Øh
Fra : Bjarne K.

Dato : 23-08-07 10:18

Hvad siger i til den fortsatte historie om Arkibals forældre.

Hvis der ikke er nogen der har læst det nye, så kommer her et kort resume
(se selv i EB for hele historien)

1. De køber en ny hund for 4500,-
2. Et par dage efter finder de ud af at den har eksem, og betændelse i
ørene.
3. De lader den (Buller) aflive fordi de ikke har penge til
dyrlægeregningen (overslag på 5kkr)
4. EB opsøger sælger og spørger hvorfor han sælger en syg hund til det
ældre ægtepar. (led selv i EB)

Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal mene. Men der er altså et eller andet galt
her.

Bjarne K.

Fra : lh

Dato : 23-08-07 11:08

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> [...]
> ældre ægtepar. (led selv i EB)
>
> Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal mene. Men der er altså et eller andet

Nu holder jeg ikke lige Ekstra Bladet, så du må lige gå lidt mere i
detaljer..... Jeg har godt "hørt" de måtte lade en lille ny hund aflive, men
det var pga. den var uhelbredelig syg. Så "historien" har åbenbart mange
vinkler.....

lh

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-08-07 11:13

"lh" <com@comhere.dk> wrote in message

> [...]
> detaljer..... Jeg har godt "hørt" de måtte lade en lille ny hund aflive,
> men det var pga. den var uhelbredelig syg. Så "historien" har åbenbart

Det gør jeg nu heller ikke, men hvis du klikker på nedenstående link, vil du
finde henholdsvis den ene historie og et link til den anden

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article329653.ece

Bjarne K.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 23-08-07 13:12

> [...]
> ældre ægtepar. (led selv i EB)
>
> Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal mene. Men der er altså et eller andet

Spørgsmålet er bare hvor det er galt...
Jeg har haft min hund i pension hos sælger, der også opdrætter Rottweilere i
verdensklasse. Bla. 1 verdensmester.
Jeg mener ikke at han virker speciel lumsk eller noget.
Det er muligt at sælger har solgt en hund med reklamationer, og der er
sikkert en god diskussion der om hvorvidt en hundehandler kan bøde økonomisk
på en "brugt" hund.

Hunden blev aflivet fordi køber ikke havde 5000 kr. til dyrlægen, såfremt
hunden skulle fikses. Den var ikke uheldbredeligt syg, men trængte til en
kærlig hånd. Køber kunne jo have kontaktet sælger om prisnedsættelse eller
hjælp til regningen hvis sælger har gjort noget forkert. I stedet vælger
køber at udstille sælger i den mest ulødige avis på markedet uden at sælger
kommer til orde før en nyslået hurra-journalist stiller spørgsmål.

Kort sagt: Hunden har boet i længere tid på en hundepension og koster 4500.
Fair pris i forhold til priser på pension.
Køber afliver hellere end at rejse pengene, evt. fra deres meget rystede
søn, Johnny, som kan fortælle hvor slemt det hele står til.

Jeg har ingen medlidenhed med parret som anskaffer sig en hund, bare for
aflive den igen når småproblemer dukker op. Langt de fleste mennesker kan
rejse 5000 kr til det man holder allerkærest.

Michael (som hentede en hund hos sælgers pension der lugtede af bondegård,
men som havde haft det kanonsjovt, efter humøret at dømme)

Fra : Winther

Dato : 23-08-07 15:00

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Michael (som hentede en hund hos sælgers pension der lugtede af bondegård,
> men som havde haft det kanonsjovt, efter humøret at dømme)

I er måske i familie eller fået nedsat pensionsprisen?

Den pasning og pleje de har ydet over for den hund må da bestemt siges at
være mangelfuld, for ikke at sige, at det nærmer sig vanrøgt!

Det kennelejeren har gjort er noget forbandet svineri, både over for
ægteparret og over for hunden, og jeg kan kun håbe at den hundehandler
kommer til at miste en masse penge på det.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-08-07 15:04

> [...]
> ældre ægtepar. (led selv i EB)
>
> Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal mene. Men der er altså et eller andet

Sådan som jeg læser det, har hunden betændelse i ørerne... Okay, den er lige
blevet undersøgt, så det er altså medicinens pris.... Så burde det være
løst.

Eksem... Tja, hvad skal man sige, Boller fra Kohberg... Altså åbenbart ikke
værre, end de købte hunden med det, så jeg går ud fra, at det var ikke
værre, end hunden sagtens kunne leve med det...

Sammenfiltringer i pelsen... Tja, det kunne de vel også selv klare, og
skulle det være helt tosset, så burde en saks jo kunne løse dette...

Ingen af de her nævnte ting, burde komme i nærheden af Kr 5000,-

Ørebetændelsen, burde dyrlægen ikke have klaret det, når den nu alligevel
var ved dyrlægen.... Falder det ikke ind under sundhedschecket, som jo er
det, som ligger til grund for dyrlægers høje honorar ???...

De skulle nu have købt en af mine hvalpe... De er meget billigere )

M.V.H....Benny..

Fra : Winther

Dato : 23-08-07 15:18

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> De skulle nu have købt en af mine hvalpe... De er meget billigere )
>
> M.V.H....Benny..

Og sikkert bedre...

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-08-07 15:26

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> wrote in message

> [...]
> det, som ligger til grund for dyrlægers høje honorar ???...
>
> De skulle nu have købt en af mine hvalpe... De er meget billigere )

Ja, nu har EB jo nogle gange ikke fået det hele med (for at sige det mildt),
men jeg kan altså ikke få de nævnte "sygdomme" til at bleve mere end et par
hundrede (max 1000), så der må mangle et eller andet.

