Opfølgning på ulykke af 24/5 Nørresundby
Fra : Bo Nielsen

Dato : 20-08-07 13:41

Som opfølgning på denne ulykke
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/eb1e9840e4e9793e/e92608ed2c391fe3?lnk=gst&q=scooterbo&rnum=81&hl=da#e92608ed2c391fe3
har jeg nu modtaget anklageskriftet og indkaldelse til retsmøde.

I korte træk er der nedlagt påstand om:
- bøde på kr. 2000,- for overtrædelse af færdselslovens §27, stk. 1 og stk.
2, nr. 4 og §42, stk. 1, nr. 1
- samt betinget frakendelse af førerretten jvf. §125, stk. 1, nr. 1, jf.
stk. 4.

Strafudmålingen skal jeg ikke gøre mig klog på, men vi er åbenbart ikke helt
enige i ulykkens forløb, for selv om jeg ved pigen sad på sin cykel på vej
over fodgængerfeltet, står der i anklageskriftet
"...hvor han i fodgængerfeltet...kørte ind i en fodgænger, der var på vej
tværs over Østerbrogade trækkende med sin cykel..."

Nu må jeg så vente på at min beskikkede forsvarer henvender sig, så jeg kan
snakke med ham/hende om det.

ScooterBo
(der ikke er så lun på ideen om en teoriprøve :-/ )

Fra : HC

Dato : 20-08-07 15:12

Bo Nielsen wrote:

> (der ikke er så lun på ideen om en teoriprøve :-/ )

Den klarer du nemt - og hvis du er i tvivl kan du få min gamle køreprøve
cdrom

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Bongo

Dato : 20-08-07 15:52

> [...]
> stk. 2, nr. 4 og §42, stk. 1, nr. 1
> - samt betinget frakendelse af førerretten jvf. §125, stk. 1, nr. 1, jf.

Betinget! Er det ikke en frakendelse betinget af at du ikke bummer den i en
periode. Altså at du beholder dit kort men hvis du bliver involveret i noget
grisseri i en periode så tager de den gamle sag op igen?

Vh Bongo

Fra : Anders Christensen

Dato : 20-08-07 16:12

Bongo skrev:
> Betinget! Er det ikke en frakendelse betinget af at du ikke bummer den i en
> periode. Altså at du beholder dit kort men hvis du bliver involveret i noget
> grisseri i en periode så tager de den gamle sag op igen?

Nej, det betyder at man har 3 måneder til at få taget en kontrollerende
køreprøve (teori+køreprøve) ellers indrages kørekortet.

Læs evt mere her:
http://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/frakendelse_koerekort/efter_frakendelse_2.htm#SubHeader2

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 20-08-07 17:59

> Nej, det betyder at man har 3 måneder til at få taget en kontrollerende
> køreprøve (teori+køreprøve) ellers indrages kørekortet.

Og hvis man så består den kontrollerende, så har man stadig den betingede
frakendelse i x antal år (fx 3 år). Hvis man så "dummer sig" i den periode,
bliver en tilsvarende overtrædelse takseret til ubetinget, i stedet for
betinget, og man må holde op med alt det junk food, så man kan klare sig på
sin rugbrødsmotor...

/Sjang

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-08-07 18:21

Bo Nielsen skrev:
> [...]
> tværs over Østerbrogade trækkende med sin cykel..."
>
> Nu må jeg så vente på at min beskikkede forsvarer henvender sig, så jeg kan

Du må tage slagsmålet i retten.
Support kan du søge her!

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Bo Nielsen

Dato : 20-08-07 18:46

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Du må tage slagsmålet i retten.
> Support kan du søge her!

På forhånd tak

ScooterBo

Fra : Anders Majland

Dato : 20-08-07 20:52

> På forhånd tak

Det bliver nok ikke så meget at slås om - Af de få færdselssager jeg kender
til (med en troværdig kilde tæt på) så er den betingede frakendelse nok
temmelig sikker - Uanset at hun cyklede ud i feltet.

Om bøden så har den ene eller anden størrelse er jo mindre vigtigt ... Men i
og med du har besøgt hende på hospitalet så har du måske også noget
kontaktinformation på hende. Sålænge du ikke kontakter hende på en truende
måde kan der ikke ske noget ved at få en beskrivelse af det faktiske forløb
på plads inden retssagen (en kontakt på sms eller email kan jo indledes med
at høre til helbredet ...)

Bare en reminder til jer andre - Husk at få navn / tlfnummer på eventuelle
vidner. Det kan gøre en forskel når modparten kommer sig over chocket og får
tid til at tænke over en historie (Var hun cyklet ud i feltet havde hun jo
også stået til en bøde, og medmindre politiet har afhørt hende eller vidner
på stedet ja så er der jo god tid til at blive klogere ....)