Så har jeg snakket med Kattens Værn
Fra : Louise Meldgaard

Dato : 23-08-07 12:26

Jeg har lige snakket med Kattens Værn om min hjemløse mormis og hendes
killinger. Det bliver en dyr fornøjelse! De kan sterillisere og øremærke
hende for 1436 kr + registrere hende i vores navn, og det koster 110 kr,
og så vil de gerne tage hendes 3 killinger gratis når de er blevet 12
uger. Og så skal hun vaccineres. Eftersom vi må gå ud fra at hun ikke er
blevet vaccineret før, skal hun have den "killinge-vacc" de får, altså 2
vacc med 4 ugers mellemrum. Det koster ca 800 kr. Så alt i alt bliver
det en udbetaling på 2.350 kr. Penge som vi under ingen omstændigheder
kan skaffe

Hvis de ikke skulle have taget killingerne ind gratis ville det have
kostet 800 kr at få hende sterilliseret og øremærket, men jeg kan jo
ikke garantere at vi kan få afsat killingerne inden de bliver 12 uger.

Kan tortiekontoen måske hjælpe?

Med venlig hilsen
Louise Meldgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 23-08-07 13:13

Hej Louise

Både Tortie og jeg stemmer for at kontoen skal hjælpe,
*stort smil* vi ved jo godt hvem vi skal takke )

Hvor meget, er op til bidragsyderne, så hvis nogle sidder og ved at de snart
skal have en killing eller to så sig endelig til men du kan under alle
omstændigheder regne med hjælp, til endnu en stakkels missemor

Knus, osse på Tortie's og 6 nu voksne "killingers" vegne

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 23-08-07 13:30

> [...]
alle
> omstændigheder regne med hjælp, til endnu en stakkels missemor

Åårrhh Marianne, du er bare sød! Du kan tro jeg har tænkt meget på
tortie de sidste uger hvor vi har haft denne pige gående Jeg er så
glad for, at hun og hendes "unger" har det godt

Missemor skal jeg jo gerne neutraliseres hurtigst muligt, da jeg har
mistanke om, at hun er gravid igen. Der vil de så fjerne fostrene. Men
hun har allerede fået en lille mave på nu.

Vi kan jo også gøre det på den måde, at jeg meddeler KVat vi selv finder
hjem til killingerne, og så vil det kun koste 800 kr at få hende
sterilliseret + 110 til registrering + 800 kr for vacc.
Så kan killingerne rende her til de får nye gode hjem, og måske evt få
dem neutraliseret som genudsætningskatte? Var det ikke sådan vi gjorde
med tortie?

En ting er ihvert fald sikkert: Der er INGEN killinger der forlader
vores hus før jeg er 200 % sikker på at de bliver neutraliseret! Og det
er jeg sikker på, at I alle bakker op om

Fra : Kate

Dato : 23-08-07 15:21

Louise Meldgaard <louisemeldgaardKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

> En ting er ihvert fald sikkert: Der er INGEN killinger der
> forlader vores hus før jeg er 200 % sikker på at de bliver
> neutraliseret! Og det er jeg sikker på, at I alle bakker op om

100%

Desværre kan jeg ikke selv tilbyde hjem til en af killingerne. For det
første er det noget pebret at have 3 katte, trods alt, specielt med
Lante som jo har et skrøbeligt helbred. Men ligeså meget fordi jeg
simpelthen ikke nænner overfor Doughnut at hun skal forholde sig til
flere katte. Det er helt tydeligt at hun nu endeligt trives (måske lidt
for godt ) i et hus med rimeligt plads og ikke så mange katte. Jeg
kan i hvert fald glædes dagligt over at hun ikke én gang har tisset
udenfor bakken siden vi flyttede hertil for knapt 3 år siden

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 23-08-07 13:35

"Marianne Hellemose" <catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

hej Louise og Marianne

jeg kan desværre ikke tilbyde at tage en killing (har i forvejen 4 katte),
men jeg er helt med på at give et bidrag til tortiekontoen mærket mormissen
eller noget lignende.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 23-08-07 13:42

> [...]

> men jeg er helt med på at give et bidrag til tortiekontoen mærket mormissen

'Tusind tak Anelise! Vi er meget meget taknemmelige!