Også mærkeligt, at familien ikke via EB forsøger at få folke til at hjælpe
med regningen, eller søger efter andre der vil overtage hunden.

Bjarne K.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-08-07 16:03

> [...]
>
> Også mærkeligt, at familien ikke via EB forsøger at få folke til at hjælpe
> med regningen, eller søger efter andre der vil overtage hunden.

Ja jeg har også undret mig, F.eks over, hvorfor denne ørebetændelse, ikke
blev ordnet, nu da den var til sundhedscheck, som er det, dyrlægerne selv
bruger som grund for deres skamløse honorarer.
Ingen af de nævnte ting, er aflivningsgrund.

M.V.H....Benny..

Fra : Anette

Dato : 23-08-07 18:49

Benny Mortensen wrote:

> Ingen af de her nævnte ting, burde komme i nærheden af Kr 5000,-

Det lyder meget dyrt.
Eksemen kunne meget vel stamme fra den uplejede, sammenfiltrede pels.
Så en god klipning/trimning og hyppig vask i nogle uger, burde kunne klare
det.
Ørebetændelsen kunne nemt klares med dråber - og en grundigt soignering af
ørerne.
De fleste langhårshunde, som mine, skal have plukket hårene i ørerne, eller
bliver huden rød, kløende og irriteret, hvilket giver betændelse når hunden
klør sig.

Det er et lidt tyndt grundlag at aflive en hund på.

> De skulle nu have købt en af mine hvalpe... De er meget billigere
> )

Se, det ville jo have været en idé

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-07 18:56

On Thu, 23 Aug 2007 19:48:50 +0200, "Anette" <abc@def.es> wrote:

> Det lyder meget dyrt.
>Eksemen kunne meget vel stamme fra den uplejede, sammenfiltrede pels.
>Så en god klipning/trimning og hyppig vask i nogle uger, burde kunne klare
>det.

Lyder korrekt - men det virker desværre som et desperado-køb. Og
dyrlægen, der foretog aflivningen må jo have haft sine grunde til at
deltage. Det kan selvfølgelig være en kombination af hundens tilstand
og det efterhånden noget "rystede" ejerpar.
For mig lyder det som om de er faret ud for at købe en "erstatning"
for Archibald - og formodentlig slet ikke egnede til at købe hund i
den tilstand. Men sælgers forklaring om stamtavle og jeg skal
gi'-dig-skal-jeg tyder nu også på, de er kommet i kløerne på "en
rigtig forretningsmand" *suk*.

> [...]
>klør sig.
>
>Det er et lidt tyndt grundlag at aflive en hund på.

Det ser lidt specielt ud, ja!

>Se, det ville jo have været en idé

Ja, de fik sq'utte lov at købe en Sheepdog-hvalp her, hvis vi engang
får hunden parret (til foråret formodentlig). Den vokser jo til og
kræver nogen pelspleje.
--
Ivan Madsen
med to OES'ere i huset, som bare er vidunderlige.

Fra : lh

Dato : 23-08-07 19:37

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
> Ivan Madsen
> med to OES'ere i huset, som bare er vidunderlige.

Som tidligere ejer af en langhårshund og nu også langhårede katte, der kan
det ikke lade sig gøre at pelsen bliver så sammenfiltret på den korte tid de
nye ejere har haft den. Så det må den have allerede der hvor den kom fra.
Der må ligge meget mere i den historie end vi kender til!

lh

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-07 20:24

On Thu, 23 Aug 2007 20:37:15 +0200, "lh" <com@comhere.dk> wrote:

<...>

> [...]
>nye ejere har haft den. Så det må den have allerede der hvor den kom fra.
>Der må ligge meget mere i den historie end vi kender til!

Jamen vi ved også hvor lang tid en pels kan "klare sig".......men 2-3
uger uden pleje kan nu gøre den temmelig problematisk, hvis det er en
"underlig" pels........OES'ere har selv om de ser meget ens ud meget
forskellig pelsstruktur....nogle mere robuste end andre.
Vore to bliver børstet ca. 1 gang om ugen og det tager 2-3 timer pr.
hund........hvis vi venter to uger kan vi være sikre på, at det er
mere end dobbelt op. Så jeg ville nødig forsøge at redde en pels efter
fx. en måned uden pleje - hvad jeg sagtens kunne forestille mig var
tilfældet efter at have hørt mr. SmartGuy nægte at hunden fejlede
noget som helst. Men det kan selvfølgelig løses med en klipning,
shampoo-bade og omhu mens pelsen gror ud igen.

Fra : Battlefield's

Dato : 23-08-07 20:55

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nye ejere har haft den. Så det må den have allerede der hvor den kom fra.
> Der må ligge meget mere i den historie end vi kender til!

Hej
Såvidt jeg kunne se på TV var der tale om en Basset Griffon, og den er altså
ikke langhåret, men ruhåret.
Hilsen Vibeke

Fra : Anette

Dato : 23-08-07 20:56

lh wrote:
> [...]
> den korte tid de nye ejere har haft den. Så det må den have allerede
> der hvor den kom fra. Der må ligge meget mere i den historie end vi

For mine hundes vedkommende vil det være meget forskelligt.
Philana pels filterer på ingen tid 4-7dage, hvorimod schapendoeserne nok
godt ville kunne klare et par uger uden børste.

Det meste af året bliver de alle 3 børstet en gang om ugen, men så er der
lige de der par gange om året hvor det nærmest ser ud som om de giver slip
på AL underuld på een gang. Som regel når der er store temperaturskift f.eks
når vi er taget på camping, væk fra den danske vinter ned til sydens sol -
og så tager vi lige den store børstetur igen når vi kommer hjem igen.
*SUK* en omgang at komme igennem.
Da er de på børstebordet hver dag både på ferien og hjemme igen - til især
shcapendoeserne store fortrydelse. De hader at blive børstet.
Andre langhårshunde-ejere har fortalt at f.-eks stress ( pasning på f,eks
internat eller andre situationer som har kørt hunden op) har givet samme
voldsomme "underulds-slip"
Men der skal jo trods alt gå noget tid inden der opstår påvirkning af huden,
under den sammenfiltrede pels.

Der er noget der ikke rimer ved den historie i EB. Hvorfor køber man en hund
med betændte ører - de ører lugter jo langt væk og det kan ses meget
tydeligt. Hvis hunden har voldsom eksem kan det jo sagtens ses, selvom den
er langhåret - hvorfor så købe den? o.s.v. I det hele taget hvorfor betale
så mange penge for en "brugt" hund? Internaterne forlanger under det
halve...o.s.v.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : lh

Dato : 24-08-07 05:28

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> er langhåret - hvorfor så købe den? o.s.v. I det hele taget hvorfor betale
> så mange penge for en "brugt" hund? Internaterne forlanger under det

Præcis mine tanker om det. Der er noget der ikke hænger sammen som vi ikke
får at vide. Som jeg før for snart længe siden, hørte i tv, så er der kun
gået dage fra de har fået den nye hund til den blev aflivet. Det er det jeg
mener med en sammenfiltret pels, det bliver ikke så voldsomt på få dage. Men
der er sikkert oplysninger vi ikke får at vide.
lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-08-07 10:03

lh wrote:

> [...]
> den blev aflivet. Det er det jeg mener med en sammenfiltret pels,
> det bliver ikke så voldsomt på få dage. Men der er sikkert

Jeg er også lidt skeptisk hvad den historie angår. Man skal nok tage
EB's skriverier med et gran salt. Det kan efter min mening ikke være
den fulde historie. Hvis de vil højne deres moral i læsernes øjne,
så skulle de have doneret penge til dyrlægeregningen, ( de har jo
råd til det), og så var lille "Buller" (måske) blevet reddet, hvis
den da ikke var uhelbredeligt syg.

Det allerbedste havde efter min mening været, hvis det ældre par
havde hentet en lille hund på et internat. Det er jeg helt sikker på
at jeg ville have gjort, der sidder så mange skønne vovser og venter
længselsfuldt på, at nogen vil hente dem.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-08-07 08:07

> [...]
> nye ejere har haft den. Så det må den have allerede der hvor den kom fra.
> Der må ligge meget mere i den historie end vi kender til!

Nej næppe på så kort tid, så vanrøgt er nok stået på, i længere tid....
Men nu, hvor det Amerikanske er så populært, så så vi da en, engang, som var
så filtret, at den mindste bevægelse, var en plage for hunden.... Så midlet
hed, " Smertestillende sprøjte ", og en " Skånselsløs klipning " ned til
minimumslængde af hvad en saks kunne præstere..... Og gæt hvad der gemte
sig, inde bag alle fedtkager og hårboller, mere eller mindre fra
Kohberg..... En lille sød glad hund, som for første gang, i meget lang tid,
kunne logre med halen, uden at det gjorde afsindigt ondt )).....
Filtkagerne, kunne de så snuppe til aftenkaffen.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-08-07 16:10

> [...]
hunden
> klør sig.
>
> Det er et lidt tyndt grundlag at aflive en hund på.

Ja det er sgu jordens lykkeligste hvalpe... De har 2 mødre, og det er næsten
umuligt at krydse gårdspladsen, for skulle det lykkes at undvige
Dunderklumperne.... Så bliver man fanget af Duracell holdet.
Mine er der i det mindste liv i.... Og et overfald af 14 stk, er næsten
livsfarligt.... For hvem pokker skal man kæle først

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-08-07 16:26

Benny Mortensen wrote:

> [...]
> Mine er der i det mindste liv i.... Og et overfald af 14 stk, er
> næsten livsfarligt.... For hvem pokker skal man kæle først

Bare det var mig der blev overfaldet af hele 14 stk. på én gang. Jeg
ville være i den syvende himmel med så mange skønne hvalpe at kæle
med.

Og så er der jo også liiige et spørgsmål. Jeg har både smukke Donald
og Fie i mit album, men der mangler altså billeder af hvalpene, så
hit med dem hr. Mortensen. LOL

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-08-07 09:28

> [...]
>
> Og så er der jo også liiige et spørgsmål. Jeg har både smukke Donald
> og Fie i mit album, men der mangler altså billeder af hvalpene, så

Hej Tove....

Jamen du skal være velkommen.... Jeg har snart hård hud i kælefladerne )

M.V.H....Benny...

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-08-07 09:52

Benny Mortensen wrote:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Tove....
>
> Jamen du skal være velkommen.... Jeg har snart hård hud i
> kælefladerne )
>
> M.V.H....Benny...

Du kan være forvisset om, at jeg benyttede dit tilbud, hvis det ikke
lige var fordi du bor så langt væk.

Og det med evt. billeder sprang du let og elegant hen over. Jeg vil
altså så gerne se dem, hvis jeg må, og du har tid til at "skyde"
dem.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-08-07 13:00

> [...]
>
> Og det med evt. billeder sprang du let og elegant hen over. Jeg vil
> altså så gerne se dem, hvis jeg må, og du har tid til at "skyde"

Tja, men et par stykker, kan du da godt få.

