Besoegshund
Fra : Ellen01

Dato : 23-08-07 10:30

Hej Alle

For et stykke tid siden, skrev jeg i denne gruppe omkring
besoegshund.. Jeg ledte efter en besoegshund til min mor som lider af
Alzheimer...
Hvis der er andre der gaar og mangler en besoegshund, saa gaa ind og
laes Wickies dagbog, som omhandler blandt andet de besoeg hos min mor.
www.hunde-service.dk og gaa ind under besoegshund, der er Wickies
dagbog og lidt billeder... Hun er ret saa fantastisk, og ligesaa
hendes dejlige hund...

Med venlig hilsen Ellen

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 23-08-07 10:43

"Ellen01" <ellen@e-and-l.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> www.hunde-service.dk og gaa ind under besoegshund, der er Wickies
> dagbog og lidt billeder... Hun er ret saa fantastisk, og ligesaa

hej Ellen

det var rigtig dejligt at læse Wickies dagbog om Chavez som besøgshund.

Jeg kan godt forstå, at det betyder meget for dig at vide, at selv om du bor
i udlandet, har din mor nogle lykkelige øjeblikke sammen med hunden og
Wickie, og det er af stor værdi, mener jeg, selv om hun har glemt det, så
snart de er taget hjem igen.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : jytte

Dato : 23-08-07 11:32

On 23 Aug., 11:42, "A. S. Nielsen" <nilleFJERNDE...@jubii.dk> wrote:

> [...]
> i udlandet, har din mor nogle lykkelige øjeblikke sammen med hunden og
> Wickie, og det er af stor værdi, mener jeg, selv om hun har glemt det, så

Hej

Dejligt at din mor får besøg nu. Jeg arbejder med børn og vi besøger
af og til et plejehjem for demente. Det er til stor glæde for os alle.
Ungerne nyder de gamle, og de gamle nyder ungerne. Og det er ikke bare
i den times tid vi er på besøg. Plejehjemspersonalet fortæller nemlig,
at når vi har været på besøg, så forbliver humøret højt resten af
dagen. De gamle kan godt nok ikke huske, at vi har været der, men
glæden bliver der. Så selvom din mor glemmer besøget så snart hunden
er gået, så vil jeg da formode at glæden også sidder i kroppen på
hende længere tid.

Mvh Jytte M

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-08-07 12:52

Ellen01 wrote:
> [...]
> min mor. www.hunde-service.dk og gaa ind under besoegshund, der
> er Wickies dagbog og lidt billeder... Hun er ret saa fantastisk,

Hej Ellen

Det er rigtig dejligt at få en update fra dig. Jeg har læst
dagbogen, og man kan ikke undgå at blive glad over, at det kan lade
sig gøre med besøgshunde. Chavez lader til at være en skøn hund,
der forstår hvad hans "mission" er.

Det er så tragisk når mennesker bliver ramt af Alzheimers, men hvis
en hund kan give bare nogle øjeblikkes glæde, så må det være hele
besøget værd. Din mor har helt givet været lykkelig for at lære ham
at kende, også Hanne i kørestolen lader jo til at være begejstret
for ham.

Dejligt at høre om den slags initiativer, dem skulle der bare være
mange flere af. Børn og dyr er altid et sikkert "hit" hos ældre på
plejehjem. De trænger til al den opmuntring de kan få, og så er det
jo faktisk helt gratis for samfundet.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : jytte

Dato : 23-08-07 13:03

On 23 Aug., 13:52, "Tove Krieger" <minimiv_nosp...@privat.dk> wrote:

> Dejligt at høre om den slags initiativer, dem skulle der bare være
> mange flere af. Børn og dyr er altid et sikkert "hit" hos ældre på
> plejehjem.

Og så er der også den sidegevinst, at børnene ikke stiller sig til at
stirre, når vi på gaden møder nogen, som sidder i kørestol eller går
mærkeligt eller bare opfører sig anderledes, for det er de vant til at
se.

De trænger til al den opmuntring de kan få, og så er det
> jo faktisk helt gratis for samfundet.

Egentlig så må det være besparende for samfundet, for når beboerne er
glade så bliver plejepersonalet også gladere, og det må jo give færre
sygedage )

Mvh Jytte - som er lidt i det tankefulde hjørne i dag