Kat ud af vinduet
Fra : binderup

Dato : 19-08-07 17:32

Jeg har altid haft min altan dør åben uden problemer, men i nat gik
det galt. Min hunkat Lillesøster på 2 ½ år var i løbetid og faldt ned
fra 2. sal.
Jeg er bange for at hun har brækket den ene bagpote og højst
sandsynligt også den anden, så jeg har nok ikke andre muligheder end
at tage hende til dyrelæge og få hende aflivet i morgen mandag, da min
økonomi ikke er til de store dyrlægeregninger, ikke fordi jeg ikke
gerne ville betale hvis jeg kunne, men efter hvad jeg kan se på nettet
så koster en pote eller to det samme som jeg får i kontanthjælp i 2-3
måneder, så det er ikke bare at sulte et stykke tid og så kunne jeg
betale, det er simpelthen umuligt for mig at skaffe den slags penge.
Nå, det var ikke min møg økonomi jeg ville skrive om.
Er der nogle her der kan fortælle mig hvordan jeg kan gøre hendes
sidste timer så smertefri som muligt, lige nu ligger hun og sover og
når hun er på vej over til kattebakken hjælper jeg hende så godt som
jeg kan.
Men jeg tænker også på i morgen hvordan får jeg hende ned til en
dyrelæge, og jeg skal både i metro og bus, og tanken om at hun skal
ligge i en urolig papkasse, selv om den er polstret, skær i mig. Kan
jeg gøre noget for at støtte hendes poter og i det hele taget gøre
hendes sidste tur så smertefri som muligt?

Den ulykkelige

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 19-08-07 18:55

"binderup" <ubiqaf@gmail.com> wrote in message
[...]

Jeg forstår at du er ulykkelig og din økonomi ikke kan bære store udgifter,
men ansvaret er dit! Det er dyreplageri at sidde og se på en tilskadekommet
kat fra i nat til i morgen. Hos mange dyrlæger kan man få en afdragsordning
og der findes også fonde som man kan søge penge hos. Så jeg synes du skal
kontakte en dyrlæge med det samme og finde en løsning. Det skylder du din
kat.
Kan fortælle dig, at hvis den blot har en brækket pote, så er den billigt
sluppet. Det der oftes sker ved fald er, at de slår hovedet ned i asfalt
eller fliser og brækker kæbe eller knækker tænder. Ydermere kan der være
indre blødninger som du jo ikke kan se.
Du må under ingen omstændigheder give katten noget smertestillende.

Hvis der kun er en udvej at aflive missen, synes jeg seriøst at du skal
overveje at vente med at få et nyt husdyr til du har en økonomi der kan bære
uheld - for uheld sker.

Hilsen Nina

Fra : Nynne Hansen

Dato : 19-08-07 19:01

[...]
<snip>
[...]

Årh altså søde ven, jeg sidder og bliver helt trist på Lillesøsters og dine
vegne :'o((( Hvor er det dog synd at hun ikke kunne "blive hjemme" denne
gang. Og lige her er det ikke nødvendigt med nogen pegefingre, du har
rigeligt smerte ved situationen som den er!

Hvor langt har du til nærmeste dyrlæge? Jeg tænker på om du ville ofre en
taxa derhen, så er papkassen nemlig udmærket. Du kan tage noget gazebind
eller almindeligt elastikbind og lige binde rundt om hendes poter, så de
bliver stabiliserede. Har du ringet til en dyrlæge, for evt. at få en mening
der fra om hvor galt det kan stå til med hende, hun kan jo bare have slået
sig, specielt hvis der er buske neden for din altan.

Mange tanker og trøste knus fra Nynne og de to skovtrolde

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 19-08-07 19:05

<klip>Men jeg tænker også på i morgen hvordan får jeg hende ned til en
dyrelæge, og jeg skal både i metro og bus,

Hvis nu du fortalte hvor du bor, så kan det være nogle bor i nærheden og kan
give dig et lift?