Kig i binær.... Sikke et rod

M.V.H....Benny..

Fra : Anette

Dato : 25-08-07 13:11

Benny Mortensen wrote:

> Tja, men et par stykker, kan du da godt få.
>
> Kig i binær.... Sikke et rod

Neeej, hvor er de lækre

/ Anette (hvalpeskruk.... nu igen.....*suk*)
www.philana.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-08-07 13:16

> Neeej, hvor er de lækre
>
> / Anette (hvalpeskruk.... nu igen.....*suk*)
> www.philana.dk

Tjahh... Så ung, og så fordærvet

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-08-07 13:26

Benny Mortensen wrote:

> Tja, men et par stykker, kan du da godt få.
>
> Kig i binær.... Sikke et rod
>
> M.V.H....Benny..

Årh nej altså, hvor er de vidunderlige. Tusind tak. Jeg er helt
færdig over den lille "ølhund". Hvis Blackie er lige så smuk som sin
far, så har Zofia og Hans været mere end heldige. Dejlige vovser du
har.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-08-07 13:53

> [...]
> færdig over den lille "ølhund". Hvis Blackie er lige så smuk som sin
> far, så har Zofia og Hans været mere end heldige. Dejlige vovser du

Tja.... Du kan jo selv dømme.... i Binær som Blackie

Se ham, og svøm væk....

Du ville også lægge dig i tøjlerne, for at redde ham et godt hjem.

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-08-07 14:15

Benny Mortensen wrote:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Tja.... Du kan jo selv dømme.... i Binær som Blackie
>
> Se ham, og svøm væk....

Ja, han er altså lige så smuk som Donald. Ligner ham på en prik.

> Du ville også lægge dig i tøjlerne, for at redde ham et godt hjem.

Ja, mon ikke. Jeg ville sætte himmel og jord i bevægelse. Bare dog
alle andre hunde måtte få et lige så godt hjem.

Fra : Leyna

Dato : 25-08-07 16:15

On Sat, 25 Aug 2007 14:53:17 +0200, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>Tja.... Du kan jo selv dømme.... i Binær som Blackie
>
>Se ham, og svøm væk....

Og jeg der ellers slet ikke gider binær måtte jo osse lige kigge.
Godt det ikke er mig der har sådan et hold. Jeg ville aldrig kunne
slippe dem igen. *GG*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-08-07 18:02

> Og jeg der ellers slet ikke gider binær måtte jo osse lige kigge.
> Godt det ikke er mig der har sådan et hold. Jeg ville aldrig kunne
> [...]

Hej Leyna

Det er også den sværeste del af sagen.... Men det kunne være, man på et
tidspunkt, skulle se, om man kunne få arrangeret et hvalpetræf, med Fie &
Olgas hvalpe... Hvis man kunne få samlet alle, så skulle der jo blive 20
hvalpe, forudsat at alle, stadig er i live. Men jeg ved jo, allerede nu, at
der er to af de første, vi har tabt sporet af.

Men måske der er nogen herinde, som har kendskab til en af disse to

Hund 1
Som er en bror til Blackie.... Vi kaldte ham Anton, hvilket navn han vist
beholdte.
Han kom til Frederikssund, og vi har ikke hørt fra ham siden.
Vi blev dog kontaktet af en af vore hvalpekøbere, som fortalte, at han var
annonceret til salg igen.
Vi prøvede adskillige gange, at komme i kontakt, på alle de måder vi kendte,
men forgæves.

Så er der nogen, som kender lidt til, hvad der er blevet af Anton, eller
gider forhøre sig diskret, vil vi være meget taknemmelige.... For ikke at
sige " Ellevilde " hvis vi finder ham Anton er jo så, lige som Blackie,
ca 2 år.

Hund 2
Halvbroder til Blackie. Som er Stumphalet, men har dog ca ½ hale. Hvilket
nok må siges, at være det bedste kendetegn, vi kan give. Han er ca 1½ år
gammel.

Han kom til en lille ejendom omkring Aalestrup.
Ellers har vi kun en E-mail adresse.... Adressen findes åbenbart, men svarer
ikke.

Det kunne være sjovt at se, hvordan han er kommet til at se ud... Der var
kun ham, og hans bror i kuldet..... Og hans bror.....Uuuuuhaaaa Dog....
Smukkere hund skal man godt nok lede længe efter.... Han er godt nok bare
dejlig.

Så er der nogen herinde, som mener de kender noget til en af disse, vil vi
meget gerne høre om det.

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-08-07 18:55

Benny Mortensen wrote:

> [...]
> ham Anton er jo så, lige som Blackie, ca 2 år.
>
> Så er der nogen herinde, som mener de kender noget til en af

Det var da en skam. Jeg har netop talt i tf. med min søn, som bor i
Frederikssund. Han kender en masse mennesker, men da Fr.sund er ret
stor, så er det jo ikke sikkert at han har hørt noget til Anton. Vi
boede selv derovre for ca. 18 år siden, men vi har ikke forbindelse
til nogen af dem vi kendte fra dengang.

Jeg skal prøve at spørge ham når jeg taler med ham igen. Måske i
morgen hvis han er hjemme.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-08-07 21:32

> [...]
> til nogen af dem vi kendte fra dengang.
>
> Jeg skal prøve at spørge ham når jeg taler med ham igen. Måske i

Hej Tove

Send lige en valid e-mail til isfugl på hotmail, så kan jeg sende dig, både
navn og adresse på den oprindelige køber, så er han da guided lidt i den
rigtige retning. Måske han kender nogle i kvarteret...

