DSL Cisco 677
Fra : Rene Larsen

Dato : 21-01-01 16:44

Hej er der en der kan hjælpe mig med min IP Addr.
winipcfg fortæller mig at IPen er 10.0.X.X
hvorfor denne mærklige IP addr.
jeg bruger cisco ruter 677 fra cybercity min forbindelse er DSL
jeg ved af andre ser min IP Addr. som 212.242.62.XXX

M.V.H
Rene

Fra : Christian Stachurska

Dato : 21-01-01 17:15

Gå ind i din "Hyperterminal", gå ned i START og tryk på KØR, hvor du så
skriver "hypertrm". For at få adgang til din router skal du skrive dit
password som fuldte med din forbindelse. Når det er gjordt skriver du "sh
nat", så skulle du gerne kunne se det på listen som fremkommer.

Fra : Christoffer Dahl Pet~

Dato : 21-01-01 19:31

> [...]
> jeg bruger cisco ruter 677 fra cybercity min forbindelse er DSL
> jeg ved af andre ser min IP Addr. som 212.242.62.XXX

Hej!

Ip adr. som du ser med Winipcfg er den interne ip adr. altså den som din
maskine har. Denne IP er blevet tildelt til din maksine af 677'erns
indbyggede DHCP server og optræder _kun_ internt. Så når nogle ser dig fra
nettet vil du fremtræde med den eksterne, altså routerens 212.242.osv, Det
er så routerens opgave at opsætte (route) trafikken mellem de to ip adr,
kort fortalt.

Med venlig hilsen

Christoffer Dahl Petersen

Fra : Jakob Færch

Dato : 21-01-01 22:38

In article <94evns$g5h$1@news.cybercity.dk>, "Rene Larsen"
<Renelarsen@email.dk> wrote:

> [...]
> jeg bruger cisco ruter 677 fra cybercity min forbindelse er DSL
> jeg ved af andre ser min IP Addr. som 212.242.62.XXX

Cisco 677 bruger NAT, som du allerede har fået fortalt; læs om NAT på

Det "sjove", interne ip 10.0.x.x (tør jeg gætte på 10.0.0.1 ) stammer
fra Cisco'ens indbyggede DHCP-server der tildeler ip-adresser på det
interne netværk; læs om DHCP på

- og læs i det hele taget www.net-faq.dk; det er et fremragende sted at
lære lidt mere om netværk.

Mvh,
Jakob

Fra : The Stressed

Dato : 21-01-01 22:58

> Det "sjove", interne ip 10.0.x.x (tør jeg gætte på 10.0.0.1 ) stammer
> fra Cisco'ens indbyggede DHCP-server der tildeler ip-adresser på det
> interne netværk; læs om DHCP på

Jeg vil godt gætte på at det ikke er 10.0.0.1

da det højst sandsynligvis er routerens IP
hans maskine er sikkert 10.0.0.2

--
No-Stress

cq
11 1011 0101 0000 0110 0010 1100
03 b5 06 2c

What good does the bullet proof vest do?
When death comes from the Heart!

Fra : Jakob Færch

Dato : 21-01-01 22:53

In article <uRIa6.4310$fa3.236734@news010.worldonline.dk>, "The
Stressed" <2600@worldonline.dk> wrote:

> Jeg vil godt gætte på at det ikke er 10.0.0.1
>
> da det højst sandsynligvis er routerens IP
> hans maskine er sikkert 10.0.0.2

Du har højst sandsynligt ret

/Jakob

Fra : Madsen

Dato : 22-01-01 17:58

Hej.
Du kan checke den her: www.myip.dk det er din IP ud af huset, altså den der
er synlig for andre på nettet.

Michael
Jakob Færch <jakobf@daimi.au.dk> skrev i en

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-01-01 03:05

On Mon, 22 Jan 2001 17:57:56 +0100, "Madsen"
<michael_mNOSPAM@get2net.dk> wrote:

>Du kan checke den her: www.myip.dk det er din IP ud af huset, altså den der
>er synlig for andre på nettet.

Bemærk, at den dog stadigvæk ikke tager højde for proxy.

<shameless plug>
http://ip.ter.dk/
</shameless>

--