tænkes at kablet virker fint ved de lavere hastigheder, de ældre
drev kommunikerer med, men at det fejler ved højere hastigheder?

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Jan Hougaard

Dato : 19-08-07 16:10

"Henrik Stavnshøj" skrev i en meddelelse ...

> Har du prøvet at skifte IDE-kablet?
> Det kan jo tænkes at kablet virker fint ved de lavere hastigheder, de ældre drev kommunikerer med, men at det fejler
> ved højere hastigheder?

Min ældre Pioneer dvd-brænder er en DVR-111D, så helt gammel er den nu ikke,
men jeg prøvede alligevel dit råd og satte et nyt 80polet kabel på.
Jeg må indrømme, at det ser ud til at ha' løst problemet, så 1000 tak for rådet

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 19-08-07 22:33

"Jan Hougaard" <jan_hougaard@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> men jeg prøvede alligevel dit råd og satte et nyt 80polet kabel på.
> Jeg må indrømme, at det ser ud til at ha' løst problemet, så 1000 tak for

Jamen velbekomme, glad for at kunne hjælpe

Venlig hilsen
Henrik