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-08-07 14:10

A. S. Nielsen wrote:

> [...]
> 4 katte), men jeg er helt med på at give et bidrag til
> tortiekontoen mærket mormissen eller noget lignende.

Jeg kan desværre heller ikke tilbyde at tage en killing nu, men jeg
sendte lidt penge til Tortiekontoen for en uges tid siden, og har nu
sendt lidt flere. Selvfølgelig skal den lille søde missemor hjælpes,
og kan man ikke tage en af killingerne, så kan man da i hvert fald
give en skærv til dyrlægeregningen.

Apropos dyrlægeregning. Har du checket hvad din egen dyrlæge evt.
kan tilbyde ? Jeg ved at registreringen kan foretages hos Inges
kattehjem, og det koster ikke noget, så der er de 110 kr. sparet.
Jeg synes at KV er for dyre efterhånden, det må kunne gøres
billigere.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 23-08-07 14:25

> [...]
> kattehjem, og det koster ikke noget, så der er de 110 kr. sparet.
> Jeg synes at KV er for dyre efterhånden, det må kunne gøres

Tusind tak Tove! Hvor er du sød
Jeg venter lige et opkald fra min mand, så ringer jeg til min dyrlæge
bagefter

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 23-08-07 14:28

Jeg ved at Inges Kattehjem i Glostrup også har en "genudsætnings-pris" men
jeg ved ikke om det også gælder i de andre afdelinger, men det er da et
forsøg værd at hører om det.

Faaborg Dyrehospital har også haft noget kørende, om det stadig kører ved
jeg ikke, men det kan da også checkes, Energivej 1 tlf. 62 61 81 82

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 23-08-07 13:19

Hej Louise

At det skal blive så dyrt hos Kattens værn forstår jeg ikke.....de plejer
atild at tage 500,00 for en neutralisering incl. øremærkning m.m
Er det ikke en lilløber vi taler om, eller din egen kat ?

Hilsen Majbritt

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 23-08-07 13:26

Majbritt skrev
<At det skal blive så dyrt hos Kattens værn forstår jeg ikke.....de plejer
atild at tage 500,00 for en neutralisering incl. øremærkning m.m>

Kattens Værn har strammet reglerne meget, så i dag er det kun vilde katte,
der kan blive neutraliseret for 500 kr,
d.v.s katte der er så vilde at de må fanges i fælde

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 23-08-07 13:33

> [...]
> der kan blive neutraliseret for 500 kr,
> d.v.s katte der er så vilde at de må fanges i fælde

Ok...for jeg synes også det var mange penge, og det gør jo sikkert at
der er nogen der ikke har lyst til at hjælpe katte i nød...desværre

Hun sagde også, at hvis mormis skulle neutraliseres til 800 kr, så
skulle jeg have fat i kommunen, som kom ud for at fange killingerne for
at bringe dem ud til KV. Så sagde jeg at der var ikke meget at fange,
for de ligger ligeså fint og sover sammen med deres mor i "fødekassen".
Men jeg kan bare ikke klare tanken om at de skal skilles fra deres mor
nu, bare fordi "jeg skal sparer penge"

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 23-08-07 13:43

"Louise Meldgaard" <louisemeldgaardKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:SJKdnY0Aac7i41DbRVnyugA@giganews.com...

> [...]
> for de ligger ligeså fint og sover sammen med deres mor i "fødekassen".
> Men jeg kan bare ikke klare tanken om at de skal skilles fra deres mor

hej Louise

nej, selvfølgellig skal killingerne ikke væk fra deres mor i utide af
økonomiske årsager.
Jeg synes, du har den helt rigtige indstilling - og jeg håber, at du i
ventetiden. til de bliver 12 uger. får bearbejdet din mand for jeg kan
forstå, at du vil beholde både mormissen og den ene killing.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 23-08-07 13:59

> [...]
> ventetiden. til de bliver 12 uger. får bearbejdet din mand for jeg kan
> forstå, at du vil beholde både mormissen og den ene killing.

