Om katte :-)) og deres velfærd
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 23-08-07 08:34

I tråden "Dagens Danmark" er vi ved at bevæge os lidt fra den oprindelige
spørgers overvejelser, hvilket har fået mig til at skrive dette. J

Kattes velfærd ligger mig stærkt på sinde, og nej det gælder ikke kun mine
egne "stakkels vanrøgtede" indekatte J men ALLE katte og især dem der er
værre stillet end mine egne "stakler"

At være en ansvarlig katteejer, betyder i min verden, at man ikke lader sine
katte genere naboerne, lige som det ikke, er min vurdering om hvad der er
værst, et kattebesøg i haven, eller motorlarm den halve nat, der gælder,
HVIS et menneske føler sig generet, så skal og må jeg acceptere det, også
selv om der er ting jeg synes der er meget værre.

At kæmpe for kattevelfærd, mener jeg, man gør bedst ved at hele tiden
forholde sig til fakta, at oplyse om hvordan loven er, uanset om man kan
lide den eller ej, at komme med udokumenterede påstande eller egne
fortolkninger om hvordan det burde være, hjælper

efter min mening _IKKE_ kattene, tværtimod.

Ja jeg kan være en "møgkælling" jeg har set for meget, hørt for meget, til
at det kan være anderledes, at jeg frekventere forskellige katteforaer, gør
jeg for fordi katte er en utrolig vigtig del af mit liv, det har de været i
50+ år. Katte har givet mig så meget i årenes løb og det prøver jeg at
betale tilbage J så jeg kan kun slutte med ordene fra en lille magnet
jeg for flere år siden fik af en dejlig ligesindet pige

**jo mere jeg lære mennesker at kende, jo mere holder jeg af katte**

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Louise Meldgaard

Dato : 23-08-07 09:04

Dejligt du kan tale på kattenes vegne! De kan jo selv....

Med venlig hilsen
Louise Meldgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Winnie

Dato : 23-08-07 09:27

"Marianne Hellemose" skrev
>I tråden "Dagens Danmark" er vi ved at bevæge os lidt fra den oprindelige
>spørgers overvejelser, hvilket har fået mig til at skrive dette. J

Ja, hvor svært kan det egentlig være?
Tak Marianne

- Winnie

Fra : Bjarne

Dato : 23-08-07 09:36

Marianne Hellemose skrev:
> [...]
> jeg for flere år siden fik af en dejlig ligesindet pige
>

> **jo mere jeg lære mennesker at kende, jo mere holder jeg af katte**

Hej Marianne.

Det var en fin ide med din slutbemærkning, som måske kan rense luften
lidt. Jeg er ikke i tvivl om at du holder meget af kattene og vil dem
det godt.

Vi er stadig ikke helt enige, men jeg synes, du har fremført og
argumenteret for dine synspunkter pænt og ordentligt her, og den sidste
sætning kan du da have noget så evigt ret i.

Bjarne

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-08-07 10:37

Marianne Hellemose wrote:

> **jo mere jeg lære mennesker at kende, jo mere holder jeg af
> katte**

Godt skrevet Marianne. Deri er vi så absolut enige.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Denise

Dato : 23-08-07 16:29

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> fik af en dejlig ligesindet pige
>

> **jo mere jeg lære mennesker at kende, jo mere holder jeg af katte**

Du får lige et cyber møzz Marianne

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Siri

Dato : 24-08-07 17:21

> [...]
> jeg for flere år siden fik af en dejlig ligesindet pige
> **jo mere jeg lære mennesker at kende, jo mere holder jeg af katte**

Do gla'e, hvad der dog ikke sker, når man er væk en lille uge....
Mig og braksnuderne har været på sangkursus - dvs jeg har slået knuder
på mig selv, mens mislingerne har haft hinandens glade selskab i et
stort værelse imens.
Og Marianne, du fortjener et betydeligt pænere prædikat
Jeg er mestendels enig med dig - uden at have læst strids-tråden igennem
- men vil blot sige, at via kattene har jeg da lært en del utroligt søde
mennesker at kende.
Senest på Raggie-nus i Rødovre! Damen havde aldrig set mig før - men vi
snakkede og hyggede og nussede katte og fik dejlig mad, jeg og andre
kattevenner. Nogle kendte hinanden - andre ikke - men vi hyggede på
tværs af alt, og de killinger syntes, at mit medbragte legetøj var
alletiders!
Afskeden var knus og løfte om mere killingenus (nyt kuld snart) og
kattesitning i Rødovre af mig, om nødigt - det er sågu da ren
forkælelse, at skulle passe sådan en flok uldbundter, store som små, i
nogle dage!
Så tak til nye venner, katte såvel som mennesker!
De næste dage skal jeg passe Jason i hans nye hjem.....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar