Nyt udstyr
Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 09-07-01 15:20

Hejsa.
Jeg står overfor at skulle ha' nyt motherboard. Jeg er i besiddelse af en
Duron 750 og et Asus V7100 og et Creative GeForce 256 (Så er der lidt at
vælge imellem =).
Hvilket motherboard kan der anbefales? Det må godt være lidt fremtidssikret,
da den nok snart skal ha' en større CPU i. Prisen er underordnet.
Jeg skal også ha' en køler til Düron'en. Eneste krav er at den ikke 'hjælper
til med' at knække cpu-cor'en

MVH

THomas

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 09-07-01 15:25

"Thomas Worm Madsen" <ormen@ormens.dk> writes:

> Hvilket motherboard kan der anbefales? Det må godt være lidt fremtidssikret,
> da den nok snart skal ha' en større CPU i. Prisen er underordnet.

Hvis det skal være fremtidssikret skal du sikkert have et der tager
DDR ram. Et eksempel er Asus A7M266 som bliver meget rost. Det betyder
dog at du skal udskifte eventuel SDRAM hvis du har noget. Alternativt
findes der DDR ram bundkort der også kan bruge SDRAM (Asus A7A266 m.m.).

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 09-07-01 15:40

>Alternativt
> findes der DDR ram bundkort der også kan bruge SDRAM (Asus A7A266 m.m.).

Kan det så benytte begge slags ram samtidigt?

MVH

THomas

Fra : Remmen

Dato : 09-07-01 15:50

"Thomas Worm Madsen" <ormen@ormens.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det så benytte begge slags ram samtidigt?
>
> MVH
>
> THomas

Nej, det er enten eller.

Lars

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 09-07-01 16:53

> Nej, det er enten eller.

Var der ikke et bræt der kunne det?? Eller er det mig der har hørt syner?

MVH
THomas

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 09-07-01 19:04

Således skrev "Thomas Worm Madsen" <ormen@ormens.dk> i
dk.edb.hardware Mon, 9 Jul 2001 17:52:59 +0200:

>Var der ikke et bræt der kunne det?? Eller er det mig der har hørt syner?

Kan det være at du tænker på det gamle Asus TX97, der kunne bruge både
EDO og Sd-ram.?

Knud
--
dAMN, SOMEONE HAS STOLEN MY cAPSLOCK KEY

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-07-01 02:38

Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> wrote in news:3b49f20e$0$318
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Kan det være at du tænker på det gamle Asus TX97, der kunne bruge både
> EDO og Sd-ram.?

Det er det næppe. Iøvrigt kan der kun sidde SDRAM på et TX97. I den
bundkortsfamilie var det E(TX97-E,TX97-LE og TX97-XE) modellerne der havde
plads til både SD og FP RAM.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 10-07-01 13:05

Således skrev "Kent Oldhøj" <wol@oldhoj.dk> i dk.edb.hardware Tue, 10
Jul 2001 01:38:05 GMT:

>Det er det næppe. Iøvrigt kan der kun sidde SDRAM på et TX97. I den
>bundkortsfamilie var det E(TX97-E,TX97-LE og TX97-XE) modellerne der havde
>plads til både SD og FP RAM.

Ok. Jeg bruger stadig udelukkende Asus T2P4 rev. 3.1. i mine maskiner,
så alt det dersens nymodens med SD-ram kender jeg ikke noget til...

Knud
--
Are you still here? The message is over. Shoo! Go away!