Øjnene hænger...
Fra : - STAN -

Dato : 22-08-07 09:56

Håber i kan hjælpe mig...eller min hund.....

Jeg har en engelsk bulldog på 3 år......
Pludselig her for 1 ½ uge siden begyndte han igen at danne al slags skidt i
hudfolden over snuden......dette har jeg så langt om længe fået fjernet med
daglig rengøring i en uge.....
Så pludselig her for 3 dage siden begyndte hans øjne at hænge lidt mere og
danner rigtig meget "øjen-snask"

Vil også lige nævne at jeg også for 1½ uge siden behandlede ham mod lopper
med de der dråber til nakken.....kan måske være allergisk over for disse....

Måske der er nogen derude som har oplevet noget lignende.....

På forhånd mange tak, her fra min hund og jeg....

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-08-07 10:39

"- STAN -" <stefantoendering@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Måske der er nogen derude som har oplevet noget lignende.....
>

> På forhånd mange tak, her fra min hund og jeg....

Det kan være en øjenbetændelse, det giver øget puds fra øjet, røde
øjenomgivelser og som du nævner hængeøjne.
det kan også være en allergisk reaktion overfor et eller andet, det kan vise
sig på mange måder.
det kan også være fremmelegeme i øjet, men da du skriver øjnene, så går jeg
ud fra at det er dem begge.
Ser han ellers fin ud i huden, pelsen i ørene osv.?

Det er vigtigt hos de hunde der har mange folder, at holde dem rene og tørre
i folderne, ellers kan der nemt opstå hudirritationer, som kan blive meget
sejlivede at komme til livs.
Men det ved du sikkert.
Gør det til en vane at tørre ham i de folder et par gange dagligt.

Mvh. Marie

Fra : - STAN -

Dato : 22-08-07 10:59

Hej....

Han har et par pletter i pelsen hvor han har tabt hårene....

Men er det ikke pga. de lopper han har haft.....??

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46cc043b$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-07 11:09

> Hej....
>
> Han har et par pletter i pelsen hvor han har tabt hårene....
>
> Men er det ikke pga. de lopper han har haft.....??

Ved ikke lige om loppeeksem, giver hårtab ?
Det gør ringorm og skab tilgengæld.
Måske skulle dyrlægen lige tjekke ham. Decideret øjenbetændelse kræver nok
også nogen øjendråber. Man kan forsøge sig først med saltvand ( små
ampuller- kan købes på apoteket ). Virkningen er dog mangelfuld imo., hvis
det allerede er gået over i gult snask.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-08-07 11:14

"- STAN -" <stefantoendering@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej....
>
> Han har et par pletter i pelsen hvor han har tabt hårene....
>
> Men er det ikke pga. de lopper han har haft.....??

Når jeg spørger sådan, er det fordi der kan ligge allergi bag.. jeg ved at
den engelske bulldog er disponibel for allergier. Jeg kender et par af disse
herlige størrelser der begge døjer med allergi.

Det ses synligt feks. som hårtab, rød irriteret hud, specielt på de
tyndhudede områder, maven, lysken, mellem trædepuderne, røde ører/øjne,
kløen uden at der kan påvises utøj, osv. osv. allergi kan også gå via
tarmsystemet, og det kan også vise sig ved irriteret tarmsystem, at hunden
"ikke kan tåle noget" før den får dårlig mave.

Men det kan sagtens være efter loppebid, hvis du er sikker på at han har
haft det.
Nogle hunde kan også få en reaktion efter de her loppemidler, det er også
skrappe sager.

Mvh. Marie

Fra : - STAN -

Dato : 22-08-07 11:33

Jeg véd at det er lopper.......

Og jeg har købt et alternativ til dråberne i nakken......

Skal jeg vente med at vaske ham med loppeshampoen til der er gået en måned
og dråberne er holdt op med at virke ??

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46cc0c5a$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-08-07 11:45

> Jeg véd at det er lopper.......
>
> Og jeg har købt et alternativ til dråberne i nakken......
>
> Skal jeg vente med at vaske ham med loppeshampoen til der er gået en måned
> og dråberne er holdt op med at virke ??

Jeg ved det ikke, jeg havde ikke turdet at blande to ting sammen så hurtigt
efter hinanden, lopperne burde dø af dråberne.

Jeg har aldrig observeret lopper på mine 3 vovser, eller hos kattene for den
sags skyld. Så jeg er ikke særlig "klog" på det område.
kattene for dråber i nakken med jævne mellemrum, mens hundene får lidt knust
hvidløg som forebyggende i deres foder.

Kunne man ikke få lov at se vidunderet? (o;

Mvh. Marie
mine vovser hvis du skulle lyste at se;
http://www.photopassion.dk/hundene.htm