Sletning MMSI SX35
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-08-07 22:04

Hej NG

Med inspiration fra tidligere indlæg, har jeg blot prøvet mig frem. det tog
2 min at finde kombinationen.

Sluk radion, hold "scan" tasten og "mem" tasten nede samtidig. Tænd for
radion og slip tasterne, der går nu 10-30 sekunder, hvor man kan ane der
står noget i displayet. herefter lyser det klart op, og der står resat til
fabriks standard.

MMSI og ATIS numeret er nu væk, og man kan indtaste et nyt.

Bemærk: jeg ved ikke om den nul stiller andet. f.eks. L1 og L2 kanalerne.
men det må man jo så prøve.

Mvh
JR

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : TOSB

Dato : 24-08-07 22:15

Jan Rasmussen wrote:
> [...]
> står resat til fabriks standard.
>
> MMSI og ATIS numeret er nu væk, og man kan indtaste et nyt.

Klip
Hej Jan
Det er jo det, der er så godt ved nyhedsgruppen (inspirationen) - til lykke.
Hvis du har mistet L1 og L2, så kan jeg oplyse, at på min radio skal jeg
holde Hi/Lo og Step/scan inde og derefter tænde for radioen, hvilket
bevirker, at L-kanalerne samt F-kanalerne bliver installeret.
For at indsætte ATIS-nummeret (hvis man har fået det ganske gratis fra
Tyskland) skal jeg feks. holde menu-knappen og Hi/lo-knappen inde samtidigt
og derefter tænde for radioen.

Ud fra det, du fortæller, så er det nok sandsynligt, at fabrikanterne at
radioerne bruger nogenlunde samme procedure, men måske ikke liiiige de samme
knapper, men som du skriver, så er det nok en "kode", der er til at bryde,
hvis der kun er tale om at trykke på to knapper samtidigt, inden man tænder.

Mvh
Torben
--
Husk at hvis du vågner, så er det den første
dag i resten af dit liv ELLER: Lev livet i dag,

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-08-07 22:29

"TOSB" <tsbach@fjernnyka.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> samme knapper, men som du skriver, så er det nok en "kode", der er til at
> bryde, hvis der kun er tale om at trykke på to knapper samtidigt, inden

Hej Torben

Jeg har ikke mistet L kanalerne, jeg har aldrig haft dem, idet båden
tidligere har været tysk.
derimod har jeg ATIS som Søren mangler. Jeg har også et Atis nummer, men jeg
får ikke umiddelbart brug for det inden for de næste 5 år.
og så skal det jo alligevel fornyes.

Jeg prøved faktisk andre kombinationer mens jeg var i gang, for at se om man
kunne vælge land, men uden held.

Dermed ikke sagt at det er uladesig gørlig... det kan jo være at man skal
hole 3 eller fire taster nede, og så er kombinations muglihederne pludselig
mange

Fra : SørenH

Dato : 24-08-07 22:46

Så meget klogere er jeg da blevet af mine snakke med Aage Hempel (selvom
de har bildt mig ind at det ikke kunne lade sig gøre uden et
specialprogram på en tilsluttet PC) at jeg har lært at softwaren
(firmwaren) som installeres på SX35'ere som sælges i tyskland har ATIS,
men ikke L1&L2 da disse er en dansk ting.
Jan og jeg kommunikerer videre "bagom".
Mvh
SørenH
Marie af Næstved