Ja mormissen bliver ihvert fald. Det har hun fået lov til, og min mand
tør også godt snakke med hende nu. Det er tegn på, at han ved at hun
skal bo her. Og ja, så er jeg virkelig blevet glad for den ene killing.
Ligeså snart hun høre min stemme, kommer hun stavrende og skal op og
putte *G* Det kunne være dejligt hvis hun kunne leve et frit katteliv
her hos os sammen med sin mor. Men det har jeg altså ikke nævnt for min
mand endnu. Han skal liiiige blive lidt gladere for dem først

Fra : ^#^

Dato : 23-08-07 13:54

Louise Meldgaard wrote:
> [...]
> "fødekassen". Men jeg kan bare ikke klare tanken om at de skal
> skilles fra deres mor nu, bare fordi "jeg skal sparer penge"

Jeg synes også at Tortiekontoen skal bidrage, men er sikker på at det kan
gøres billigere andre steder. Louise, ring og snak med din lokale dyrlæge
(el anden) og se om I ikke kan stykke et bedre tilbud sammen end det KV har
budt.

Det burde være muligt at få afsat killingerne (hvis der er 3, I beholder
mormis + 1 killing), så er det 2 killinger, der skal have nye hjem. Du kan
sætte dem på vildkat.dk med det samme.
Jeg bidrager først til Tortiekontoen i starten af september.

Har du fundet et navn til mormissen?

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 23-08-07 14:12

> [...]

> (el anden) og se om I ikke kan stykke et bedre tilbud sammen end det KV har

Det vil jeg da gerne prøve. Jeg har også selv tænkt på, men vidste ikke
rigtig om det virkede dumt

> [...]
> sætte dem på vildkat.dk med det samme.
> Jeg bidrager først til Tortiekontoen i starten af september.

Tusind tak skal du ha'

> Har du fundet et navn til mormissen?

Ja, hun kan næsten ikke hedde andet end MissPigen, for hun er sådan en
fin og feminin lille kat

Fra : ^#^

Dato : 23-08-07 13:54

Marianne Hellemose wrote:
> Kattens Værn har strammet reglerne meget, så i dag er det kun vilde
> katte, der kan blive neutraliseret for 500 kr,
> d.v.s katte der er så vilde at de må fanges i fælde

Hvornår har de gjort det? Og hvorfor?

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 23-08-07 14:22

^#^ skrev
<Hvornår har de gjort det? Og hvorfor? >

Det er faktisk et godt stykke tid siden, allerede dengang Coco, (du ved, den
som KV's formand Poul Holm var med inde over) skulle neutraliseres, måtte
jeg have en diskussion med den lokale KV-repræsentant og det var i 2003

Sidenhen i deres opdaterede folder om genudsætningskatte pointere de om
katten til genudsætning
*Den er ikke tam, lever udendørs og kan ikke umiddelbart tages op* de har
også været lidt inde på i deres blade så vidt jeg husker, men jeg gider ikke
lige lede dem igennem nu )

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : ^#^

Dato : 23-08-07 14:38

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> ved, den som KV's formand Poul Holm var med inde over) skulle
> neutraliseres, måtte jeg have en diskussion med den lokale

Ja, det erindrer jeg svagt nu (selvom jeg burde kunne huske det, da jeg jo
afleverede Coco hos dig..)

> [...]
> har også været lidt inde på i deres blade så vidt jeg husker, men
> jeg gider ikke lige lede dem igennem nu )

Okay, den definition kendte jeg ikke. Det stemmer jo selvfølgelig meget godt
overens med KV's målsætning og alt taget i betragtning er det jo begrænset,
hvad de kan hjælpe med økonomisk, med kun 17.000 medlemmer. Økonomien skal
jo hænge sammen. Og der er jo desværre en masse mennesker, der misbruger
systemet ved at dumpe killinger mm.

Ved reelle genudsætningskatte ved jeg at de giver 50% på regningen (fik
hjulpet en af genudsætningskattene her hvor jeg bor og sidenhen omplaceret),
men den levede også op til den definition du har anført.

