sejlerkursus
Fra : Finn

Dato : 22-08-07 08:08

hej

min kone drømmer ret meget om en sejlbåd - men, for at være sikre på at det
nu også er det, ville jeg gi hende et sejlerkursus i fødselsdagsgave.

findes der "minikurser" i sejlads, hvor man lige prøver at snuse til det at
sejle sejlbåd?

har selv for nogle år siden taget duelighedsbevis på kbh-sejlerskole, men
forestiller mig mindre teori, og så et par eftermiddage på vandet.

skal være på sjælland - og gerne i år

mvh

Finn

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 22-08-07 11:04

Bedste bud... kontakt din lokale sejler klub.

De har nok et sejler kursus som dækker den praktiske
del af duelighedsbeviset... og der vil sikkert også være mulighed for at
komme med som gast et par gange, for at snuse til det.

Mvh
JR

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jan Fjeldmark

Dato : 22-08-07 16:00

Finn skrev:
> findes der "minikurser" i sejlads, hvor man lige prøver at snuse til det at
> sejle sejlbåd?

Jeg tog for nogle år siden et "gast-kursus" hos AOF i Århus. Ved ikke om
det findes mere.

Det bestod svjh af én eftermiddag, hvor alle fem deltagere prøvede at
styre på åbent vand, at lægge til og lægge fra en lang lige kaj (for
motor), og blev introduceret til nogle grundlæggende begreber. Det var
ganske fornøjeligt og informativt.

Jeg brugte det selv til at finde ud af, om jeg havde lyst til at lære
mere. Det havde jeg.

Det blæste vel 10 m/s, så vi fik også testet om vi kunne lide lidt søgang.

--
Jan Fjeldmark, Århus mailto:janf@janf.dk http://hypno.janf.dk/
Hvad du end tror du er, så er du altid meget mere.

Fra : Poul Erik Støve Jako~

Dato : 22-08-07 17:25

Finn <fnid@ofir.dk> skrev:
> [...]
>sejlerkursus i fødselsdagsgave.
>
>findes der "minikurser" i sejlads,
>hvor man lige prøver at snuse til det at

Du kan kikke på Danmarks Tursejlerforenings hjemmeside
www.tursejleren.dk hvor du kan læse om pigesejlads. Vi har haft
stor succes med dette kursus der bliver afvilet i Ishøj og
Sønderborg. Der er maks. 4 delatgere pr. gang.

Har du yderligere spørgsmål så skriv gerne til
info@tursejleren.dk

Mvh

Danmarks Tursejlerforening
Poul Erik Jakobsen

Fra : Flemming

Dato : 22-08-07 18:00

De fleste sejlklubber har også en pigesejlerafdeling.
/Flemming

"Poul Erik Støve Jakobsen" <poul.erik.jakobsen@privat.dk> skrev i en
meddelelse news:11878002170.101517405817027@dtext.news.tele.dk...