Autocamper køb i Tyskland?
Fra : Ukendt

Dato : 21-08-07 19:30

Er der nogen der ved om man vinder noget ved at købe autocamper i Tyskland, jeg tænker nærmest på
noget i stil med VW California eller transporter (westfalia hedder de vist.
Jeg skal bruge bilen i DK, så der skal vel betales en del told og moms og så videre???

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Bredahl

Dato : 21-08-07 21:18

prøv her http://www.mercari.dk/ der har vi lige købt bil

Fra : MetroHenrik

Dato : 22-08-07 08:56

> [...]
> transporter (westfalia hedder de vist.
> Jeg skal bruge bilen i DK, så der skal vel betales en del told og moms og

Er det ikke en du kan trylle frem fra jakkeærmet??

Henrik

Fra : claus b.p.

Dato : 06-09-07 21:21

> [...]
> transporter (westfalia hedder de vist.
> Jeg skal bruge bilen i DK, så der skal vel betales en del told og moms og

Du skal ikke betale moms af køretøj importeret fra et andet EU-land. Til
gengæld skal du betale registreringsafgift, og hvis ikke jeg husker forkert
har man netop fjernet 60% afgift reglen for autocampere, så du skal regne
med 180%. Dvs. man tager prisen på tilsvarende køretøj hos en forhandler i
DK, og udregner afgiften til at være ca. 2/3 af denne pris. Kan du købe
køretøjet i Tyskland for mindre end 1/3 af den danske pris, har du altså
sparet penge.

/Claus