Tomatillos i Odense?
Fra : Inge

Dato : 20-08-07 17:15

Hej
Jeg har set et madprogram hvor der blev lavet Chocolate Chicken og det så
bare så mumms ud, at jeg har lyst til at lave retten. Der blev bl.a. brugt
tomatillos som blev oversat til sure tomater. men er der nogen her der ved
om og hvor i Odense man kan købe tomatillos? Og som har smagt dem?

mvh
Inge

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-08-07 21:39

Inge wrote:

> [...]
> tomatillos som blev oversat til sure tomater. men er der nogen her der ved
> om og hvor i Odense man kan købe tomatillos? Og som har smagt dem?

Sure tomater??? Det er en helt andet planten som dog er beslægtet med
tomaten, men den smager overhovedet ikke som sådan. Den er en af de
"hemmelige" ingredienser i ægte Mexicansk mad.

De er nok meget svære (umulige) at få fat på, men til gengæld lette at
dyrke selv. Sidste år kunne jeg fodre svin med dem, men i år er der ikke
ret mange grundet det tvivlsommme vejr.

Efter en tur på havegrillen smager de lidt af varme stikkelsbær, og så
er det ikke engang lyv! Men i gryderetter tager de smag af retten, der
således ikke ender som stikkelsbærgrød.

Læs mere her:
http://www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/groensager/tomat/171.html

Hilsen
Martin

Fra : Inge

Dato : 20-08-07 21:47

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Efter en tur på havegrillen smager de lidt af varme stikkelsbær, og så er
> det ikke engang lyv! Men i gryderetter tager de smag af retten, der

Tak for linket. Det var på svensk tv at der stod sure i underteksten. måske
betyder det syrlig på svensk.

mvh
Inge