/M

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 23-08-07 15:28

Hej Marianne

Det er ikke rigtigt hvad du skriver...for to måneder siden afleverede jeg to
tamkatte som var kasseret til Kattens værn, den ene ville jeg gerne have
retur og have som kælekat..den anden blev omplaseret hos kattens værn. det
kostede 500,00 pr kat incl det hele.

hilsen Majbritt

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 23-08-07 17:15

Majbritt skrev
<Det er ikke rigtigt hvad du skriver >

Jo det er det *gg* du kan her læse deres genudsætningsfolder. At du har
en flink dyrlæge der ser gennem fingre med det, ændrer ikke på KV's
regler.

http://www.kattens-vaern.dk/assets/genudsaetning.pdf
**For at være dækket af KV's aftale om genudsætning
skal dyrlægen skrive under på, at der er tale om en vildlevende herreløs
kat, der kun kan håndteres i
kattefælde og fikseringsbur**

De har ovenikøbet strammet op på ordlyden i on-line-folderen i forhold til
den jeg har liggende herhjemme, fra sidste år.

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 23-08-07 22:26

Hej Marianne

Jamen sådan stramme regler kører de ikke i hverdagen.....jeg havde da ikke
engang en dyrlæge ind over...ringede blot til Kattens værn og forklarede dem
om sagen, længere var den ikke.

Hilsen Majbritt

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-08-07 07:06

Majbritt skrev
<Jamen sådan stramme regler kører de ikke i hverdagen.....jeg havde da ikke
engang en dyrlæge ind over...ringede blot til Kattens værn og forklarede dem
om sagen, længere var den ikke. >

Ja så er det jo ikke nemt at finde ud af, som sagt før havde jeg større
diskussioner med dem for 4 år siden om netop det, og hvis de ikke selv
følger deres egne regler
så er det svært, men det glæder mig da at de ikke er helt så "firkantede"
)

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 23-08-07 15:06

Så har jeg snakket med min egen dyrlæge. Jeg er simpelthen i chok!

1 x neutralisering af MissPigen
1 gange vacc. af MissPigen
3 gange vacc. af killinger.

1600 kr.!

Jeg blev lige nødt til at remse det hele op for hende igen, for jeg var
sikker på hun havde glemt at få noget med *G*

Jeg glemte dog at sige MissPigen skulle øremærkes også, men mon ikke det
er med i prisen?

Men hvis I er med på den, så kan jeg vel ligeså godt betale det hele med
det samme, for jeg tror kun at "tilbudet" gælder hvis det bliver betalt
samtidig, og så få en tid til MissPigen hurtigst muligt, så hun kan
komme af med de evt. killinger hun bærer rundt på. Jo hurtigere jo bedre.

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 23-08-07 15:34

Hej Louise

Jeg mener godt du kan slå koldt vand i blodet og give lidt tid inden du
sender misserne til dyrlægen..Killingerne er meget små endnu, og jeg mener
ikke der er store chancer for at moren bliver drægtig når hun giver
die....det er ihvertfald hvad min dyrlæge siger....
Måske er det forkert ??? Jeg tror det nu ikke.

Hilsen Majbritt

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-08-07 15:46

Majbritt Hågensen wrote:
> [...]
> siger....
> Måske er det forkert ??? Jeg tror det nu ikke.

Efter hvad jeg har forstået på Louise, så er hun allerede drægtig
igen.

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 23-08-07 16:07

Hej Tove

Det mener jeg ikke jeg har læst nogen steder.. at missen skulle være drægtig
igen ...måske tager jeg fejl )

Hilsen Majbritt

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-08-07 17:53

Majbritt Hågensen wrote:
> Hej Tove
>
> Det mener jeg ikke jeg har læst nogen steder.. at missen skulle
> være drægtig igen ...måske tager jeg fejl )
>

> Hilsen Majbritt

Hej Majbritt.

Prøv at læse Louises indlæg fra kl. 14.29. Det er der jeg har det
fra.

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 23-08-07 18:40

> Majbritt Hågensen skrev:
> Hej Tove
>
> Det mener jeg ikke jeg har læst nogen steder.. at missen skulle være drægtig
> igen ...måske tager jeg fejl )
>

> Hilsen Majbritt

Jo det er rigtig nok Hun begyndte at få mave på i sidste uge, og
siden er det gået stærkt. Hun buler en del ud i begge sider, og når man
aer langs hendes mave, er den sådan meget ujævn at røre ved, så det er
altså ikke fordi hun får noget godt at spise her
Hvis hun ikke er drægtig, så er der ihvert fald noget andet galt i
hendes mave, så det skal selvfølgelig undersøges