Vejen hedder det samme, som en meget kendt dansk drik

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-08-07 09:49

Benny Mortensen wrote:
> [...]
> kvarteret...
>
> Vejen hedder det samme, som en meget kendt dansk drik

Hej Benny.

Fik du ikke min mail (er afsendt i går aftes). ?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-08-07 12:50

> Hej Benny.
>
> Fik du ikke min mail (er afsendt i går aftes). ?

Hej Tove

Nej jeg læste den først idag.... Så der er sendt svar :)

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-08-07 10:15

Benny Mortensen skrev:

> Anton er jo så, lige som Blackie, ca 2 år.

Har du en dato så vi ved hvornår vi skal fejre hans fødselsdag?
Hans

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-08-07 12:57

> Har du en dato så vi ved hvornår vi skal fejre hans fødselsdag?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Hej Hans

Ja, han er født den 8 - 11 - 2005 Mellem klokken 22:00 - 23:30 i fodenden af
vores seng.
Han har af samme kuld, en bror... Den før nævnte Anton, samt to søstre,
hvoraf den ene bor på Fyn, og den anden, bor her i Brønderslev området.
Nu er hans familie så blevet suppleret med 9 helsøskende, og yderligere 5
halvsøskende.

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-08-07 16:36

Benny Mortensen skrev:

> Ja, han er født den 8 - 11 - 2005 Mellem klokken 22:00 - 23:30 i
> fodenden af vores seng.

Tak skal du ha! Dét er noteret!

Så kan han endda nå at blive lidt større

> Han har af samme kuld, en bror... Den før nævnte Anton, samt to
> søstre, hvoraf den ene bor på Fyn, og den anden, bor her i
> Brønderslev området.

Ja, jeg har fulgt lidt med fra sidelinien

Kunne dog ikke finde ud af dét der med at afkode dine billeder på trods af
forklaringen!?
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-08-07 17:08

Hans Paulin (6310) skrev:

> Kunne dog ikke finde ud af dét der med at afkode dine billeder på
> trods af forklaringen!?

Nå, nu lykkedes det
Hans

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-08-07 21:39

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

Hvad så, syntes i ikke lige, i skulle se Sofus.....

Hvorfor han ikke er i finalen, til Danmarks sødeste hund, er ubegribeligt.

Er han ikke bare ultralækker....

Se ham i binær... " Sofus "

M.V.H....Benny..

Fra : Anette

Dato : 26-08-07 02:01

Benny Mortensen wrote:
> Hvad så, syntes i ikke lige, i skulle se Sofus.....
>
> Hvorfor han ikke er i finalen, til Danmarks sødeste hund, er
> ubegribeligt.
>
> Er han ikke bare ultralækker....

Nøøj hvor er du ond! )))))))))

Han er bare for lækker......suk! hjerteknuzervovhund

/ Anettte

www.philana.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-08-07 08:30

> Nøøj hvor er du ond! )))))))))
>
> Han er bare for lækker......suk! hjerteknuzervovhund
>
> / Anettte
>
> www.philana.dk

Ja ikke sandt.... Jeg skulle have beholdt ham ).....
Tænk hvis hans bror ligner ham.... Så er der to af sådanne.
Ja faktisk blev hans bror, solgt først, og den oprindelige køber til Sofus
her, udeblev.... Forstå det, hvem der kan... Ikke fordi det spillede nogen
rolle, for de stod nærmest i kø, for at få lov til at købe ham.

Det ærgrer mig nu en lille smule, at Blackie kom helt til Sønderjylland, for
før trænede han jo i samme afdeling som os selv, og hans søster. Det er jo
sjovest, når man kan følge dem....

Sommetider, hvis jeg lige har lidt for meget tid, kører jeg en lille runde,
og ser om jeg er heldig, at se nogle af mine hvalpe, sådan lidt på skrømt,
og vi har vist været rimeligt heldige, indtil nu.... Ja der er som sagt,
lige de to, vi har mistet kontakten med, men derfor kan hundene jo godt have
det udmærket. Men tænk, hvis Aalstrup hunden ligner Sofus.... Og hvis Anton
ligner Blackie ( Dog minus hvide strømper ) Til gengæld var Anton noget
kraftigere end Blackie, så jeg ville rigtigt gerne se, hvordan de har
udviklet sig.

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-08-07 21:05

Tove Krieger skrev:

> Hvis Blackie er lige så smuk som sin
> far, så har Zofia og Hans været mere end heldige.

Blackie er rigtig smuk - har skudt en masse billeder af ham.

Han er tæt på at ligne en flatcoated som jeg egentlig lagde ud med at ønske
mig efter Bamse - hvis det var at vi skulle ha hund igen (dét skulle vi så

Som skrevet i en anden tråd var vi igen ude at bade igen i dag - herligt

Han er også begyndt at lege de sidste tre dage - henter selv Bamses gamle
legetøj som ligger i en kurv - særlig en gummi-ko med "piv" i er han glad
for

Her er Zofia og han igang med at se hvem der er stærkest

http://kortlink.dk/46ng
--
Med kærlig hilsen
Zofia og Hans

Fra : C.H

Dato : 25-08-07 18:13

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev

> Kig i binær.... Sikke et rod
>
> M.V.H....Benny..

Øøøv - et eller andet går galt for mig... Jeg kan ikke se billederne
Det har jeg ellers aldrig haft problemer med i binær...*HULK*

Connie - der gerne ville se små vapser...

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-08-07 19:00

C.H wrote:
> [...]
> billederne Det har jeg ellers aldrig haft problemer med i
> binær...*HULK*
> Connie - der gerne ville se små vapser...

