honda CB 500 fra 1972
Fra : Ole H

Dato : 19-08-07 10:49

Hej

Jeg har problemer med at den ikke vil blive i 3. gear.

Er der nogen der har prøvet det før?

Hvor meget skal man have skilt ad, hvis man skifter delene i gearkassen!

Er der nogen, der har skilt en CB 500 ad, der har nogle gode råd, hvor får
jeg reservedelene billigst.

Hilsen Ole

--

fjern 2300 i mailadressen

snailes772@2300hotmail.com

Fjern 2300 hvis du skriver direkte

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 19-08-07 13:41

On 19 Aug., 11:49, "Ole H" <2300snailes...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Er der nogen, der har skilt en CB 500 ad, der har nogle gode råd, hvor får

Her er lidt info, godt nok rettet med 2 gear, men jeg går ud fra at
det er de samme principper:

http://www.factorypro.com/tech/Transmission,%20second%20gear,%20missed%20shift.htm

--
// brian - SV1000S K6

Fra : Ole H

Dato : 19-08-07 21:09

"Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> snailes...@2300hotmail.com
>
> Fjern 2300 hvis du skriver direkte

Her er lidt info, godt nok rettet med 2 gear, men jeg går ud fra at

Hej Brian

Flotte billeder på linket, det giver en, en ide om det foreliggende arbejde,
umiddelbart troede jeg, at jeg kunne nøjes med at skifte en gafle eller 2,
men nu kan jeg på billede se, at der er mange fejlmuligheder.

Ole H

Fra : Lasse Christensen

Dato : 25-08-07 07:05

Ole H skrev:
> [...]
> umiddelbart troede jeg, at jeg kunne nøjes med at skifte en gafle eller 2,
> men nu kan jeg på billede se, at der er mange fejlmuligheder.

Hej Ole

Jeg har haft gode erfaringer med www.sohc4.us, de giver de bedste råd
ang. de her cykler, så kan du skrive og læse engelsk, så er det lige det
du søger!

Mvh. Lasse

Fra : Armand

Dato : 09-09-07 14:28

"Ole H" <2300snailes772@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Flotte billeder på linket, det giver en, en ide om det foreliggende
> arbejde, umiddelbart troede jeg, at jeg kunne nøjes med at skifte en gafle
> eller 2, men nu kan jeg på billede se, at der er mange fejlmuligheder.

Først når motoren ligger foran dig med bunden i vejret og uden blokkens
nederste halvdel, vil du kunne diagnosticere ordentligt på problemet, men
uanset hvad så er gearkassen incl. mekanikken (med undtagelse af den der
drejer gearskiftetromlen, men som ikke lyder til at bære fejlen) absolut
længst inde midt i motoren - det eneste hjørne du kan skære er at lade
cylinder/topstykke blive siddende

--
Armand.