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 23-08-07 17:02

Majbritt skrev
<Killingerne er meget små endnu, og jeg mener
ikke der er store chancer for at moren bliver drægtig når hun giver
die....det er ihvertfald hvad min dyrlæge siger....
Måske er det forkert ??? Jeg tror det nu ikke.>

Jo det er nu helt forkert en hunkat kan gå i løbetid så hurtigt som
1 uge efter fødsel, og dermed blive drægtig igen, se evt. Dyrefondet's blads
dyrlægebrevkasse, redigeret af fagdyrlæge Finn Boserup

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 23-08-07 22:31

Hej igen

Okay så er jeg åbenbart forkert på den..har lige slået op at hvis hunkatten
har killinger og kommer i løbetid forlader hun de killinger hun har...osse
forkert ??? )

Majbritt

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 24-08-07 04:55

> [...]
> har killinger og kommer i løbetid forlader hun de killinger hun har...osse

Det er rigtigt. Det har jeg også hørt. Men jeg vil bare hellere være på
den sikre side. For hvis hun ikke er drægtig, så er der noget seriøst
galt i hendes mave, som svulmer op, og det skal ihvert fald kigges på

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-08-07 07:03

Majbritt skrev
>Okay så er jeg åbenbart forkert på den..har lige slået op at hvis hunkatten
>har killinger og kommer i løbetid forlader hun de killinger hun har...osse
>forkert ??? ) <

Hmm der må jeg blive dig svar skyldig, men mit bud er ja,
hunkatten vil nok forlade killingerne for at finde en hankat,
hvis killingerne ikke er for små og udsatte, vil de måske klare det til hun
kommer tilbage, jeg tror ikke at hun forlader dem permanent.

Det er et område hvor jeg ikke selv har erfaring, da mine katte for maange
år siden var udekatte, var det udelukkende neutraliserede katte.

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 24-08-07 12:03

> [...]
>
> Det er et område hvor jeg ikke selv har erfaring, da mine katte for maange
> år siden var udekatte, var det udelukkende neutraliserede katte.

En tragisk historie:
Min mor har en kollega, som har en hunkat der jævnligt bliver drægtig af
tilfældige hankatte. Det sker også at hun bliver drægtig mens hun har
kuld, hvorefter hun fjerner det kuld hun har, og lægger dem ud på en
mark hvor ejerne ikke kan finde dem igen! Og så koncentrerer hun sig om
det nye kuld hun venter.
Jeg tør slet ikke tænke på, hvordan de stakkels killinger ender deres
dage ude i marken

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 24-08-07 14:48

Hej Igen

Jeg mener under alle omstændigheder at killingerne er for små til at moren
kan gennemgå en operation...hvordan skal de spise de dage moren ikke kan
give die ? men det ved en dyrlæge jo alt om...håber jeg ))

Hilsen Majbritt

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 24-08-07 16:07

> [...]
> kan gennemgå en operation...hvordan skal de spise de dage moren ikke kan
> give die ? men det ved en dyrlæge jo alt om...håber jeg ))

Man kan godt sterillisere en hunkat selvom hun har diende killinger.
Hvis en hunkat får kejsersnit bliver hun ofte steriliseret samtidig.

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 25-08-07 02:19

Hej Louise

Jamen det har du da helt ret i....sorry jeg skal spille så klog )

held og lykke med det hele...

hilsen Majbritt

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-08-07 15:35

Louise Meldgaard wrote:
> Så har jeg snakket med min egen dyrlæge. Jeg er simpelthen i chok!
>
> 1 x neutralisering af MissPigen
> 1 gange vacc. af MissPigen
> 3 gange vacc. af killinger.
>
> 1600 kr.!

Ja - se det var jo en helt anden "snak". Nu er det ved at blive
realistisk.

Jeg tror også at du skal slå til med det samme, for billigere kan
det ikke gøres. Marianne vil sikkert også hellere end gerne overføre
beløbet til dyrlægen hurtigt. Der plejer også mange steder (bl.a.
hos os) at blive givet en rigtig god rabat, hvis man får flere katte
vaccineret samtidigt.

> Jeg blev lige nødt til at remse det hele op for hende igen, for
> jeg var sikker på hun havde glemt at få noget med *G*

Ja, det kan jeg da godt forstå.