Det kunne jeg heller ikke, men du kan prøve at gøre som jeg.

Der er to hold filer.
Marker hele det første hold så de bliver grå (6 filer der hedder
"sikke et rod)og højreklik på dem.
Tryk på "kombiner og afkod" og ok.
Så skulle du kunne se dem.

Gør det samme med næste hold.

Fra : C.H

Dato : 25-08-07 19:41

> [...]
>
> Der er to hold filer.
> Marker hele det første hold så de bliver grå (6 filer der hedder "sikke et

Tak skal du have, Tove - jeg fik ikke alle billeder at se, men rigeligt til
at fornemme en dejlig flok (næsten) fristende små små hundehvalpe

Skønne små uldtotter!!!

Connie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-08-07 21:28

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev

> Øøøv - et eller andet går galt for mig... Jeg kan ikke se billederne
> Det har jeg ellers aldrig haft problemer med i binær...*HULK*
>
> Connie - der gerne ville se små vapser...

Marker alle 6, og sæt dem i korrekt rækkefølge, højreklik... kombinaer og
afkod.... Så skulle de komme..

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-08-07 08:12

> Du kan være forvisset om, at jeg benyttede dit tilbud, hvis det ikke
> lige var fordi du bor så langt væk.

Pjat med dig, Brønderslev er da lige henne om hjørnet
Du ved her er der jo 28 timer i døgnet, og to søndage i hver uge....

M.V.H....Benny..

Fra : Anette

Dato : 24-08-07 21:09

Benny Mortensen wrote:
> [...]
> Mine er der i det mindste liv i.... Og et overfald af 14 stk, er
> næsten livsfarligt.... For hvem pokker skal man kæle først

Det kan man vist ikke vælge ud - kan man ikke bare lægge sig ned og spille
død, og lade sig overfalde til de finder noget der er mere interessant?

Øv...bare det var os der have hvalpe.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-08-07 09:35

> [...]
> død, og lade sig overfalde til de finder noget der er mere interessant?

Jamen Anette

Du er lige som Tove, også velkommen...
Jeg kunne godt bruge lidt afløsning )

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-08-07 08:20

> [...]
> død, og lade sig overfalde til de finder noget der er mere interessant?

Jamen Anette.... Så du ikke annoncen

Kælehjælp ønskes )

Her er et mylder alle vegne, og masser af gemmesteder.... Så igår, skulle vi
lige til byen efter ost.... Så ind med hvalpene, og afsted....

Hvad tror du, der sad uden for døren da vi kom hjem..... 2 hvalpe )

M.V.H....Benny..

Fra : Anette

Dato : 27-08-07 20:36

Benny Mortensen wrote:
> Jamen Anette.... Så du ikke annoncen
>
> Kælehjælp ønskes )

Ork,. jo og var det ikke fordi I bor næsten 4 timers kørsel her fra Fyn, så
havde I såmænd nok mig hængende i tide og utide Sikkert både Dagmar og
jeg - vi er nemlig lige pjattede med hvalpe, hun og jeg

> [...]
> afsted....
>
> Hvad tror du, der sad uden for døren da vi kom hjem..... 2 hvalpe

I må til at gøre som pædagogerne, der tæller alle ungerne, inden dørene i
bussen bliver lukket

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-08-07 09:13

> [...]

og
> jeg - vi er nemlig lige pjattede med hvalpe, hun og jeg

Jamen hvorfor har du da også bosat dig, sådan et helt forkert sted i landet
)

> I må til at gøre som pædagogerne, der tæller alle ungerne, inden dørene i
> bussen bliver lukket

Jeg tror det system, virker vist bedre i en bus, end det gør her )....
Meget tyder på, at hundene er lidt længere fremme i deres udvikling end vi
er.... De har nemlig indført lag kulturen, og de nøjes ikke altid med to....
Desværre havde de forleden flyttet sig, da jeg havde fået hentet kameraet,
for der lå to hunde og sov.... De var lidt usædvanlige, for de havde fire
hoveder

M.V.H....Benny..

Fra : Anette

Dato : 28-08-07 19:40

Benny Mortensen wrote:
> Jamen hvorfor har du da også bosat dig, sådan et helt forkert sted i
> landet )

Næh næh - vi bor næsten lige midt i landet - lige præcis der hvor der er
bedst

> [...]
> da jeg havde fået hentet kameraet, for der lå to hunde og sov.... De
> var lidt usædvanlige, for de havde fire hoveder

*LOL* herlige vapser - synd du ikke nåede at snuppe et billede

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-08-07 11:06

> Næh næh - vi bor næsten lige midt i landet - lige præcis der hvor der er
> bedst

Du drømmer gør du )

> *LOL* herlige vapser - synd du ikke nåede at snuppe et billede

Ja eller sidste gang, der lå der en hund, med hovede i begge ender )

M.V.H....Benny..

Fra : Anette

Dato : 29-08-07 22:54

Benny Mortensen wrote:
> Du drømmer gør du )

He he - okay - der er da nydeligt i omegnen af Brønderslev - Saltum og
Vester Hjermitslev er hyggelige småbyer, og især Tolne bakker er super, men
der er nu ikke helt så køøøøønt som på Højfyn

> Ja eller sidste gang, der lå der en hund, med hovede i begge ender
> )

Det ville være en guld-billede
Kan du så se at få monteret det kamera permanent i den ene hånd og få taget
en masse billeder af de smålinger!!!

