Problemer med brænding
Fra : Kåre Andersen

Dato : 09-07-01 13:06

Jeg har fornylig købt en Yamaha 2100 S 16x brænder... der er desværre
problemer med den.. Nero Burning Rom (lige meget hvilken version jeg bruger)
giver før den overhovedet begynder at brænde fejlmeddelsen: "Medium changed"
hvorefter programmet stopper sessionen. Cdrwin giver fejlmeddelsen "Error:
"WRITE" command failed on device 0:3:0
Device contains no disc or is not ready (04h 00h 02h 04h 01h)" også før den
overhovedet kommer igang med at brænde. Easy Cd Creator er det eneste
program jeg kan få til at brænde en cd korrekt.. Dog så kommer programmet
nogen gange op med "Please insert blank CD" (eller sådan noget lign) når jeg
vil starte en brænding selvom der er en tom cd i... og når jeg så trykker
"CD" "CD Information" kommer den op med ud for information: "bad medium.
error reading cd information"... Har prøvet at opdatere firmware til nyeste
version, har downloaded aspi-drivere fra nero´s hjemmeside... Nogen id til
hvad jeg skal prøve??

MVH

Kåre

Fra : Kåre Andersen

Dato : 09-07-01 13:07

Skylder måske lige at sige det er en scsi-brænder og at scsi-kortet
tidligere har kørt med en 4x brænder uden problemer...

Kåre