> Jeg glemte dog at sige MissPigen skulle øremærkes også, men mon
> ikke det er med i prisen?

En øremærkning er sædvanligvis med i prisen, da hun jo skal i
narkose under alle omstændigheder. Du kan så selv (hvis ikke
dyrlægen gør det) registrere hende gratis på katteregisteret på
Inges Kattehjem's hjemmeside.

> [...]
> det bliver betalt samtidig, og så få en tid til MissPigen
> hurtigst muligt, så hun kan komme af med de evt. killinger hun

Ja, det vil jeg nok også mene. Det kan vist ikke gå for hurtigt med
den lille missemor.

Fra : ^#^

Dato : 23-08-07 15:39

Louise Meldgaard wrote:
> Så har jeg snakket med min egen dyrlæge. Jeg er simpelthen i chok!
>
> 1 x neutralisering af MissPigen
> 1 gange vacc. af MissPigen
> 3 gange vacc. af killinger.
>
> 1600 kr.!
Det lyder godt

> Jeg glemte dog at sige MissPigen skulle øremærkes også, men mon ikke
> det er med i prisen?
Ahh, sikkert ikke. Men det er vist kun et par hundrede kroner.
MissPigen skal jo have 2. vacc også, men der må du lægge hovedet lidt på
skrå og slå en deal af med dyrlægen, så du kan nøjes med at betale for
medicinen og slippe for konsultationen - eller få udvidet aftalen med
dyrlægen til at omfatte 2. vacc.

Louise, har I mulighed for selv at betale noget - et par hundrede kroner
eller lignende?
Tortiekontoen kan jo dække lidt og så de indbetalinger, der bliver øremærket
til MissPigen. Sammenlagt skal vi nok komme derop af. Og ja, få bestilt tid
hos dyrlægen med det samme, så MissPigen kan komme hjem til sine killinger
igen hurtigst muligt. Og bed dyrlægen om at sy hende indvendigt med
opløselig sutur og lime såret sammen.

Få hende registreret hos Inges Kattehjem, det er gratis. Så kan du altid
registrere hende senere hos KV (110,-)

/M

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 23-08-07 18:48

> [...]

øremærket
> til MissPigen. Sammenlagt skal vi nok komme derop af.

Ja, det skal vi nok finde ud af og det er jo bestemt heller ikke fordi
jeg ikke vil Hvis det stod til mig selv, så skulle det ikke tage mig
2 sek. at hæve 1600 kr til dyrlægen. Jeg synes virkelig det er billigt
sluppet! Min mand og jeg har bare to forskellige holdninger til dyr. Jeg
har efter store og lange diskussioner her til aften fået lov at have dem
indenfor. Før stod de jo i vores garage, så MissPigen stadig havde
mulighed for at gå ud og hente de resterende hvis der var flere.
Jeg tror ikke der er flere nu, for hun har været hjemme hele dagen idag,
og taget sig af sine små.

Iøvrigt tror jeg ikke at jeg skal bede om mere nu, m.h.t. min mand, så
Baby bliver også sat til salg. Hvor ondt det så end kommer til at gøre
når jeg skal af med hende Jeg er bare glad for, at jeg kan hjælpe,
og at jeg har fået lov at beholde MissPigen

Fra : ^#^

Dato : 23-08-07 19:08

Louise Meldgaard wrote:
> [...]
> når jeg skal af med hende Jeg er bare glad for, at jeg kan hjælpe,
> og at jeg har fået lov at beholde MissPigen

Ok. Lad os se om ikke din mand falder for den lille Baby også i løbet af de
næste par mdr. Godt at du har fået dem indenfor. Find ud af hvad det helt
præcist kommer til at koste med øremærkning og 2. vacc af MissPigen sammen
med det øvrige og giv gruppen besked. Så må vi se om vi ikke kan få skrabet
beløbet sammen.
Hvis du får tid en af de nærmeste dage, så sæt killingerne på vildkat.dk og
du kan jo altid forsøge at få de andre killinger afsat først. Og så vil vi
som "tak" godt se og læse lidt billeder og historier af og til!

