Mobiltf. med 3,5 mm jackstik
Fra : Per

Dato : 23-08-07 18:21

Hej NG!

ER der nogen mobiltelefoner, der har udtag for 3.5 mm jackstik som standard
til lyd?

Den skal således bruges som mp3 afspiller og jeg vil ikke bruge
konverterstik.

--
Med venlig hilsen Per !

Fra : Lars

Dato : 23-08-07 18:44

Per skrev:
> Hej NG!
>
> ER der nogen mobiltelefoner, der har udtag for 3.5 mm jackstik som standard
> til lyd?

Nokia n95

> Den skal således bruges som mp3 afspiller og jeg vil ikke bruge
> konverterstik.

hvorfor ikke?

Fra : Per

Dato : 23-08-07 18:52

Lars wrote:

> Nokia n95

Fedt - takker for svar

> hvorfor ikke?

Jeg synes det er for bøvlet - har pt. en 6230 og det konverterstik, der skal
sættes i bunden er ikke lige min kop the.

Den skal bare kunne bruges som tilslutning til diverse anlæg og
hovedtelefoner, så at kunne sætte en 3.5 mm i er lige det jeg leder efter.

/Per

Fra : Lars

Dato : 24-08-07 05:47

Per skrev:

> [...]
>
> Den skal bare kunne bruges som tilslutning til diverse anlæg og
> hovedtelefoner, så at kunne sætte en 3.5 mm i er lige det jeg leder efter.

Mange af Nokias nye mobiler (bl.a. musikmobilerne 5300 og 5700) bruger
2,5 mm. jackstick - og en adapter til standard 3,5 mm. fylder ikke ret
meget og er langt fra så klodset som den til 6230:

http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=505-13

Mange af SonyEricsson musikmobiler har tilsvarende 2,5 mm. stik, men
sidder ofte på en ledning.

Fra : John

Dato : 24-08-07 09:19

Lars skrev:

> Mange af Nokias nye mobiler (bl.a. musikmobilerne 5300 og 5700) bruger
> 2,5 mm. jackstick - og en adapter til standard 3,5 mm. fylder ikke ret
> meget og er langt fra så klodset som den til 6230:

Ja, og det er en rigtig træls løsning - i hvert fald på Nokia 5300.
I det hele taget total ugennemtænkt at bruge 2,5 mm frem for 3,5 mm, når
nu 3,5 mm er standard på de fleste hovedtelefoner.

> Mange af SonyEricsson musikmobiler har tilsvarende 2,5 mm. stik, men
> sidder ofte på en ledning.

S/E bruger normalt 3,5 mm stik på deres adaptorstik.

Mvh

John