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-08-07 07:54

> [...]
men
> der er nu ikke helt så køøøøønt som på Højfyn

Hø Hø, Du snakker gør du )
Det er godt nok ved at være mange år siden, at min kammerat og jeg,
camperede på Flyvesandet Camping.
Men vi blev da enige om en ting.... Det var ikke falsk reklame ))
Om det så var pølserne, så var der også sand i dem .... Men det var
skægt at bade der, når man stod stille i vandet, løb krabberne hen over
fødderne på en, og det i sådan en strøm, at man skulle tro, at man stod midt
på krabbernes motorvej, midt i myldretiden.... Havde man været kilden, var
man død af grin :)

> Det ville være en guld-billede
> Kan du så se at få monteret det kamera permanent i den ene hånd og få
taget
> en masse billeder af de smålinger!!!

Ja det ville have været et fedt billede... Den ene gang, nåede jeg det, men
selvfølgelig, så sad kortet i kortlæseren, og så var vi jo lige vidt
.... Uh, jeg troede da også, at man rigtigt skulle sende en masse
billeder til hvalpekøberne, af netop deres hvalp.... Men lidt klogere er jeg
da blevet.... For at holde styr på dem, det er sgu noget af en opgave....
Enten er de i vild kamp, eller spredt for alle vinde, eller ligger et eller
andet sted, mere eller mindre smådøde, og venter på, der igen kommer lidt
strøm på batterierne.

Nå da da, der er åbenbart trailer razzia i dag.... Det er bare fordi, jeg
skal ud med, temmelig sikkert begge trailere i dag.
Nå skidt, der er vist ingen fejl på nogen af dem, så mon ikke det nok skal
gå.

M.V.H....Benny

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-08-07 23:30

Benny Mortensen skrev:
> [...]
> Mine er der i det mindste liv i.... Og et overfald af 14 stk, er næsten
> livsfarligt.... For hvem pokker skal man kæle først

Hvad er det for nogle du har ??

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-08-07 09:37

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for nogle du har ??
>
> --
> Hilsen Martin.

Hej Martin

Det er førsteklasses blandinger, af en gårdmandsdatter og en tjørnehæk....

Nå nej... Hovawart & Australian Shepherd.... En flok værre krudtugler

M.V.H....Benny..

Fra : Kim Christensen

Dato : 23-08-07 15:34

On 23 Aug., 14:11, "Michael Kirkegaard" <flirtinggo...@hotmail.com>
wrote:

> Jeg har ingen medlidenhed med parret som anskaffer sig en hund, bare for
> aflive den igen når småproblemer dukker op. Langt de fleste mennesker kan
> rejse 5000 kr til det man holder allerkærest.

Køber ser ud til bare at have hentet en hund det førstbedste sted.
Pelsen må vel have været sammenfiltret allerede dengang, og hvis ikke,
er det dem selv der har forsømt hunden.
Det er såmænd ikke længe siden at jeg købte en brugt hund med mangler.
Begge parter var opmærksomme på manglerne, og det afspejles i prisen.
En dyrlægeregning på 5000 er efterhånden ikke helt sjælden mere. Det
hører med til at have hund.
Det kan selvfølgelig godt være svært at rejse 5000 når man allerede
har udlovet 24000 i dusør.
Undskyld, men der er altså også noget med det hundehold hos den
familie der mangler en forklaring. Jeg ville godt vide om Archibald
har været en strejfer, det nævnes ikke direkte, men noget peger i den
retning.

HIlsen Kim

Fra : JB

Dato : 23-08-07 16:55

wrote:

> [...]

familie der mangler en forklaring. Jeg ville godt vide om Archibald
har været en strejfer, det nævnes ikke direkte, men noget peger i den

Selvom Archibald muligvis var en strejfer og hans ejere muligvis
uansvarlige, retfærdiggør det ikke at slå hunden ihjel.

Hilsen
Jytte

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-08-07 16:05

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Selvom Archibald muligvis var en strejfer og hans ejere muligvis
> uansvarlige, retfærdiggør det ikke at slå hunden ihjel.

Det begynder jeg også, at sætte spørgsmålstegn ved... Politiet fandt hunden
død... Det er alle andre, som tilsyneladende siger drab.... Så jeg venter
spændt...

Ulykke, eller forbrydelse ???

M.V.H....Benny..

Fra : lh

Dato : 24-08-07 17:30

> [...]
> hunden
> død... Det er alle andre, som tilsyneladende siger drab.... Så jeg venter

Så vidt jeg husker var politiet da i vores lokalavis, og det var dem der
sagde hunden var stukket med enten en kniv eller skruetrækker, eller er der
noget jeg har misforstået eller husker forkert!!

lh

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-08-07 09:34

> [...]
der
> noget jeg har misforstået eller husker forkert!!

Det er her jeg mener, hvis hunden er løbet ind i en greb, eller fork,
hvordan ville man se det, hvis man ikke kan se forskel på kniv eller
skruetrækker ???

Heldigvis var det min store hund, der løb ind i min hylje, og heldigvis, var
det den nye hylje, som er af aluminium, så den flyttede sig bare, for ellers
var han også kommet til skade... Rammes hyljen rigtigt, så vil den give et
rigtigt langt, og meget fint snit, og så skulle jeg hyle op, og sige, en
eller anden, har skåret min hund.... Men det var jo et uheld, hvis det
skete.... Find stedet, hvor den blev stukket, så ved vi, om det var,
forbrydelse, eller ulykke.

M.V.H....Benny..

Fra : Søren LH

Dato : 23-08-07 17:09

> [...]
> ældre ægtepar. (led selv i EB)
>
> Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal mene. Men der er altså et eller andet

Min dejlige schæfer havde også betændelse i ørerne, da jeg hentede hos en af
landets mest anerkendte schæferopdrættere. Det ikke så særlig ualmindeligt
hos hvalpe, så får man nogle dråber, og så er det fixet. Det havde da været
dumt af mig at sende hende tilbage på det grundlag.