Og fortæl din mand at venlige katteejere fra hele landet hjælper med
betalingen og formidlingen, så godt vi kan - måske det kan blødgøre ham
lidt. Det hjalp for Harald (Marie-Louise)
/m

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 23-08-07 19:17

> [...]
> med det øvrige og giv gruppen besked. Så må vi se om vi ikke kan få skrabet

Jeg går lige derind forbi når jeg kommer fra skole imorgen.

> Hvis du får tid en af de nærmeste dage, så sæt killingerne på vildkat.dk og
> du kan jo altid forsøge at få de andre killinger afsat først. Og så vil vi
som "tak" godt se og læse lidt billeder og historier af og til!

Jo, jeg ville bare lige have taget nogle enkeltbilleder af dem jeg kunne
sætte på også, men de sover og spiser jo konstant! Baby har jeg fået
taget et par gode billeder af, men det er jo de to andre der er vigtigst

Selvfølgelig skal I nok få billeder og høre hvordan det går med dem
Jeg fik kun vejet en af dem da hun kom i forgårs, og så har jeg vejet
idag. Hun har taget 40 gram på på de to dage de har været her! Det synes
jeg er ok

> Og fortæl din mand at venlige katteejere fra hele landet hjælper med
> betalingen og formidlingen, så godt vi kan - måske det kan blødgøre ham
> lidt. Det hjalp for Harald (Marie-Louise)

Ork han ahr fået hele tortie historien og set alle jeres donationer osv.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 23-08-07 20:35

"^#^" <not.available.for.spam@notworking.net> skrev i en meddelelse

> Og fortæl din mand at venlige katteejere fra hele landet hjælper med
> betalingen og formidlingen, så godt vi kan - måske det kan blødgøre ham
> lidt. Det hjalp for Harald (Marie-Louise)

Nemmerlig!, selvom manden synes at hele gruppen var komplet tossede..det er
jo "kun" en kat!..tsk tsk..
Han er blevet ret glad for Harald her, en rigtig herrekat i hans øjne, æder
og drikker som et svin, prygler hundene og sover på ryggen, snorkene med
benene ud til hver sin side og den efterhånden lidt flæskede vom totalt
blottet...(o:
-Tror han kan spejle sig lidt i hans personlighed..LOL..
shyyy..det skrev jeg ikke!.

men det er sjovt med mænd, de har svært ved at overgive sig, at vise at de
rent faktisk godt kan være lidt bløde inderst inde, det kan være meget svært
at "ofre sig".
Men så er det godt at de har lidt modspil..GG.

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-08-07 21:08

Torben og Marie-louise Ager wrote:

> [...]
> det kan være meget svært at "ofre sig".
> Men så er det godt at de har lidt modspil..GG.

Ja, de er nogle mærkelige størrelser

Min mand brød sig for mange år siden ikke om katte. Det var kun
hunde der duede. Han lærte dog hurtigt hvor skønt et dyr en kat kan
være. Jeg kan godt grine for mig selv, hvis han kommer hjem efter at
have været ude og så siger til Mini: " Nårh, var det godt at far kom
hjem til fars mis ? Har mor været ond ved dig ? Kom du med far ud og
få en guf i køkkenet ? " Så styrter hun efter sin far ud i køkkenet
og står og mjaver ynkeligt ved skabet med guffer, som om jeg har
tævet hende hele dagen. Joh - de lærer hurtigt de små. LOL

Fra : ^#^

Dato : 23-08-07 21:44

> [...]
> lidt flæskede vom totalt blottet...(o:
> -Tror han kan spejle sig lidt i hans personlighed..LOL..

Tak for update, Marie. Skønt at høre at Harald stadig regerer hele huset med
hård pote

Og ja, katte kan sno mænds hjerter om deres små poter, hvis bare de får lidt
tid! Tak for den lille historie, Tove

/M

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 23-08-07 15:46

"Louise Meldgaard" <louisemeldgaardKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:3fWdnWrRXa_LCVDbRVnyhQA@giganews.com...
> Så har jeg snakket med min egen dyrlæge. Jeg er simpelthen i chok!
>
> 1 x neutralisering af MissPigen
> 1 gange vacc. af MissPigen
> 3 gange vacc. af killinger.
>
> 1600 kr.!

