Hvilken telefon er det?
Fra : Filip

Dato : 22-08-07 11:47

Hej

Jeg skal finde en telefon for min mor men kan ikke lige finde en god side
som kan fortælle hvilken jeg skal vælge.

Krav:
Det skal være en Nokia
+FM radio
+Lommelygte
+Lang batteritid

- uden abonnement og simlås
- kamera og andet geil.

Har I nogle bud?

Fra : Daniel

Dato : 22-08-07 12:46

"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal finde en telefon for min mor men kan ikke lige finde en god side
> som kan fortælle hvilken jeg skal vælge.
>
> Krav:
> Det skal være en Nokia
> +FM radio
> +Lommelygte
> +Lang batteritid
>
> - uden abonnement og simlås
> - kamera og andet geil.
>
> Har I nogle bud?

Altså hvis det SKAL være med lommelygte og radio, så er der 5140i og 5500,
de er begge samtidig lavet til at kunne holde til lidt mere... Tror ikke der
er andre...?

Ellers var 1101 et ret godt bud, den har lommelygte og batteri med ekstra
lang levetid....

Hygge...
Daniel

Fra : Filip

Dato : 22-08-07 13:34

> Ellers var 1101 et ret godt bud, den har lommelygte og batteri med ekstra
> lang levetid....

Men den har ikke radio svjh?

Filip

Fra : Anders

Dato : 22-08-07 15:01

5500 Sport vil jeg foretrække frem for 5140i'eren, da du kan sætte ekstra
hukommelse i.
Det kan man ikke i 5140i'eren

Til gængeld, har 5500'eren ikke automatisk tastatur lås (program kan findes
på nettet).

5500'eren er elendig at skrive SMS'er med.
og så har den ingen dæksel over kameraet.
Til gengæld kan den læse de beskeder op du får.

A.

Fra : Mendoza

Dato : 22-08-07 15:13

Anders wrote:
> [...]
>
> 5500'eren er elendig at skrive SMS'er med.
> og så har den ingen dæksel over kameraet.
> Til gengæld kan den læse de beskeder op du får.

5140i til enhver tid. 5500 sucks bigtime, har selv en liggende jeg ikke
bruger.

Fra : Peter

Dato : 22-08-07 18:31

Hej.

> 5140i til enhver tid. 5500 sucks bigtime, har selv en liggende jeg ikke
> bruger.

Lige mine ord.......5500 er simpelthen FOR elendig.......
- jeg bruger også min 5140i igen.......

--
Peter

Fra : Filip

Dato : 22-08-07 15:59

> 5500 Sport vil jeg foretrække frem for 5140i'eren, da du kan sætte ekstra
> hukommelse i.
> Det kan man ikke i 5140i'eren

Det har min mor slet ikke behov for!

Filip

Fra : Peter

Dato : 22-08-07 18:34

Hej.

> Til gengæld kan den læse de beskeder op du får.

*LOL*
Har du overhovedet HØRT den læse en SMS op ??
- den gør det da også kun lidt dårligere end min gamle Commodore 64 (som
ellers læste engelsk!!), fantastisk udvikling der er på det område....!

NOT !!!

Det er nok den allermest ubrugelige "feature" der er på den telefon vil jeg
tro......

--
Peter

Fra : Max

Dato : 22-08-07 19:10

Hej Peter

> Det er nok den allermest ubrugelige "feature" der er på den telefon
> vil jeg tro......

Alle symbian telefoner kan jo læse hvis man putter en talesyntese
i dem, de kan faktisk læse pænt med en ordentlig suntese.

--
Mvh Max

Fra : Peter

Dato : 24-08-07 13:17

Hej.

> Alle symbian telefoner kan jo læse hvis man putter en talesyntese
> i dem, de kan faktisk læse pænt med en ordentlig suntese.

Fint nok, men det skal så bare med i "pakken" fra starten, og ikke være et
tilvalgs-produkt, selv om det ligner noget Nokia gør mere og mere i, det
demed at kun sælge halv-færdige telefoner, og så lade kunderne punge ud for
resten.....
For den tale-syntese der er i 5500 stinker, og skal udskiftes til noget
bedre HVIS man overhovedet har brug for den feature.......
Nøjagtig som den ab fabrik manglende tastaturlås, det er da for underligt at
pille sådan noget ud af telefonen og sælge det seperart......

--
Peter

Fra : Karsten Andersen

Dato : 23-08-07 16:58

Wed, 22 Aug 2007 16:01:15 +0200, skrev Anders, på 27 linier, i
<46cc41b0$0$4164$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, :

> [...]
>på nettet).
>
>5500'eren er elendig at skrive SMS'er med.
Ja dårligere end feks 6280, men ikke dårligere end en 5140.

>og så har den ingen dæksel over kameraet.
Det har 5140 da heller ikke.

>Til gengæld kan den læse de beskeder op du får.
Som ikke kan høres hvis ikke der er helt stille.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Filip

Dato : 23-08-07 21:42

> [...]
> der er andre...?
>
> Ellers var 1101 et ret godt bud, den har lommelygte og batteri med ekstra

Er der slet ikke andre Nokia mobiler som har lommelygte?

Filip

Fra : Peter

Dato : 24-08-07 13:21

Hej.

Jo, eks. en S/E K750i/W800i, og så er lygten samtidig LANGT mere kraftig end
på 5140i og 5500.....

S/E har samtidig tænkt sig om og flyttet lygten om ved siden af kameraret så
lygten samtidig kan bruges som blitz...... - se det er da smart....

Derudover har S/E telefonerne eks. også tastaturlås.....
(Noget som Nokia 5500 mangler ab fabrik...)

--
Peter