Øjenlæge
Fra : Morten Andersen

Dato : 22-08-07 12:08

Hejsa,

Skal have nye briller og fik derfor foretaget synstest ved optikeren. Hun
havde problemer, da det hun målte ikke svarede overnes med det jeg mente var
bedst. Fik derfor anbefalet at gå til en øjenlæge, for at få sikret mig en
korrekt måling (har bygningsfejl).

Er dette gratis - eller skal man have en henvisning fra en læge først?

/Morten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-08-07 12:49

Den 22-08-07 13.07 skrev Morten Andersen følgende:

> Fik derfor anbefalet at gå til en øjenlæge, for at få sikret mig en
> korrekt måling (har bygningsfejl).
>
> Er dette gratis - eller skal man have en henvisning fra en læge først?

Øjenlægen er gratis, og du behøver ikke at have en henvisning. Du skal
dog sikkert have god tålmodighed, ventetiden kan være temmelig lang.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en lille, praktisk og helt gratis lommeregner i proceslinjen.

Fra : Per A. Hansen

Dato : 22-08-07 15:45

"Morten Andersen" <nospam@tak> skrev i en meddelelse
> [...]
> var bedst. Fik derfor anbefalet at gå til en øjenlæge, for at få sikret
> mig en korrekt måling (har bygningsfejl).

Jeg tror også en øjenlæge undertiden måler forkert.
Det kan f.eks. ske ved at vedkommende ved målingerne
ubevidst bruger øjemusklerne til at stille skarpt.

Per A. Hansen

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 26-08-07 08:34

Morten Andersen skrev:
> [...]
> sikret mig en korrekt måling (har bygningsfejl).
>
> Er dette gratis - eller skal man have en henvisning fra en læge først?

Hej

Det er gratis. Men du skal vide, at ikke alle øjenlæger foretager dette
umiddelbart, fordi de er så få og fordi ventetiderne er så uendelig
store. De prioriterer derfor folk med egentlig øjensygdom højest, og dem
der "bare" skal have udmålt briller afvises eller sættes på den
langsomme venteliste.

Jesper