Javascript og login
Fra : Rune Jensen

Dato : 23-08-07 20:57

Jeg skal bruge sådan en standard login, som med Javascript sender brugeren
til siden med det navn, som er tastet ind i et loginfelt. Jeg ved godt det
ikke er en specielt sikker metode, men det er heller ikke
militæroplysninger, jeg gemmer. Jeg synes, jeg har set det listet før i én
af disse grupper, men kan ikke rigtigt finde det... Nogen, som har det lille
script??

MVH
Rune Jensen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-08-07 22:01

http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-08-07 22:42

Rune Jensen skrev:
> [...]
> af disse grupper, men kan ikke rigtigt finde det... Nogen, som har det lille

http://webdesign101.dk/javascript/loginscript.php

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Rune Jensen

Dato : 23-08-07 23:55

"Jørgen Farum Jensen" skrev i en meddelelse...

> http://webdesign101.dk/javascript/loginscript.php

Det ser meget godt ud, jeg siger tak for jeres indsats

Jeg har leget lidt frem og tilbage, og tror jeg har fundet sådan en
nogenlunde løsning udfra jeres forslag. Jeg har også tilføjet lidt
serverside, som du gør opmærksom på, vil være en god idé... jeg har brugt en
HTTP_REFERER (ASP) til at tjekke, om login til index.asp sker fra mit
domæne. Desværre virker det kun, hvis man laver en viderestilling med alm.
link fra en mellemside (ellers er refereren nemlig tom). Men det sørger for,
at folk ikke umiddelbart kan hente min index.asp, hvis de kommer udefra (for
index.asp eller default.asp osv. er jo generelle og ret lette at gætte.).
Med lidt snilde kan det lægges ind på alle 'hemmelige' sider, så er det vel
så godt som sikkert

MVH
Rune Jensen

--
Besøg mig på:
www.runejensen.dk

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 24-08-07 11:01

Hvis du alligevel er i gang med lidt asp, så ville jeg også lave loginen på
den måde. En hurtig søgning på google skulle gerne give rigeligt eksempler
på det. Et af dem er dette:
http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/asppass/index.asp

Men du kan sikkert også finde nogle der er enklere.

--
Marten Ølgaard

http://www.comonto.dk
http://www.beerrater.dk
http://www.b2net.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 25-08-07 07:26

"Marten Ølgaard" skrev i en meddelelse...

> Hvis du alligevel er i gang med lidt asp, så ville jeg også lave loginen
> på den måde. En hurtig søgning på google skulle gerne give rigeligt
> [...]

Det er selvfølgelig rigtigt, hvis man skal tage hensyn til tilgængeligheden.
Så er ASP bedre. Hjemmesideskolens løsning forekom mig dog lidt unødvendig
lang i forhold til det, jeg skjuler. Et array, som testes op imod det, som
er indtastet, og så en redirect el. lign., hvis de er ens, må kunne løse
det. Jeg stiller nyt spørgsmål i asp-gruppen, hvis det er.

Tak for svaret

MVH
Rune Jensen

--
WinAMP: Inez - Stronger (Weekend Womderz edit MIX)
www.coolfm.org