spontan rejse som solo - nogen forslag
Fra : Clausbs

Dato : 21-08-07 14:55

Hej.

første gang jeg poster til dette forum, så nu får vi se, om nogen vil
byde ind.

Mine "livsplaner" har ændret sig voldsomt på meget kort tid, og jeg
har nu en tidperiode før jeg "skal videre" og jeg overvejer at tage på
en solo-rejse i et stykke tid.

Har rejst relativt meget gennem årene, men aldrig alene. Har været i
store dele af Europa, i USA og i Asien, Aus og NZ.

Anyways, mit spørgsmål er vel egentlig bare: Hvis *du* stod og havde 1
måned før du skulle starte et nyt job, og du mente, at du trængte til
at rense hovedet for tanker, hvor ville du så tage hen? New York, Skt.
Petersborg, Cuba? Nordkap? (ps taler ikke spansk).

mvh og på forhånd tak
Claus

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-08-07 15:02

Clausbs <clausbsorensen@gmail.com> writes:

> [...]
> at rense hovedet for tanker, hvor ville du så tage hen? New York, Skt.
> Petersborg, Cuba? Nordkap? (ps taler ikke spansk).

Canada, et eller andet sted ude i vildmarken. Et sted uden mennesker,
men med flot og vild natur.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 23-08-07 12:05

> Canada, et eller andet sted ude i vildmarken. Et sted uden mennesker,
> men med flot og vild natur.

Ja, det var også min anden tanke. Den første var NZ. Jeg studerer selv i
Dunedin på sydøen lige nu, men rejste rundt hernede i fem uger i 2005.

/Lars

Fra : Bjarne

Dato : 21-08-07 16:12

Clausbs skrev:
> [...]
> at rense hovedet for tanker, hvor ville du så tage hen? New York, Skt.
> Petersborg, Cuba? Nordkap? (ps taler ikke spansk).

To vidt forskellige steder, som begge kan leve op til dine ønsker:

Her http://www.artemisiaalbenga.com/
Hvis der er plads.

Eller lej et lille hus på Orkney, nyd naturen, få klaret sindet og bliv
blæst igennem

Eller rejs til Sicilien, lad være med at bestille noget hjemmefra, gå på
opdagelse efter et sted at bo...

Bjarne

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 21-08-07 18:22

Clausbs <clausbsorensen@gmail.com> wrote:
: Anyways, mit spørgsmål er vel egentlig bare: Hvis *du* stod og havde 1
: måned før du skulle starte et nyt job, og du mente, at du trængte til
: at rense hovedet for tanker, hvor ville du så tage hen?

Med litt forbehold for vær og økonomi: Brasil.

"Get away from it all": Kom deg til Natal eller Recife og ta flyet til
Fernando de Noronha. En "øde øy" ute i Atlanterhavet, hvor det skjer
lite, men hvor du finner flotte, nesten tomme strender, masse delfiner,
skilpadder og fisk å snorkle med, null kriminalitet og en avslappet
livsstil blant de ikke så mange lokale.
Se http://www.pvv.org/~bct/brasil2/noronha.html for visuelle
argumenter.

Fysisk meditasjon: Dra til Salvador og ta så bussen rett inn i landet
til Lencois. Det er nesten like laidback som Fernando de Noronha,
men i stedet for strender og hav finner du fjell som i gamle Western-
filmer, bare at de er grønne og frodige. Mange elver med deilig,
temperert vann, og du finner alltids en liten sjø med et vannfall
du kan ta et springbad under. Aper i trærne og imponerende natur.
Du kan gå i villmarken i så mange dager du vil, med eller uten guide.
Se http://www.pvv.org/~bct/brasil2/diamantina.html

Innblikk i liv med andre, og større, utfordringer enn dine egne: Ta
elvebåten fra Manaus til Belem. Det tar fire-fem dager, og du bor
i hengekøye på dekk. Folk er glade og åpne, og om du ikke snakker
portugisisk så snakker du kroppsspråk. Underveis får du se at selv
menneskene som reiser "i kjelleren", på tredje klasse, kaster ut
plastposer med klær og mat til indianerne som kommer ut i kanoer
fra jungelen langs Amazonas, en håndsrekning fra noen som har lite
til noen som har ingenting. Du har GOD tid til å tenke over både
det og over ditt eget liv.

Og så kan du fylle på med standardutfluktene i Rio, Foz do Iguazu og
en jungeltur i Amazonas med utgangspunkt i Manaus.

Kommer du ikke tilbake fra det i hvert fall bittelitt forandret,
da er det noe galt med deg. #8D)

God tur!

Bjørn
www.iposeogsekk.com

Fra : Pernille

Dato : 21-08-07 18:25

"Clausbs" <clausbsorensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Uanset, hvad du vælger, så håber jeg, at du får en rigtig god tur!!!
Jeg selv er HELT VILD med strækningen mellem Vancouver (Canada) og Los
Angeles.
Det er en fantastisk flot tur. Naturen i de vestlige stater, langs
Stillehavet er HELT fantastisk.
Eller lej en hytte i Oregon eller Nord Californien. Der er rigtig mange
steder, hvor man kan leje hytter i skove, ved søer. Dejlig ro...
Las Vegas er alle tiders. Men, forresten, du har jo været i USA...
New York er alle tiders! Dér skal man være i mindst en uge.

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 23-08-07 00:42

> Uanset, hvad du vælger, så håber jeg, at du får en rigtig god tur!!!
> Jeg selv er HELT VILD med strækningen mellem Vancouver (Canada) og Los
> Angeles.
Nu er der 2 der har naevnt Canada og en tur ud i vild marken...
Bor selv i Vancouver og det er da bestemt et super sted med utrolig natur.
Man skal bare huske at komme i perioden Maj - September...

Har du en mdr. til raadighed ville jeg klart leje mig en (offroad) MC og
trille British Columbia tynd paa alle de backroads jeg kunne finde...
Har man ikke MC kort - saa leje en van - og smide en madras bag i og saa
ellers bare afsted op og ned af den amerikanske vestkyst...

Nu bor jeg herovre - saa mit eget personlige valg havde nok mere vaeret nok
i stil med - en tur rundt i sejlbaad i det sydfyenske oehav...

God Rejse..

Mvh
Allan

Fra : Tina & Allan Fosborg

Dato : 22-08-07 05:54

Nu er jeg historisk interesseret, så jeg ville tage til Normandiet. Jeg
synes, der er alt hvad hjertet begærer, og det er en dejlig natur - og
dejlig mad og drikke. De andre i min familie gider ikke tage derned, men jeg
ville gerne alene, hvis jeg havde tiden til det.

Hilsen Allan

Fra : Bjarne

Dato : 22-08-07 10:22

www.burningman.com lige med det samme og så efter det en tur langs kyster på
Highway 1, for herefter at smutte en tur til Hawaii.

På Burning Man har du det eventyrligt sjovt og møder en masse spændende
mennesker...

Men kun hvis du er interesseret i noget ekstraordinært.. Det er vildt og
ekstremt og yderst trygt... Sjovt nok...

Well, det hvad jeg ville lige pt i sådan en situation...

mvh
Bjarne