Støbejern fra Ikea
Fra : Heidi

Dato : 22-08-07 20:09

Er der nogen af jer der har erfaring med støbejernsudstyret fra Ikea?
Tænker specielt på dem her (firkantede pander):

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40083461
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90087701

og den her (vist nok nye) serie i grøn:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/categories/series/08990/

Er de nogenlunde i nærheden af at være lige så gode som de dyrere
mærker, eller er det noget juks hvis man vil have støbejern? Såvidt jeg
kan se er de lavet med en emalje som gør at de ikke skal forbehandles
med olie. Men er det hit eller skidt?

Og evt. den her paellapande (ved godt den ikke er i støbejern, men til
gengæld har den den størrelse jeg har ledt efter siden jeg blev nød til
at afhænde min 32 cm Gastrolux da vi gik over til induktion):

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40087708

Kan den holde til ordentlig opvarmning, eller hvordan er kvaliteten af
Teflon belægningen på Ikeas produkter?

--
Heidi

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-08-07 20:24

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote in

> Er der nogen af jer der har erfaring med støbejernsudstyret fra
> Ikea?

Ikke specielt. Men det er min erfaring at støbejern er støbejern. Så kan
der være forskel på udførelsen, f.eks. ujævne overflader, gratere osv.,
men det er jo nemt at tjekke når man står med udstyret i hånden.

Har selv købt fremragende støbejernsudstyr til under 50,- kr.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-08-07 20:49

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> writes:

> Har selv købt fremragende støbejernsudstyr til under 50,- kr.

Min bedste støbejernsgryde blev købt for 30 kroner i Bilka.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 22-08-07 21:04

> Min bedste støbejernsgryde blev købt for 30 kroner i Bilka.

- og min bedste stegepande kostede 30 kr. i Føtex. Det er godt nok nogle år
siden, men Gud ved, om det var samme sending?
Den er altså nemmere at have med at gøre end sønnikes dyre franske do., så
jeg tror bare, man skal prøve sig frem.
Indrømmet: Sønnikes er kønnere...

Hilsen Inger

Fra : Sabina H.

Dato : 22-08-07 20:53

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote in message
> [...]
>
> http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40087708
>
> Kan den holde til ordentlig opvarmning, eller hvordan er kvaliteten af

jeg har selv udskiftet min gastrolux med Ikeas pander, og er fantastisk glad
for denne her: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20083457

teflon belægningen er fabelagtig (og indtil nu bedre end de to gastrolux jeg
har været igennem) og jeg har stort set brugt den 5-6 gange om ugen siden
jeg fik den til jul....

ang støbejern må jeg være dig et svar skyldig....

--
Knus,
Sabina

Fra : Michael Schrøder

Dato : 23-08-07 09:18

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> teflon belægningen er fabelagtig (og indtil nu bedre end de to gastrolux
> jeg har været igennem) og jeg har stort set brugt den 5-6 gange om ugen

Jeg savner også mine Gastrolux, eller ihvertfald overfladen og ikke kan
ridses af noget som helst...

Vi valgte Tefal (Jamie Oliver) og det er noget hø - efter et år er panden
dårligere end de gamle var efter 10 år.

- så det lyder spændende hvis IKEA har fundet en producent der kan lave en
belægning du synes er bedre end Gastrolux

Jeg fandt en KøkkenChef pande i Bilka og den har helt overtaget stegeopgaven
(når størrelsen passer

Jeg spurgte engang Gastrolux om der var noget på vej til induktion - jeg har
lige gentaget henvendelsen så skal jeg nok vende tilbage med et svar.

> ang støbejern må jeg være dig et svar skyldig....

- også jeg, jeg synes det er for besværligt og jeg bryder mig ikke om at jeg
ikke "må" gøre støbejern "ordentligt" rent...

/Michael

Fra : Max

Dato : 23-08-07 09:26

Hej Michael

> Jeg savner også mine Gastrolux, eller ihvertfald overfladen og ikke
> kan ridses af noget som helst...

Desværre er de ikke ens, jeg har mødt nogle der ikke kunne
ødelægges og andre der kunne tåle det hele.

--
Mvh Max

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 24-08-07 12:11

On Thu, 23 Aug 2007 10:26:03 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Desværre er de ikke ens, jeg har mødt nogle der ikke kunne
>ødelægges og andre der kunne tåle det hele.

Hvilke foretrækker du?

kmo

Fra : Michael Schrøder

Dato : 23-08-07 14:18

"Michael Schrøder" <news4mis2@schroeder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har lige gentaget henvendelsen så skal jeg nok vende tilbage med et svar.

Svaret fra http://www.le-gourmet.dk/ er at fabrikken lover induktionspander
i foråret 2008.

/Michael

Fra : Hauge

Dato : 23-08-07 15:23

Michael Schrøder wrote:
> - så det lyder spændende hvis IKEA har fundet en producent der kan
> lave en belægning du synes er bedre end Gastrolux

Jeg er i hvert fald selv _meget_ tilfreds med mine Ikea'er, holder længe og
intet brænder på..

> Jeg spurgte engang Gastrolux om der var noget på vej til induktion -
> jeg har lige gentaget henvendelsen så skal jeg nok vende tilbage med
> et svar.

Så er Ikea igen sagen, de kan bruges på induktion, altså pander + gryder.

/Hauge