Hilsen Heidi
Miver og Mulles mor i Vordingborg

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 19-08-07 19:27

> [...]
> dyrelæge, og jeg skal både i metro og bus,
>
> Hvis nu du fortalte hvor du bor, så kan det være nogle bor i nærheden og

Hvis det er i københavn et sted, kan jeg godt køre ind og give et lift.
jeg har dog ikke selv i denne måned, økonomi råd til at hjælpe med
regningen.

jeg tjekker tråden senere og ser om du har besvaret. Der ligger så vidt
jeg ved et dyrehospital i valby og et i hvidovre vi kan køre til.

Med venlig hilsen
Tonny Jørgensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 19-08-07 19:28

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-07 19:37

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:46c8862f$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> dyrelæge, og jeg skal både i metro og bus,
>
> Hvis nu du fortalte hvor du bor, så kan det være nogle bor i nærheden og

Du kan også skynde dig, at tegne et Falck kæledyrsabonnement, så kører de
for dig. Det koster svjh. omkring 200 kr.
Dyrlæger er til, at snakke med mht. afdragsordninger, så forhør dig nu lige,
hvor galt det er, inden du maler fanden på væggen.

Har selv haft en kat, der faldt ud fra 2. sal engang. Han var væk i ca. 1
døgn, inden han fandt tilbage. Han humpede stærkt på det ene forben og havde
flækket ganen. Dyrlægen beholdt ham natten over. Benet var ikke brækket, men
bare forslået.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : majbritt

Dato : 19-08-07 22:16

kære binderup
ring til mig jeg kan hjælpe dig med nogle fonde mit nummer er 44979770 ring
så hurtigt du kan, du skal ikke fortvivle hvis du tager af sted så brug
LANBRUG HØJSKOLEN jeg skal for klare dig hvorfor ring for der er hjælp at
hente især fordi du er ubemillede ring uanset tidspunkt min mobil er
50991851 håber ikke nogle vil misbruge mit nummer men dette er den hurtigste
måde jeg kan hjælpe

Fra : binderup

Dato : 20-08-07 00:41

Tak for alle jeres svar, i må undskylde at jeg først svare så sent,
men jeg har været ude for at se om jeg ikke kunne støve lidt penge op,
det har taget lidt tid uden telefon men jeg har fået lovning på lidt
penge når banken åbner i morgen, så jeg har til en taxa til Langbrug
Højskolen.
Det har virkeligt varmet mit hjerte at læse jeres indlæg, jeg ved godt
voksne mænd ikke burde få en klump i halsen, men jeres venlighed har
haft den effekt på mig.
Når jeg læser mit første indlæg igennem nu kunne det godt lyde som et
tigge brev, den var ikke ment sådan, jeg var bare irriteret på mig
selv over at være flad, jeg ville nok ha' formuleret det anderledes
havde jeg tænkt mig lidt mere om, og ikke var sådan en bunke føleser i
formiddags.
Jeg håber så bare at jeg kan beholde Lillesøs, hun er datter til min
gamle kat, de to katte betyder så meget for mig at det ikke engang er
sjovt.

Endnu en gang tak, i er gode mennesker.

Fra : Bjarne

Dato : 20-08-07 07:13

binderup skrev:
> [...]
> Jeg håber så bare at jeg kan beholde Lillesøs, hun er datter til min
> gamle kat, de to katte betyder så meget for mig at det ikke engang er

Jeg synes at du for kattens skyld skulle tage imod hjælpen.
Vi lever i et hamrende uretfærdigt ulighedssamfund, hvor man dyrker
egoismen som en slags gud.
Men det er opmuntrende at se, at der stadig findes hjælpsomme mennesker.

Bjarne

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-08-07 10:49

binderup wrote:
> Jeg håber så bare at jeg kan beholde Lillesøs, hun er datter til
> min gamle kat, de to katte betyder så meget for mig at det ikke
> engang er sjovt.

Jeg er så spændt på at høre om der er noget nyt om Lillesøster,
helst godt nyt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats