Apati
Fra : dktekno

Dato : 19-08-07 13:43

Da jeg var lille havde jeg masser af intellektuel aktivitet. Hvis jeg havde
en idé til en eller anden opfindelse, førte jeg den ud i livet. Jeg havde
lego-teknik og et lille-tekniker-sæt med magneter, motor osv.

Men langsomt gennem årerne er jeg blevet mere og mere apatisk.

Jeg vil utroligt gerne skrive en bog, men jeg får den aldrig skrevet. Jeg
har alle idéerne inde i mit hoved til at skrive det. Men istedet bliver det
en masse indlæg på div. debatfora og nyhedsgrupper og ikke til en samlet
bog.

Hvad skyldes denne intellektuelle apati? Eller apati i det hele taget?

For det er ikke kun det intellektuelle. Vasketøjet hober sig op, jeg kan
ikke tage mig sammen til at få det samlet sammen. Og det er svært for mig at
stå op om morgenen. Ikke fordi jeg er træt, men simpelthen fordi jeg ikke
orker at skulle stå op, fordi jeg ved, at hvis jeg står op, så skal jeg have
min medicin, gå i bad, børste tænder og barbere mig. Det virker så
uoverskueligt.

Hvordan bliver jeg mindre apatisk?

Fra : BA

Dato : 19-08-07 22:21

--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....
Medicin - men bliv ved med at tage den, eller tal medin læge.

Fra : dktekno

Dato : 20-08-07 09:42

> --
> Venlig hilsen
> BA

Hvor er dit svar henne?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-08-07 09:53

On Mon, 20 Aug 2007 10:42:29 +0200, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

>Hvor er dit svar henne?

BA lider også af svær apati

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-07 11:13

dktekno wrote:
> [...]
> står op, så skal jeg have min medicin, gå i bad, børste tænder og
> barbere mig. Det virker så uoverskueligt.

Hej dktekno

Evt kan det være depressive sympromer, det kan godt hænge sammen med din
psykiske vanskeligheder.
Jeg kan ikke huske om du får noget medicin, men hvis du ikke gør det kan
medicin evt hjælpe.
Apatien kan også være en direkte følge af dine psykiske vanskeligheder.

Jeg har kun en mindre faglig viden om dette, så svaret er bygget på en
blanding af faglig viden, fra uddannelse, og egne erfaringer ifm angst mm.

Louise

Fra : Brian Olesen

Dato : 21-08-07 18:14

Hej

> Hvordan bliver jeg mindre apatisk?

Ved at dyrke en interesse fuldt ud og ved at sætte dig små mål og så
gradvist øge kravene til dig selv.

Det første mål du kunne sætte dig var at sige, at jeg vil vaske tøj en gang
om ugen og så selvfølgelig at få det gjort.

Mvh. brian