Kommentar ASP-script
Fra : Rune Jensen

Dato : 21-08-07 17:55

Jeg leger med idéen om, at brugerne af en side skal kunne sende kommentarer
til en tekst. HTMLen med formen er ikke så svær, det er selve ASPen. Jeg har
en svag idé om, at kommentaren gemmes i en tekst-fil på serveren, men er der
nogen, som har en opskrift på hvordan det kan gøres? Det svarer vel i
virkeligheden lidt til et meget simpelt guestbook script, men evt.
kommentarer skal jo følge teksten.

Jeg leder enten efter en generel anvisning/opskrift eller et færdigt script,
som er veldokumenteret.

Vil helst undgå databaser foreløbig.

MVH
Rune Jensen

Fra : Finn Elmgaard

Dato : 21-08-07 19:32

"Rune Jensen" <runeofdenmark@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kommentarer skal jo følge teksten.
>
> Jeg leder enten efter en generel anvisning/opskrift eller et færdigt

Jeg synes nu alligevel, at du straks skal kaste dig over databaser. Det vil
du kunne bruge til din ovenfor beskrevne opgave og mange andre opgaver. Og
jeg tror det vil give dig færre problemer end med tekst-filer.
Start f.eks. med html.dk's asp tutorial kap. 17-22

mvh
Finn