Sauce til lammekølle
Fra : Jørn Ibsen

Dato : 24-08-07 12:59

Er der nogen, der har en opskrift på en hysterisk god sauce til
lammekølle? Køllen bliver krydret med timian og hvidløg og kastet på
en grill eller i ovnen, og for en gangs skyld kunne jeg godt tænke mig
alm. kogte katøfler og en god sauce til.

Det må gerne være en flødesauce, men er ikke noget krav.

VH. JIB

Fra : Inger Pedersen

Dato : 24-08-07 13:47

"Jørn Ibsen (slet HHGHZ)" <j.ibsen@HHGHZiteration.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alm. kogte katøfler og en god sauce til.
>
> Det må gerne være en flødesauce, men er ikke noget krav.

Jamen vil en brun sovs af sky fra stegen, tilsat en sjat fløde, ikke være
perfekt?

Hilsen Inger

Fra : Mureren

Dato : 24-08-07 17:00

> [...]
> alm. kogte katøfler og en god sauce til.
>
> Det må gerne være en flødesauce, men er ikke noget krav.

Kantarel-sovs

Mvh.
Mureren

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 27-08-07 16:01

"Mureren" <mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Kantarel-sovs

Fantastisk opskrift, jeg er imponeret!

Anders

Fra : Mureren

Dato : 27-08-07 19:48

> Fantastisk opskrift, jeg er imponeret!
>
> Anders

Det må du virkelig undskylde. Jeg kan godt se dit eget indlæg er langt
bedre.

Mvh.
Mureren

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-08-07 21:01

> Det må du virkelig undskylde. Jeg kan godt se dit eget indlæg er langt
> bedre.

Og du fortsætter...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 28-08-07 22:20

Okay, kom nu ikke op at skændes.

Jeg endte med at tage lidt lammeboullion og okseboullion (lammet
kom på grillen), tilsætte revet løg, soya, portvin og balsamico,
og spæde op med fløde. Den blev hæderlig.

JIB

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-08-07 22:36

"Jørn Ibsen (slet O8KAZ)" <j.ibsen@O8KAZiteration.dk> skrev i en
meddelelse news:11883363480.341659627088799@dtext.news.tele.dk

> Jeg endte med at tage lidt lammeboullion og okseboullion (lammet
> kom på grillen), tilsætte revet løg, soya, portvin og balsamico,
> og spæde op med fløde. Den blev hæderlig.

Lyder rimeligt. Måske du skulle have tilføjet lidt limesaft og myntegele, og
den havde været hævet lidt over "hæderlig"?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 30-08-07 13:44

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> skrev:

>Lyder rimeligt. Måske du skulle have
>tilføjet lidt limesaft og myntegele, og
>den havde været hævet lidt over "hæderlig"?

Lyder spændende - det prøver jeg næste gang.

Mine unger spekulerer ofte på hvornår jeg blopper en
chokoladeskildpadde i sovsen, måske skulle man prøve?

Vh. JIB