OT: Kørsel uden rat
Fra : HC

Dato : 21-08-07 10:29

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article329347.ece

Han er vist runner-up til årets pris for "Mest stupide Billist".

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-08-07 16:36

> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article329347.ece
> Han er vist runner-up til årets pris for "Mest stupide Billist".

I næste uge hører vi så om en motorcyklist der skruer sine clip-on styr af
under kørslen..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 21-08-07 17:51

"Martin Sørensen" skrev i meddelelsen

> I næste uge hører vi så om en motorcyklist der skruer sine clip-on
> styr af under kørslen..

Ja, eller kører på baghjul og skruer forhjulet af

Kenn H. Jensen
www.multi-max.dk

Fra : Kim Olsen

Dato : 21-08-07 18:03

> Ja, eller kører på baghjul og skruer forhjulet af
>
> Med venlig hilsen
> Kenn H. Jensen
> www.multi-max.dk

Faktisk har min far billeder fra hans tid i militæret i midten af 50'erne,
hvor han kører på Nimbus med sidevogn.
Der køres så sidevognen ikke rører jorden. I Sidevognen sidder en person,
der afmonterer hjulet. Lægger det på jorden.
Så køres et par hundrede meter vendes. Hjulet samles op, og genmonteres -
stadig med sidevognen i luften.
Endelig sættes sidevognen ned og der køres i mål.
Det optrådte han med tilllige med kørsel med 5 motorcykler ved siden af
hinanden, og med 4 personer stående imellem motorcyklerne, på skuldrene af
kørerne.

Så at afmontere forhjulet mens man kører er vel ikke umuligt for den rigtige
kører....

Kim Olsen

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 21-08-07 18:49

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Så at afmontere forhjulet mens man kører er vel ikke umuligt for den
> rigtige kører....
>
> Kim Olsen

Faktisk så jeg ved en trialopvisning på et udendørs cykelstadion et sted i
Frankrig (under en motorcykelferie for, desværre, snart mange år siden) en
trialkører, der startede en 125 trialer, der var uden forgaffelben og hjul
direkte fra jorden. Dereter kørte han et par omgange rundt på baghjulet på
den oplagte cykelbane, og sluttede med at sætte forgaffelbroen ned på en ret
smadret Citroen, stå af cyklen og bukke pænt til publikum. Der blev
selvfølgelig vist utallige andre trialkunster i løbet af de 2 timer showet
varede. Faktisk var jeg meget imponeret over de 2 køreres evner.

Henrik Damgaard

Fra : WonderDrug

Dato : 23-08-07 08:22

Forskelden er jo os merkant, en idiot som syntes det er sjovt at lege med
andres liv ved at gøre det på en befærdet lande vej frem for profesonelle
folk der laver "stunts" på et lukket område eller øde sted uden change for
andre kan komme til skade end dem selv. Personligt mener jeg at han skulle
fratages hans kort og ikke få det tilbage, det kunne saa sende et klart
signal om at Danmark ikke er stedet hvor man skal lege med andres liv på den
måde.

Fra : Studo

Dato : 22-08-07 16:24

HC wrote:

> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article329347.ece

> Han er vist runner-up til årets pris for "Mest stupide Billist".

Hørte lige med et halvt øre at han er fanget og har tilstået.
Så nu skal han klare sig uden kørekort, og har sandsynlighed for at ryge i
spjældet, med en strafferamme op til 8 år.

Der var to-tre sigtelser.

I det mindste godt at politiet reagere hurtigt på sådanne tåber. Han
gjorde det så også ret nemt for dem...

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 22-08-07 18:02

Studo wrote:

> [...]
>
> Der var to-tre sigtelser.
>
> I det mindste godt at politiet reagere hurtigt på sådanne tåber. Han

Minder lidt om ham englænderen(?) der monterede et kamera på sin mc, tændte
det, bakkede ud af sin indkørsel, ud på vejene og kører som død og helv...
og først slukker kameraet, da han var vel hjemme i indkørslen igen.
Husnummeret (og vist også vejnavnet/hans bils reg nr) kom fint med på
filmen (der har været linket tid her i gruppen tidligere)... så ber' man
altså også om at blive snuppet...

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010