Udskriv år i variabel
Fra : Claus Skaarup (Arbej~

Dato : 23-08-07 13:36

Hej i stuen

Jeg har en variabel (startdato) der indeholder værdien
"DateSerial(2006, 8, 1)"

Det simple spørgsmål er: Hvordan får jeg udskrevet årstallet i den
variabel? Jeg troede jeg kunne skrive:

response.write year(startdato)

men det kan jeg ikke. Hvad gør jeg galt?

Mvh. Claus

Fra : Michael Zedeler

Dato : 23-08-07 19:36

Claus Skaarup (Arbejde) wrote:
> [...]
> variabel? Jeg troede jeg kunne skrive:
>
> response.write year(startdato)
>
> men det kan jeg ikke. Hvad gør jeg galt?

Hvis den indeholder værdien "DateSerial(2006, 8, 1)" er der jo tale om
en streng. Mon ikke du skal have den konverteret til en DateSerial?

Mvh. Michael.

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-07 19:54

"Claus Skaarup (Arbejde)" <skaarup75@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Du kan hente den med InStr og Mid
Men den må vel være "opstået" tidligere i din kode, kan du ikke tage
årstallet derfra.
Bjarne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-08-07 01:31

On Thu, 23 Aug 2007 05:36:26 -0700, "Claus Skaarup (Arbejde)"
<skaarup75@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>variabel? Jeg troede jeg kunne skrive:
>
>response.write year(startdato)
>
>men det kan jeg ikke. Hvad gør jeg galt?

Som andre har nævnt er det en streng.
Omvejen er:
Response.Write Year(Eval(startdato))

Eval-funktionen kigger på udtrykket i tekst-strengen og beregner et
resultat - hvis det er muligt.
(Den har også en kusine, der hedder Execute ...)

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 24-08-07 08:23

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> resultat - hvis det er muligt.
> (Den har også en kusine, der hedder Execute ...)

Så er de fikset. Endnu engang tak for hjælpen, Jørn

Mvh. Claus

Fra : Michael Zedeler

Dato : 24-08-07 15:53

Claus Skaarup (Arbejde) wrote:
> "Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> Så er de fikset. Endnu engang tak for hjælpen, Jørn

Kan man komme til at se koden i sammenhæng?

mvh. Michael.