Andet multimedie
bentjuul 3670
indesign
Fra : Steen

Dato : 24-08-07 07:52

Er det muligt at lave fortløbende numre på en side, til f.eks. billetter
(ligesom automatisk sidenummerering) ?
D.v.s. have den samme billet flere gange på siden, men med forskellige nr.

På forhånd tak
Steen

Fra : mj

Dato : 24-08-07 11:07

"Steen" <s@mile.dk> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at lave fortløbende numre på en side, til f.eks. billetter
> (ligesom automatisk sidenummerering) ?
> D.v.s. have den samme billet flere gange på siden, men med forskellige nr.

Brug "Data Merge" (ved ikke hva den hedder på dansk)

lav en fil med din nummer sekvens (txt,csv) i datamage paletten vælger du så
mutiple records, og vupti

mvh
mj

Fra : Steen

Dato : 24-08-07 11:49

> Brug "Data Merge" (ved ikke hva den hedder på dansk)
>
> lav en fil med din nummer sekvens (txt,csv) i datamage paletten vælger du
> så mutiple records, og vupti

Tak for svaret.
Det lyder som om indesign CS eller højre. Jeg har kun indesign 2.0, men jeg
må se hvad jeg kan finde ud af.

Steen
-----------
www.gral.dk
links for photoshop entutiaster

Fra : Johann Friedrich Str~

Dato : 24-08-07 12:35

Steen skrev:

> Det lyder som om indesign CS eller højre.

CS2 eller CS med PageMaker plugin.

Johann

Fra : JS

Dato : 25-08-07 08:47

> Er det muligt at lave fortløbende numre på en side, til f.eks. billetter
> (ligesom automatisk sidenummerering) ?
> D.v.s. have den samme billet flere gange på siden, men med forskellige nr.

Du kan jo bare bruge automatisk sidenummerering og så sætte det antal sider
ind
som du skal bruge, til f.eks. billetter. Så vil der være fortløbende numre.
Det hele skal placeres på mastersiden.

Mvh.
JS

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-07 15:40

> [...]
> (ligesom automatisk sidenummerering) ?
> D.v.s. have den samme billet flere gange på siden, men med forskellige nr.

Jeg er ikke sikker på, om det foregår sådan i CS1, men i CS2 skal du gå op i
masters (under paletten "pages" mener jeg), og på masteren bruge funktionen
automatisk sidenummerering - så vil det være fortløbende nummerering.

Kunne godt beskrive det bedre, men sidder ikke ved en computer med InDesign.

--
Med venlig Hilsen

Malene Hald
www.malenehald.dk