Det lyder mere rimeligt!, det kan godt betale sig at "shoppe lidt" uden at
behøve at gå på kompromis med kattens ve og vel.
Det kostede 1500 for Harald`s omgang .(også et "dagens tilbud" fra min egen
dyrlæge)
kastration, øremærkning, barbering og udredning af grimme hårknotter, vacc.,
behandling for øremider, ringorm, utøj og ormekur. det var ind. nr. to vacc.
(killingevacc.).

Jeg giver et pænt bidrag til tortiekontoen lige så snart jeg kan finde
finanser til det, det er en rigtig fin ide, sådan at kunne hjælpe hinanden
på den måde, og gøre livet bedre for de kære firbenede.

Mvh. Marie

Fra : ^#^

Dato : 23-08-07 15:57

> [...]
> kastration, øremærkning, barbering og udredning af grimme hårknotter,
> vacc., behandling for øremider, ringorm, utøj og ormekur. det var

Hvordan går det med Harald? Nyder han livet?
Du skal ikke holde dig tilbage med et par billeder af vidunderet

/M

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 24-08-07 20:09

Så har MissPigen fået tid til neutralisering d. 3/9. Det var den
tidligste tid vi kunne få. Det vil blive ca 1700 kr i det hele, inkl.
øremærkning

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-08-07 21:15

Louise Meldgaard wrote:
> Så har MissPigen fået tid til neutralisering d. 3/9. Det var den
> tidligste tid vi kunne få. Det vil blive ca 1700 kr i det hele,
> [...]

Det lyder fint Louise. Det er om 10 dage, så det varer jo ikke så
længe. Jeg tror ikke at der sker noget ved at hun bliver opereret,
jeg tænker m.h.t. killingerne og at de får mad hos deres mor.
Hunkatte kommer sig forbavsende hurtigt efter et sådant indgreb. Jeg
har kigget på "Netdyredoktor", og der står at allerede 5-7 uger (?)
efter fødslen kan hunkatten komme i løbetid igen, og det forebygges
bedst ved sterilisation, så det skulle altså ikke som jeg forstår
det, kunne hindre de små i at få mad hos deres mor.

Jeg undrede mig lidt over, at der står 5-7 uger. Du vurderede de små
til at være ca. 4 uger, og at MissPigen måske var drægtig igen. Det
stemmer ligesom ikke helt med det Netdyredoktoren siger. Det vil så
under alle omstændigheder blive opklaret den 3/9.

Prisen er bestemt også iorden, det kan vist ikke gøres billigere.

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 25-08-07 02:21

Hallo igen

Jamen det var jo det jeg også mente i et tidligere indlæg...

Hmmm

Majbritt

Fra : ^#^

Dato : 25-08-07 16:10

Louise Meldgaard wrote:
> Så har MissPigen fået tid til neutralisering d. 3/9. Det var den
> tidligste tid vi kunne få. Det vil blive ca 1700 kr i det hele, inkl.
> øremærkning

Super. Forhåbentligt dækker det også killingernes 1. vacc?
Så vidt jeg kan fornemme er der stemning for at dække en stor del af
beløbet, fra Tortiekonto og direkte donationer.

Hvad siger I andre til 1500 kr?
Hvis Louise så kan overtale sin mand til at "investere" et par hundrede
kroner i MissPigen
Jeg overfører selv et beløb til Tortiekontoen i slutningen af næste uge.
/M

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 25-08-07 21:26

> ^#^ skrev:
>
> Super. Forhåbentligt dækker det også killingernes 1. vacc?

Ja, det dækker MissPigens neutralisering + øremærkning + vacc. og
> [...]

> beløbet, fra Tortiekonto og direkte donationer.
>
> Hvad siger I andre til 1500 kr?
> Hvis Louise så kan overtale sin mand til at

Sådan noget SPØRGER jeg ikke om! *GG*

> Jeg overfører selv et beløb til Tortiekontoen i slutningen af næste uge.
> /M

Tusind tak! Det er sødt af dig!

Iøvrigt....vi har lige holdt vejfest idag, og så havde min mand hele
vejens børn hjemme og se vores kanin og marsvin, og de var også inde og
kigge på killinger. De sagde at de havde set MissPigen før i området og
havde snakket med hende, men der var ingen der vidste hvor hun hørte
til. Og de børn kender næsten alt og alle i vores lille bitte by. Så det
fortæller mig bare at det var en rigtig god beslutning at tage hende ind