Anbefaling af campingplads nær Berlin
Fra : Kent

Dato : 22-08-07 15:36

Ja - som der står i emneoverskriften - så vil vi meget gerne
høre, om nogle af jer har nogle anbefalinger af campingpladser
i nærheden af Berlin. Gerne med links.

Og ellers I Harzen?

Tak.

Kent.

Fra : Ped

Dato : 22-08-07 16:52

Kent skrev:
> Ja - som der står i emneoverskriften - så vil vi meget gerne
> høre, om nogle af jer har nogle anbefalinger af campingpladser
> i nærheden af Berlin. Gerne med links.

Jeg boede på DCC-Campingplatz Gatow i Berlin sidste år.

http://www.camping-tipps.net/5_133_de.html

Det er en udmærket plads, der ligger lidt syd for Spandau. Der er
busholdeplads lige udenfor porten, hvor der er 10-minutters drift ind
til U-bahn'en, enten i Spandau eller Zoologisher Garten længere inde mod
byen. Det tager så vidt jeg husker en lille times tid at komme helt ind
til centrum. Dagsbilletter kan købes i pladsens information. De sanitære
forhold er fine. Kommer man med telt kommer man til at ligge på den ene
af to smalle terrasser nær vejen - ikke optimalt. For
campingvogscampister ser forholdene fine ud.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
'97 GPZ 1100

Fra : Frank

Dato : 22-08-07 17:42

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> Ja - som der står i emneoverskriften - så vil vi meget gerne
> høre, om nogle af jer har nogle anbefalinger af campingpladser
> [...]

Hyggelig lille plads en halv time fra Berlin.

Mvh
frank

Fra : b. james

Dato : 23-08-07 20:25

> Hyggelig lille plads en halv time fra Berlin.
>
> Mvh
> frank

Helt enig. Se min besvarelse fra tidligere...:

Vi har været på Riegelspitze 30 min fra Berlin. Se
http://www.campingplatz-riegelspitze.de/

Helt fantastisk efter vores mening. En fin sandstrand, og fornuftigt vand
(sø). Kun 10 min. fra Potsdam som er pragtfuld (slotte, historie, hyggelig
gågade, ...) og ikke mindst Berlin...

For 4 overnatninger betalte vi godt 800 (2 voksne + 2 børn + vogn + strøm).

Hvis du skal dertil, så sørg for at bruge koordinater i din GPS, da den ikke
kan finden den med adressen (aner ikke hvorfor, men vi bruge 1½ time på at
køre rundt i den forkerte ende af byen...)

God tur.

Mvh.

Thomas

Fra : Tommy Hansen

Dato : 28-08-07 19:59

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> Ja - som der står i emneoverskriften - så vil vi meget gerne
> høre, om nogle af jer har nogle anbefalinger af campingpladser
> i nærheden af Berlin. Gerne med links.

http://www.hettler-lange.de/p2/de/kleinm/deauswahl.html

Gode forbindelser med S-bahn eller U-bahn til centrum. Helt nye
toiletbygninger.
Vi var der i juli i år.

> Og ellers I Harzen?

http://www.harz-camp.de/

Dejlig plads nær byen.

Mvh. Tommy

Fra : Klaus Fogh

Dato : 29-08-07 19:03

"Tommy Hansen" <nospam@adresse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://www.hettler-lange.de/p2/de/kleinm/deauswahl.html
>
> Gode forbindelser med S-bahn eller U-bahn til centrum. Helt nye

Hvis man i Harz er mere til natur end til by er der denne skønne plads som
vi besøgte i juli.
http://www.campingplatz-hohegeiss.de/languages/de/index.php Harz er dog
aldrig større end at alt kan nås på en udflugt fra Hohegeiss, som ligger
lige i midten af det hele.

M.v.h. Klaus Fogh