Hvordan eksem kan takseres til 5.000 kr er mig en gåde.

Men hvis jeg fik en hvalp, som skulle fixes for 5.000 kr., og jeg ikke kunne
sende den tilbage, tror jeg da også jeg ville foretrække at lade den aflive
og så bruge de 5.000 kr på en ordentlig hund fra en ordentlig opdrætter. Der
er da grænser for hvor sentimentale vi skal være over en lille hvalp. Masser
af dyr i landbruget bliver aflivet, hvis de ikke dur, så det kan man da også
med en hvalp. Så meget har man jo heller ikke knyttet sig til den på det par
uger, sammenholdt med det bøvl, elendighed og udgifter en hund med skavanker
kan give de næste 10 år. Her synes jeg ikke det er på sin plads at være
dømmende (henvendt til andre indlæg i tråden). Jeg synes den der sport med
at dømme til højre og venstre er ved at tage overhånd her i gruppen.

Mvh
Søren

Fra : lh

Dato : 23-08-07 18:06

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke det er på sin plads at være dømmende (henvendt til andre indlæg i
> tråden). Jeg synes den der sport med at dømme til højre og venstre er ved

Enig.

"Vi" har kun historien fra EB, og der er nok meget vi ikke får at vide, man
skal lige huske at en sag har flere sider. EB skriver det der sælger!
Som andre skriver, der må have været andet galt hvis en dyrlægeregning
beløber sig til 5000 kr.
Hvis det er først i dag er fremme i EB, så er det dage siden jeg i vores
lokalradio hørte at de havde fået en ny hund aflivet pga. den var alvorligt
syg. Så det er en "gammel" historie EB har fået frem.
Men som sagt, der er noget der ikke kommer frem. Og for så vidt kommer det
vel heller ikke os ved. Mon ikke det ægtepar lider nok uanset hvad. Nu læser
de nok ikke med her i NG´en, men jeg er også enig med at vi ikke skal dømme
nogen når vi ikke ved hvordan det hele hænger sammen.

lh

Fra : Battlefield's

Dato : 23-08-07 17:58

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> Hvad siger i til den fortsatte historie om Arkibals forældre.
(klip)

Hej
Jeg kan ikke helt forstå det, men nu har jeg så heller ikke læst EB. Men så
vidt jeg kan se har de ældre mennesker købt en vare (læs: hund) der efter få
dage ikke er i orden. Her må købeloven da absolut dække. Hvis man køber en
vare, der efter så kort tid viser sig at være ubrugelig til formålet, ja, så
må handlen da gå tilbage.
Hvorfor de ældre mennesker så har valgt at lade hunden aflive i stedet for
forstår jeg ikke.
Hilsen Vibeke

Fra : lh

Dato : 23-08-07 18:10

"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> må handlen da gå tilbage.
> Hvorfor de ældre mennesker så har valgt at lade hunden aflive i stedet for

Måske fordi der er noget vi ikke ved! Hunden kan have været mere syg end det
kommer frem, dels ud fra prisen og dels af mange andre årsager. Der har vel
været en dyrlæge der også har rådgivet dem. Måske har det været mere humant
for hunden end at blive sendt tilbage.
Der er som sagt mange sider af en historie, vi skal passe på ikke at dømme
nogen om noget vi ikke ved en pind om.
Generelt kan jeg ikke fordrage EB. Bare deres sprogbrug i forhold til f.eks
BT (som jeg nu heller ikke læser særlig tit), siger lidt om at man ikke skal
tro på alt hvad man læser dér!

lh

Fra : Kim Christensen

Dato : 23-08-07 18:35

On 23 Aug., 17:54, "JB" <vingekattenfj...@mail.dk> wrote:

> Selvom Archibald muligvis var en strejfer og hans ejere muligvis
> uansvarlige, retfærdiggør det ikke at slå hunden ihjel.

Nej, men deres forargelse virker hyklerisk. Ganske vist blev Archibald
dræbt under mærkværdige omstændigheder. Hvis hunden var blevet ramt af
en bil ville resultatet med stor sansynlighed have været det samme,
men foragelsen ville have været rettet mod andre.
Den måde de spontant igen køber hund på, og så lige finder ud af at
den alligevel ikke dur gør mig lidt mistroisk. Jeg kan ikke lade være,
beklager....

Hilsen Kim

Fra : jytte

Dato : 25-08-07 11:03

On 25 Aug., 10:36, "Benny Mortensen" <in...@brugbar.dk> wrote:

> Det er førsteklasses blandinger, af en gårdmandsdatter og en tjørnehæk....
>
> Nå nej... Hovawart & Australian Shepherd.... En flok værre krudtugler

Jeg vil sige som Tove; vi vil se billeder!

Mvh Jytte M

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 25-08-07 23:36

On 25 Aug., 22:28, "Benny Mortensen" <in...@brugbar.dk> wrote:

> Marker alle 6, og sæt dem i korrekt rækkefølge, højreklik... kombinaer og
> afkod.... Så skulle de komme..
>
> M.V.H....Benny..

Og så spørger en totalt uforstående, hvad og hvor er "binær"??

Mvh Fru Larsen.

Fra : Anette

Dato : 26-08-07 01:59

BorderTerrierMor wrote:

> Og så spørger en totalt uforstående, hvad og hvor er "binær"??

dk.binaer er en nyhedsgruppe, som denne - men blot beregnet til at uploade
billeder i.

/ Anette
www.philana.dk